Gå til innhold

AMD FX-60 til spilling?

Anbefalte innlegg

Grunnen til at man ser flere (dvs. i det heletatt ser) 3,6ghz med FX er fordi ingen (som jeg har sett) har brukt dette på en X2

Jeg tror nok heller grunnen er at folk ikke har lykkes med å klokke den langt nok til å komme inn på Hall of Fame (det skyldes nok ikke mangelen på forsøk med ekstremkjøling på X2).

Så du mener at det er like mange som har testet sin X2 3800+ med xtremekjøling som de med FX-60? Jeg tviler litt, har du en cascade til 10-15k så har du alltids en FX-60 og... Du kan godt ta fram noen tråder du som har så god oversikt over alle foumene? :) Jeg er mest på XS, men fant ingen X2 3800+ med xtremekjøling faktisk, en på 3570mhz med SS fase da, men kan ikke sammenligne det med cascader etc.. Legg ut et par linker av FX-60 og X2 3800+, begge med xtremekjøling..

Og selv om prosessoren kjører gjennom 3D Mark kan den ha mye igjen for å være f.eks. primestabil elns!

Det er derfor jeg poengterte at selv om maskinene ikke nødvendigvis er 100% stabile så vil vilkårene for kjøring av 3DMark være de samme for alle. Som sagt, sjekk ut de andre stedene og overklokkingstestene også for å danne deg et mer helhetlig bilde av overklokkingspotensialet til FX'en.

Men de res jeg snakker om på X2 3800+ så har jeg ment stabile 24/7 res. Men kan heller si 3D Mark så har vi noe konkret å forholde oss til.

Og jeg synes det er greit å sammenligne med prosessoren som Overklokk bruker, for den klokker veldig godt, og han måtte prøve flere for å finne en slik god klokker

Hvis han ikke har klart å stabilisere den ved 3.6 Ghz, mens andre har klart det, så tyder det vel litt på at prosessoren hans kanskje ikke er så klokkevennlig allikevel, eller at det er andre deler av systemet som legger hindringer i veien (en kan jo sitte med en klokkevennlig prosessor, men allikevel slite litt fordi man ikke påser at resten av systemet er tilstrekkelig avkjølt eller stabilt).

Har et eksempel her; 3D Mark 06! Hvis man ser etter så er det faktisk bare de 3 første og en til som er over 3600mhz! Av hvor mange prosessorer? Mange...

Såå, er vi enige da (nesten) ? :whistle:

Vi trenger ikke nødvendigvis bli helt enige. For min del er ikke dette så mye mer å diskutere. Vi kan jo bli enige om å legge debatten bak oss istedet :)

Ja, det er greit. Men jeg tror vi kan være enig i to ting, at om man har ubegrenset med penger så er FX-60 det beste valget uansett om man skal overklokke eller ikke, om man vil bruke pengene.. Og at om man er ute etter ytelse/krone så er FX-60 et av de dårligste.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker ikke å forlenge diskusjonen, men vil bare oppklare en misforståelse:

Så du mener at det er like mange som har testet sin X2 3800+ med xtremekjøling som de med FX-60?

Nei, du har misoppfattet poenget mitt (hverken du eller jeg har noe grunnlag for å komme med en slik uttalelse). Jeg snakker om Hall of Fame og resultatene der (siden det var noe du hengte deg opp i), noe som burde fremgå ganske klart i min forrige melding. Jeg tror det er mer sannsynlig at noen der har forsøkt å bruke ekstremkjøling på X2 3800 enn at ingen har gjort det, med tanke på hvor mange som sender inn resultater der. Det er andre gangen jeg forklarer dette, og jeg tror ikke jeg kan få sagt det på noen klarere måte.

Ja, det er greit. Men jeg tror vi kan være enig i to ting, at om man har ubegrenset med penger så er FX-60 det beste valget uansett om man skal overklokke eller ikke, om man vil bruke pengene.. Og at om man er ute etter ytelse/krone så er FX-60 et av de dårligste

Ironisk at du nevner dette, siden jeg var den første her som poengterte akkurat dette med valuta versus ytelse. Det burde derfor være ganske opplagt at jeg er enig i en slik uttalelse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...