Gå til innhold

Steel Sound 5H, bare venstre side. HJELP!?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå dette headsettet.

Byttet det med en venn, som ikke har kvitteringa.

Nå har tydligvis kabelen ryki inni, så jeg får bare lyd på venstre øre.

Noen som vet hvor kabelen pleier å ryke/ hvor den er koblet? Vet dere om det går ann å åpne den og fikse det?

Skal på TG nå om èn og en halv uke, og trenger et fungerende headset føre det!

 

308939.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv et headset som jeg har fikset, som regel så ryker det på loddepunktene, vanligvis inni klokkene, eventuelt på volumkontroll og av og til i pluggen. Er bare å åpne opp og se.

5857564[/snapback]

 

Takk for svar, jeg vet nemlig at det er inni headsettet et sted(for hvis jeg dro litt på ledningen utenfor inngangen til headsettet, så kom det litt signal innimellom), men jeg vet ikke hvor "loddepluggene" er.

 

Er det noen som vet hvor loddegluggen er?

 

Skal vente til pappa kommer hjem fra Stavanger med å åpne den opp. Han har loddebolt..

Lenke til kommentar

Har akkurat samme headset og her om dagen fikk jeg akkurat samme problem. Jeg skrudde opp de skruene jeg så, men ikke noe jeg kunne se var ute av stand. Problemet er at jeg ikke får til å åpne selve klokkene. Når jeg skrur opp alle skruene åpner jeg bare alt utenom klokkene og ettersom jeg får signal når jeg drar eller skyver i ledningen. Ligger vel problemet i venstre klokke. Noen som kan si hvordan jeg kan åpne den? Uten å rive hele driten til h******

Lenke til kommentar
De eneste skruene jeg så satt på bøylen, hvor ledningen går igjennom. Det er vel 10 skruer på hver side av bøylen

5869847[/snapback]

 

Ser de nå, men det sier seg selv at disse ikke åpner opp klokkene.

Har du prøvd å dra av øre-putene? Vedder på at det er der skruene er gjemt.

Skal teste det i helga, da skal jeg til Pappa for første gang på lenge.

 

Ofte man må bruke en kniv / flat-skrujern for å "bryte" slikt opp.

5869917[/snapback]

 

Håper ikke dette er siste utvei :no:

Lenke til kommentar

Da er headsettet blitt FORBEDRET!

 

Jeg dro av øreputa, og fant 4 skruer.

 

Når vi hadde da åpnet opp og kjøpt nytt lodde sett, så fant vi ikke noe brudd på noen synlig ledning. Men etter litt testing og føling rundt om kring på ledningene, viste det seg at det var noe feil i knuta. Det er nemlig en knute på ledningene, dette er som en stopp for at man ikke skal kunne dra ledningen helt ut. Så vi knøt opp knuta, og lagde en knute lengre ned.

 

Etter dette funket det, litt. Hvis man kom borti ledningen, så forsvant signalet. Så vi prøvde å legge lednignen sånn at den ikke ble forstyrret. Så var det til å skru den sammen igjen. Men det var noe feil, så vi måtte skru den opp igjen. Og da greide pappa å ryke en ledning til en kobling i venstre klokke, så da ble det lodding på oss da.

 

Så skrudde vi den sammen igjen, men det var for dårlig, signalet var veldig ustø. Så det var opp igjen med klokka(Og når jeg sier klokka, så mener jeg ikke et ur, men en øreklokke på et headset). Så dro vi av isoleringen som holdt rundt alle de 5(eller var det 7?) ledningene, og sjekket på den ledningen som gikk til høyre klokke, men vi fant ikke noe brudd eller skade.

 

Så vi bare skrudde det sammen igjen, og nå var det faktisk litt bedre. Sitter her nå og hører på musikk på begge ører :D Men hvis jeg dytter mic`en inn, så kommer den borti den skadde ledningen, og lyden forsvinner på høyre klokke :mad:

 

Men nå håper jeg at den minst holder igjennom TG! :whistle:

 

Her har du et bilde av åssen det ser ut under øre puta:

post-69613-1144630102_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...