Nitrius Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Plutselig nå i det siste har PCen min begynte å ha 10-15 sekunders "lockup" i spill. Altså mens jeg spiller fryser maskina i 10-15 sekunder og etter at det er over blir alt fint igjen. Dette skjedde først etter at jeg la inn Oblivion, så trodde det bare var et problem med Oblivion, men nå har jeg prøvd å spille litt andre spill igjen, og nå skjer akkurat det samme i diverse andre spill. Det som skjer er at når jeg spiller, så stopper alt lyden er der, men så etter 3 sekunder ca. forsvinner lyden, og etter ca. 10 sekunder igjen da vender alt seg tilbake til normalt og jeg kan fortsette som at ingen ting har hendt. Jeg så etter at jeg merket at dette begynte å skje i fler spill fikk jeg en liten aning om at det kansje kan være tempraturen på skjermkortet, men ettersom at dette kan skje når som helst når jeg spiller så kan jeg ikke skjønne det, f.eks satt å spilte litt CS Source for noen minutter tilbake og i første runde, sekunder etter at jeg kom inn på serveren stoppet alt opp, og etter ca. 15 sekunder igjen var alt fint igjen. En ting til er at til nå så ser det ut som at dette bare skjer en gang per game session, altså når denne 10-15 sekunders "lockupen" har skjedd en gang så skjer det ikke igjen hvis jeg ikke skrur av og på spillet. Så vet ikke helt hva dette kan være jeg, så hadde håpet på at kansje noen her hadde et svar. Edit: Er noe merklig på gang, fikk meg Battle for middle earth 2 idag, og det til tider fryser helt i noen sekunder også restarter pcen min seg, får ingen form for feil meldinger etter restarten. Det rare, ta f.eks CS: Source, Battle for middle Earth 2 og Oblivion. CS: Source ingen problemer så langt, spilte i mange timer i strek her om dagen, ingen tegn til lockup eller restart. Oblivion: Les det lange over(10-15 sekunders freeze) Battle for middle earth 2: Introduserte et nytt problem for meg, nemlig at pcen fryser i noen få sekunder også restarter den seg, når pcen er oppe igjen så får jeg ingen feilmeldinger eller lignende. Så ja vet ikke hva som er galt, alle disse problemene har skjedd etter den gamle harddisken min røyk, så fikk ny disk. Noen som har en aning? Endret 5. april 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Har samme problemet! Trenger hjelp... For min del skjer det noen ganger oftere med/uten msn/skype stående i bakgrunnen... Skjer mest i CS1.6 og veldig lite i BF2. Endret 2. april 2006 av @daniel89j Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Merkelig dette, lurer på hva det kan være. Ser at det eneste som vi har som er like er cpuen... Kan vel neppe være det som er årsaken? Enten må det være et program eller driver som sitter inne som ikke er helt god eller så har jeg rett og slett ikke peiling. Hadde blitt veldig glad for litt hjelp. Edit: Har testet minnet og det er ikke feilen. PCen oppfører seg helt normalt ellers, ingen feil meldinger av noe slag, dette "fryse problemet" skjer heller ikke uti windows, bare i spill. Fikk ny harddisk(gamle ble øddlagt) for 2-3 uker tilbake og da formaterte jeg også. La ikke merke til dette merkelig problemet før jeg hadde installert Oblivion for 1 uke tilbake. Endret 2. april 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 hvilken harddisk var det? har dere sjekket alle temperaturer? speedfan.exe shareware boxed vifte? hva har dere utenom windows i pcen kan det være noe antivirus firewall, spyware som sjekker tilgang til net for det programmet midt inni det, noe spyware som starter opp. ren gjetning. kansje prøv å skru av AMD coolNquit. da spillet kjører mer volt og coolnquit gir mindre så autoinstillinger etc, så finner den seg til rette og måler hva spillet trenger på cpu av strøm så stabilt resten. for å komme i bios trykk F2 Lenke til kommentar
philippo Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hadde det samme problemet, helt til jeg gikk i bios og satte AGP hastigheten ned fra 8X til noe lavere. Anbefales ps: jeg hadde brukt pcn i over halvannet år før det skjedde for første gang. Siden har det ikke gjentatt seg. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Hadde det samme problemet, helt til jeg gikk i bios og satte AGP hastigheten ned fra 8X til noe lavere. Anbefales ps: jeg hadde brukt pcn i over halvannet år før det skjedde for første gang. Siden har det ikke gjentatt seg. 5858613[/snapback] Jeg kjører PCI-Express så det er nok neppe løsningen her.. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Sliter fortsatt. Prøvde BF2 2 ganger nå, 1 gangen frøs spillet totalt etter 10 sekunder og jeg måtte reboote. Nå funka det i ca 40 min før det frøs og pcen reboota seg. Det jeg har merka er at den klarer komme tilbake til vanlig i mindre krevende spill, mens den rebooter seg i f eks BF2. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Altså det er ikke snakk om at PCen fryser helt her og at jeg må reboote, er bare at den fryser i 10-15 sekunder og etter det igjen oppfører pcen seg som normalt igjen. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Merkelig, satt å spilte BFME2, så frys pcen igjen, jeg tenkte at det er akkurat det samme som i Oblivion, men neida, pcen restarter seg selv... Etter at den gamle harddisken min røyk og jeg fikk ny så har ikke pcen min vært helt seg selv, og jeg liker det ikke.. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Noen som har en aning om hva i alle dager dette kan foråsakes av? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Uff, har de samme symptomene som deg. Flasha BIOS i dag, problemene ble bedre, men ikke borte. Spilte CS 1.6 i ca 1/2 time som normalt men da det først begynte å fryse litt skjedde det ofte. Si ifra hvis du finner ut noe! Anbefaler å flashe bios med ASUS Update hvis det ikke er gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå