Zerblat Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Gi lærern julig... det gjorde vi.. 5869903[/snapback] Verdt å sitte tre uker i fengsel for? Nei... Lenke til kommentar
magicus Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Laerere har ofte ett mindreverdighetskompleks og lav selvtillit. Tenk kor nedgraderende og skamfult der er for laereren naar elevene er bedre enn henne. Hun har studert i mange aar, forberedt seg til timen, men hun takler ikke konstruktiv kritikk av elever. Driter i om eg ikke er politisk korrekt, men denne type laerere er KVINNER. Sure, langsinte, furtne kvinner som ikke har komt noe sted i livet sitt, saa de lar sitt sinne og hat gaa ut over elevene. Diskuter med henne naar hun tar feil. Still kritiske sporsmaal. Og ta opp hele dritten. Hvis rektor ogsaa er furten saa ta det opp med foreldre utvalget eller elevraadet eller kanskje lokal avis. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Laerere har ofte ett mindreverdighetskompleks og lav selvtillit.Tenk kor nedgraderende og skamfult der er for laereren naar elevene er bedre enn henne. Hun har studert i mange aar, forberedt seg til timen, men hun takler ikke konstruktiv kritikk av elever. Driter i om eg ikke er politisk korrekt, men denne type laerere er KVINNER. Sure, langsinte, furtne kvinner som ikke har komt noe sted i livet sitt, saa de lar sitt sinne og hat gaa ut over elevene. Diskuter med henne naar hun tar feil. Still kritiske sporsmaal. Og ta opp hele dritten. Hvis rektor ogsaa er furten saa ta det opp med foreldre utvalget eller elevraadet eller kanskje lokal avis. 5870615[/snapback] Er helt enig med det du sier. Det er to sånne lærere vi har og begge er kvinner. Lenke til kommentar
zhine Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Alså når du mener "GI lærern juling" kan jo være veldig skadelig for hun er litt gammel så va skal vi jør vis for eks hun "Dør"? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Alså når du mener "GI lærern juling" kan jo være veldig skadelig for hun er litt gammel så va skal vi jør vis for eks hun "Dør"? 5925562[/snapback] Det var nok en spøk Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Alså når du mener "GI lærern juling" kan jo være veldig skadelig for hun er litt gammel så va skal vi jør vis for eks hun "Dør"? 5925562[/snapback] gi henne en fin begravelse... neida, seff var det en spøk.. Men når jeg gikk i 9 klasse (nå kalt 10'e), så presset vi læreren opp etter veggen og gav han en verbal lekse... Dette etter at han lenge nærmest herset med enkelte av oss.. han var en slik god gammel 50 talls "sadist".. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Lærerene skal bare være fornyøde med elever som er skarpere/diskuterer muntlig og kommer med spørsmål i timen. Det er jo dette som skolen handler om, å ta ordet, å kunne lede en diskusjon/spørre om ting som en ikke forstår/ikke forstår sammenhengen. Våre lærere kan vi snakkes med absolutt alt om. Vi kan også diskutere om det meste. Hvis dine lærere er slik som du beskriver, kan du ta det opp på en konferansetime, eller snakke med rektor. Husk å ha gode agrumenter/påstander, evnt. avlytting som tidligere nevnt. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Eller bare stå på ditt selv om du har feil. Det verste du kan gjøre er å innrømme at du har feil. "Det viktigste i en diskusjon er å få frem sannheten" sier læreren min. Jeg og en i klassa sier: "Det viktigste i en diskusjon er å vinne den" Lenke til kommentar
wilai Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 haha høres ut som min matte lærar bare en han ikkje hu, men me får sjelden anmerkning han kjefte liksom bare på oss når me seie vil diskutere med noge han ikkje vet om og han påstår at han har rett. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Diskutere med lærer er det dummeste du kan gjøre.Kostet meg en 2-er på 3MX muntlig-eksamen, dog, å vite at jeg hadde rett er verdt det. 5869900[/snapback] Kommer ann på hvilket nivå man diskuterer på det. Jeg har rykket opp i flere fag fordi jeg diskuterer med læreren. Historielæreren kommer noen ganger til meg etter timen og spør om hva jeg mener om ting fordi han vet at jeg har egne meninger. Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Kommer ann på hvilket nivå man diskuterer på det. Jeg har rykket opp i flere fag fordi jeg diskuterer med læreren. Historielæreren kommer noen ganger til meg etter timen og spør om hva jeg mener om ting fordi han vet at jeg har egne meninger. 5937504[/snapback] Sant nok, men tror det kommer enda mer an på personen. Enkelte nekter å godta alternative løsninger eller andre meninger enn han/hun har, det er kjedelig med karaktersettingen på vgs. ihvertfall. Var enkelte fag der det var nørmest idioti å ikke sitere læreren sine meninger på prøve mtp. å få god karakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå