Gå til innhold

min nye cpu er litt snodig....

audude

Anbefalte innlegg

ja... jeg har da en AMD 3800+ dual core prosessor, 2gb twinmos 3200 ram, xfx 7800gt skjermkort, abit kn8 sli nforce hovedkort, sata-2 maxtor hdd og en rundt 4-5 år gammel strømforsyning på 470w.

For meg så virker det som om prosessoren ikke er helt i orden.. Jeg har et eksempel.

Jeg sitter å spiller og det hakker som faen... f.eks elder scrolls: oblivion og quake 4. Begge de støtter jo dual core prosessor.

Mens jeg spiller så skrur jeg på CPU-Z programmet og laggen/hakkinga forsvinner helt.. så etter en stund kan det begynne å hakke/lagge igjen..

Da skrur jeg av og på cpu-z noen ganger, og hakkinga forsvinner igjen..

Cool'N'Quiet er avslått...

Noen som har opplevd/hørt om noe lignende? :hmm:

Kan det ha noe med strømforsyninga å gjøre? bare spør for jeg har litt problemer med å få starta maskinen av og til. Trykker på knappen, så kjører viftene i et par sekund, og så slår de seg av. Så må jeg skru av strømbryteren på forsyninga i 10 sek eller så, og på igjen. Da begynner alt å svive og jeg får gang på maskina.

takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som en solid nok teori om at det kan være strømforsyninga. Veit ikke helt med forbruket til 3700+ dobbel, men 470 watt ligger litt (les: relativt lite, men det ser ut som du har en krevende rigg) under det anbefalte minimum (500 Watt). 4-5 kan være så mangt, levetid kommer veldig ann på produsenten. Vet du nøyaktig hvilken modell og produsent det er?

-GG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...