Gå til innhold

Harddisk Feil Trenger Hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok her er ett bilde da.. btw jumperen fungerer ikke å skifte på, og jeg har analysert hdd og den er ikke ødelagt.

5864342[/snapback]

OK når ser vi virkelig problemet gitt!

-klick Start--klick kjør

-skrive....diskpart--trykk enter--- (og enter etter de andre commandoer seinare)

-skrive... list disk...du ser nå to disker --Disk nr 0 og Disk nr1

-skrive... select Disk 1

-skrive ...clean .....(får du noe feilmeldning her så si det)

-skrive... create partition primary (hvis du skriver ikke noe her så blir disken din som en partition.(80GB) Men hvis du skal dele du kan skrive eks: create partition primary size=40000 (40000 mb som er ca 40GB.Resten kan du da seinere ordne fra diskbehandlingen)

-skrive.... assign letter=E (ikke nødvendig med å skrive letter E men det er det bokstav som disken din når du åpner diskbehandlingen nestegang)

-skrive exit

Avslutte cmd.

Når du kommer i diskbehandlingen neste gang så ser du disken der .

Du må formatere før du bruke den. Formatere i NTFS og ellers standard greie. Der som står volumnavn du kan skrive det navn som du ønsker å gi på disken..

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Da kan det væra det med jumpere. Kankje det står på 32GB limit?

Du vet .de jumpere på disken. Se på det og vi tar det derfra.

5868717[/snapback]

Trukke det, jeg satte den på slave. finns det ett program som kanskje kan løse dette her. eller en enkel løsning.

Lenke til kommentar
Den 80GB disk----er den aleine på kabelen eller har du 2 disker?

5869128[/snapback]

jeg har 2 disker, den som sitter ytterst er Wd på 200 gb, men sist jeg prøvde å bytte på dem lizm Wd til midten å maxtor til tuppen . så startet jeg opp å da fant den ingen av harddiskene :S

Lenke til kommentar
Den 80GB disk----er den aleine på kabelen eller har du 2 disker?

5869128[/snapback]

jeg har 2 disker, den som sitter ytterst er Wd på 200 gb, men sist jeg prøvde å bytte på dem lizm Wd til midten å maxtor til tuppen . så startet jeg opp å da fant den ingen av harddiskene :S

5869164[/snapback]

Ok vi tar det rolig nå.

2 disker på samme kabel--- betyr at :

--jumpere på den ytreste dvs. den på 200GB skal væra som master. Da jumpere på den skal væra på Master.

--jumpere på den 80GB som er på midten skal væra på slave.

Så nå har du den 200 ytrest og har jumpere som Master og den på 80GB som slave, og når du starter Pc'en din du får ikke noe problemer!!

Er det riktig så langt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...