Gå til innhold

Film: Prosjekt N:M teaser

Anbefalte innlegg

Hei, legger ut link til en liten teaser jeg har laget for et prosjekt jeg har laget. Tviler på at jeg kommer til å gjøre de helt store forandringene på akkurat denne snurten, men ville uansett satt stor pris på tilbakemeldinger.

Altså: Funker dette som en teaser, får du lyst til å se filmen? Blir du irritert? Forholder du deg fullstendig likegyldig? På forhånd takk! :)

Det er en QT-fil:

H.264, 320x240

2.3 MB

56 sek.

Her finner dere den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ålreit musikk, men fik litt lite inntrykk av hva filmen handla om...

Var liksom mye tekst på begynnelsen...

Så rakk man såvidt å få meg seg klippa som føyk forbi en rasende fart og så var det slutt...

Kunne heller hatt noen av de klippa innimellom tekstene... At de "blitza" forbi mellom to setninger f.eks., og litt lenger klipp så man får meg se hvertfall littegranne...

Inntrykket jeg satt igjen med: Jeg så en mann med bart, en motorsag og en kar mot en hvit vegg, ikke særlig spennende :)

Er dette er inspirert av "Kroppen min"? :)(Ref: Navlen min)

Jeg er en ekstremamatør selv, men jeg prøvde hvertfall å være litt konstruktiv i kritikken! Håper det hjalp litt!

Ellers, gudd løkk! :thumbup:

Endret av ZtilongZ
Lenke til kommentar

Takk for skikkelig og konstruktiv tilbakemelding.

Jeg vurderte en stund å ha med lengre klipp fra filmen, men tanken bak teaseren i den formen den nå finnes var omtrent slik:

1. Skape en høytidelig stemning og inntrykk av noe "viktig" eller snarere pretensiøst.

2. Bombadere seeren med visuellinfo slik at han/hun blir sittende igjen som et spørsmålstegn. "Hva er detta for noe?"

3. Avsløre litt om hva det hele dreier seg om/seriøsitetsgraden med tittelen og musikkvalget.

Det var altså ikke min intensjon å informere i noen større grad om hva filmen handlet om, snarere å pirre nysgjerrigheten nok til at man vil forsøke å finne det ut.

Men, det kan jo hende dette var skivebom? Takk uansett.

Flere med syn på saken?

Lenke til kommentar

1) En fin, og som du så fint sa det "pretensiøs" stemning. Slutten tar hele denne liksom-viktige følelsen ned på et mindre seriøst nivå.

2)Jeg satt igjen som et spørsmålstegn, det klarte du ihvertfall.

3) Dette klarte du å avsløre for meg: Det er noe stort som skal skje, jeg vet ikke hva...kan det ha noe med en navle å gjøre? Jeg fikk med meg en motorsag, jorda, en banan, et mattestykke(?) en mann med skjegg, en leketågbane. Kan ikke påstå at jeg ser noe sammenheng.

Vel, jeg kan jo konkludere med at jeg er rimelig nyskjerrig på hva den store sammenhengen er, sånn sett har du vel lykktes ;)

Lenke til kommentar

Min første tanke var: skikkelig stillig laget!

Når jeg hadde sett ferdig teaser tenkte jeg: dette var kjedelig, fikk jo ikke vite noe om filmen i det hele tatt! For mye fokus på alt mulig dilldal!

Så konkluderte jeg med: Var kanskje ikke så gale likevel! Ble litt interessert likevel nå :p

PS: Effektene har blitt laget i AE, riktig?

Lenke til kommentar

He he. Stilig - kjedelig - interessert.

Må si meg fornøyd med en slik utvikling. ;)

Det er jo strengt tatt en slik type tilbakemeldinger som sier meg mest. "Hva følte du nå?" Problemet her inne kan jo fort være at folk er for analytiske da mange vet mye om film og filmatiske virkemidler. Det er selvfølgelig en bra ting, men gjør det ofte vanskelig å nå tak i den rent subjektive følelsen første gang man ser noe.

Angående ditt PS Arsenal_Rules: Niks, ikke noe AE. NM-bokstavene er bygd og rendret i Cinema4D, teksten forøvrig i LiveType og så er det hele skrudd sammen i Final Cut Pro...

PS: Arsenal virker dønn solide for øyeblikket og ser slettes ikke bort fra at de tar en Liverpool i årets CL. ;)

Lenke til kommentar
pff! Premiere ftw!

5883605[/snapback]

Premiere har sikkert blitt bra etter hvert. Men tro meg: slik har det definitivt ikke bestandig vært. Premiere 5.1c på Windows er faktisk hovedgrunnen til at jeg i dag bruker Mac og FCP. Forstår uansett ikke hva det hadde i denne tråden å gjøre. ;)

Finnes sikker uendelig mange sammensetninger av programvare hvor man kan gjøre det samme jeg har gjort med denne teaseren. Jeg har derimot valgt å bruke de verktøyene jeg er mest komfortabel med og som lar meg jobbe mest mulig effektivt...

Lenke til kommentar

Synes starten(såvel som designet på siden din) har et litt for reklameaktig preg?

Litt sånn Compaq, Elektrolux. Pga den veldig glatte fasaden og pianomusikken.

Bra laget, men jeg kan ikke si at jeg falt for den delen.

Selve klippingen og bildene fra filmen var tøffe dog. Å storme igjennom de på den måten fungerte veldig bra. :)

S,

Lenke til kommentar
Synes starten(såvel som designet på siden din) har et litt for reklameaktig preg?

Litt sånn Compaq, Elektrolux. Pga den veldig glatte fasaden og pianomusikken.

Bra laget, men jeg kan ikke si at jeg falt for den delen.

Selve klippingen og bildene fra filmen var tøffe dog. Å storme igjennom de på den måten fungerte veldig bra. :)

S,

5892278[/snapback]

Takk for tilbakemelding. :yes:

Ikke så rart at "Svankmajer" ikke faller for glattisspråket. ;)

Når det gjelder selve N:M-siden er jeg faktisk enig, men grunnen til at jeg har valgt å holde den sånn er jo nettopp fordi jeg ønsker å gi et litt høytsvevende preg av selvopphøyelse. Resten av hjemmesiden ønsker jeg at skal ha dette, litt kalde, men svært rene [?] preget.

N:M-siden har forøvrig nå fått et nytt utseende i og med at "katta er ute av sekken".

Når det gjelder selve teaseren kan jeg strengt tatt også godt forstå at du ikke faller for den estetisk kjølige starten. Ønsket var/er jo å ha størst mulig kontrast til det som følger, men risikoen er jo at folk skrur av etter 3 sekunder. Regner med at "folk flest" har omtrent 1/5 av min egen tålmodighet med mine greier så det er en vanskelig balansegang å finne det rette forholdet...

Lenke til kommentar
Jeg ble interessert i filmen fordi jeg ble imponert over det grafikken her, men fikk absolutt ikke noe intrykk av filmen. Og det er veldig kanskje litt grunnleggende her?...

5921611[/snapback]

Strengt tatt ikke. Hvis du blir interessert/nysgjerrig føler jeg at målet er nådd for denne teaseren.

Hadde det vært en regelrett normal "trailer" hadde jeg vært enig. Hovedtanken her er derimot å gjøre folk klar over at det finnes en film med tittelen "Navlen Min!" og å gjøre folk nysgjerrige. Forhåpentligvis vil dette kunne føre til at de faktisk får lyst til å se mesterverket. ;)

Off-topic: Noen som har noen gode forslag på fornorskning av "teaser" og "trailer"? Synes begge begrepene ser dønn klønete ut på norsk...

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingen SS. Godt mulig det er for mye tekst, vanskelig for meg å bedømme. Cluet er jo å strekke strikken så langt som mulig slik at overraskelsen blir større. Hvis strikken ryker har jeg jo strukket den for langt. :)

Angående off topic:

"Smakebit" passer brukbart synes jeg eller kanskje "forsmak"? Dessuten er jeg litt glad i mitt egetkonstruerte "ertefilm" for det engelske "teaser". Tror vel allikevel ikke akkurat noen av disse begrepene kommer til å ta over med det første. ;)

For virkelig å vandre off-off topic: "Trailer" er jo en ganske merkelig betegnelse på noe som kommer før en film er det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...