AP-bastion Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Fpu var aktive i Hønefoss på 90-tallet da de svingte rundt med Swastika merket, sier ikke at alle i Frp driver på med det for det ville være å feie alle under en kam og det er sikkert mange som ikke er rasister eller nazister i Frp overhodet. Har ingen dokumenter på det fordi det var noe jeg fikk høre om i ettertid av lærern min og foreldre som opplevde det her. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 En annen ting: Noen nevnte et par sider tilbake her at "dersom FrP begynner med sosialist-metoder (storme redaksjon), slutter jeg å stemme på dem". Nå kan jeg vel ikke nagle FrP her, men jeg mener å huske at det ble brennt en marxistisk bokhandel på 70-tallet (av høyreekstreme folk), og at høyresiden i tvilsomme regimer ikke akkurat har vært fremmed for vold. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Apropo "hitling" av FrP - det er da ikke heeelt ufortjent. Det er en kjent sak at FrP for en tid tilbake hadde et problem med nazister i egne rekker. Hva slags problemer? Ang. media og FrP, en litt mer humoristisk sak for ca. ½ år tilbake: Var en eller annen fyr i vestfold som hadde fått sparken på jobben fordi han var nazist, og gav sterkt uttrykk for det der, noe andre ansatte og sjefen syntes var "ikke direkte hyggelig", og skremte vekk kunder. Personen ble veldig sint, mente at han fikk sparken på urettmessig grunnlag, og gikk til mediene med dette for å klage, stille opp på intervju og greier (mannen må ha vært totalt teit. Veldig lett å få seg jobb etter at du har stillt opp på riksdekkende TV med fullt navn og bilde og klaget over at "folk er så slemme, de liker ikke (misjonerende) nazister!"...). I tillegg var det et intervju i hjembygda hans. Dette foregikk rett utenfor FrP's kontor (logoen var temmelig bra synlig), hvor to FrP'ere "trøstet" personen, sa at dette var helt feil etc., før de gikk (tror faktisk det ble vist at de låste seg inn) inn i Frp sine lokaler. Link til den konkrete saken? Eller finner du på en historie fordi det passer deg? En relatert ting: Er det ikke en smule ironisk at FrP'ere da klaget over manglende stillingsvern etc., når de stadig hevder at "dersom det er min bedrift, er det opp til meg å annsette hvem jeg vil" (etterfulgt av en masse rabling om hvor forferdelig det er med muslimer/kvinner etc.) Nok en gang, har du en konkret sak å vise til (med URLer), eller legger du bare ut med fantasihistorier? Endret 30. april 2006 av Pricks Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 For meg og muligens de fleste er det ikke avgjørende hvilke parti/er som styrer. De må kunne oppfylle valgløfter. Politikken i seg selv er intet hvis den ikke oppfyller innbyggernes behov. Den politikk som tar hensyn til forskjellige grupper både yrkesmessig, funksjonsmessig, og levekårmessig har livets rett. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Apropo "hitling" av FrP - det er da ikke heeelt ufortjent. Det er en kjent sak at FrP for en tid tilbake hadde et problem med nazister i egne rekker. Hva slags problemer? Ang. media og FrP, en litt mer humoristisk sak for ca. ½ år tilbake: Var en eller annen fyr i vestfold som hadde fått sparken på jobben fordi han var nazist, og gav sterkt uttrykk for det der, noe andre ansatte og sjefen syntes var "ikke direkte hyggelig", og skremte vekk kunder. Personen ble veldig sint, mente at han fikk sparken på urettmessig grunnlag, og gikk til mediene med dette for å klage, stille opp på intervju og greier (mannen må ha vært totalt teit. Veldig lett å få seg jobb etter at du har stillt opp på riksdekkende TV med fullt navn og bilde og klaget over at "folk er så slemme, de liker ikke (misjonerende) nazister!"...). I tillegg var det et intervju i hjembygda hans. Dette foregikk rett utenfor FrP's kontor (logoen var temmelig bra synlig), hvor to FrP'ere "trøstet" personen, sa at dette var helt feil etc., før de gikk (tror faktisk det ble vist at de låste seg inn) inn i Frp sine lokaler. Link til den konkrete saken? Eller finner du på en historie fordi det passer deg? En relatert ting: Er det ikke en smule ironisk at FrP'ere da klaget over manglende stillingsvern etc., når de stadig hevder at "dersom det er min bedrift, er det opp til meg å annsette hvem jeg vil" (etterfulgt av en masse rabling om hvor forferdelig det er med muslimer/kvinner etc.) Nok en gang, har du en konkret sak å vise til (med URLer), eller legger du bare ut med fantasihistorier? 6016050[/snapback] Nei, jeg kan desverre ikke grave fram en link - saken gikk for ganske lenge siden (tror det var ½ år tilbake, men det kan godt ha vært en del mer ved nærmere ettertanke). Tror det var TV2 som sendte den. Nei jeg finner ikke på. Ang. "hatt problemer med det før" - mener å huske at det for et par år tilbake var en haug med eksklusjoner og styr, var ikke Vigrid innvolvert også? Noen andre husker sikkert dette bedre enn meg. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Så det er negativt for Frp hvis de kaster ut nazister fra partiet? Kan du fortelle meg hvordan dette henger sammen? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Så det er negativt for Frp hvis de kaster ut nazister fra partiet? Kan du fortelle meg hvordan dette henger sammen? 6016722[/snapback] Nei, det er bra at de kaster dem ut - men hvorfor meldte de seg inn i første omgang? Jeg har aldri hørt om nazister i f.eks. SV eller AP (eller noen andre partier, kansje med unntak av Høyre for evigheter siden) Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Nei, det er bra at de kaster dem ut - men hvorfor meldte de seg inn i første omgang? Jeg har aldri hørt om nazister i f.eks. SV eller AP (eller noen andre partier, kansje med unntak av Høyre for evigheter siden) 6016732[/snapback] Hørt om NS (også kjent som Bondepartiet, senere Senterpartiet)? Endret 30. april 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hørt om kommunister i SV eller AP? LO-Valla, en god, gammel kommunist? Kommunismen er like ille som nazismen, og der har venstresiden litt av hvert å svare for hvis Frp skal tas til inntekt for alt velgerne deres måtte mene. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Så det er negativt for Frp hvis de kaster ut nazister fra partiet? Kan du fortelle meg hvordan dette henger sammen? 6016722[/snapback] Nei, det er bra at de kaster dem ut - men hvorfor meldte de seg inn i første omgang? Jeg har aldri hørt om nazister i f.eks. SV eller AP (eller noen andre partier, kansje med unntak av Høyre for evigheter siden) 6016732[/snapback] Du er klar over at Quisling var av det slaget som i dag kalles SP? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Henter frem denne, jeg, siden godeste JBlack virker å ha oversett den. Det var bare ett enkelt Ja/Nei-spørsmål, JBlack. Er alt sosialistpropaganda? 5881601[/snapback] Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hørt om kommunister i SV eller AP? LO-Valla, en god, gammel kommunist? Kommunismen er like ille som nazismen, og der har venstresiden litt av hvert å svare for hvis Frp skal tas til inntekt for alt velgerne deres måtte mene. Kan ikke helt si at jeg ser at kommunismen er like ille som nazismen. Kommunismen har en grunntanke som forsåvidt er god, men den overvurderer mennesket slik jeg ser det. Derfor fungerer den ikke. Nazismen er jo en direkte menneskefiendtlig ideologi derimot. S, Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Kommunismens grunntanke er ond, og kommunismen står bak nedslakting av mange, mange millioner uskyldige mennesker. Kommunisme, som nazisme, er en menneskefiendtlig ideologi. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Kommunismens grunntanke er ond, og kommunismen står bak nedslakting av mange, mange millioner uskyldige mennesker. Kommunisme, som nazisme, er en menneskefiendtlig ideologi. 6022796[/snapback] Nazismen som idé åpner for nedslakting av mennesker, kommunsimen som idé gjør ikke det, men enkelte kommunistiske ledere har slaktet folk i kommunismens navn, noe som blir noe helt annet. Si meg, på hvilken måte åpner kommunismen slik Marx beskriver den for neslakting av mennesker? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Kommunismens grunntanke er ond, og kommunismen står bak nedslakting av mange, mange millioner uskyldige mennesker. Kommunisme, som nazisme, er en menneskefiendtlig ideologi. 6022796[/snapback] Det er vel heller kommunistledere som har utført den nedslaktingen Er enig i det Goz nevner at kommunismen som Marx begynte med ikke er nedslakting overhodet, nazistene vil fjerne seg med en gruppe mennesker som de ser på som "annerledes" eller "undermennesker" og la den ariske rase styre, det er en syk tankegang, med nazismen så blir homofile, jøder, sigøynere osv osv torturert rett og slett fordi det er undermennesker ifølge nazistene, dette er sykt og mye verre enn noe kommunisme, kommunistiske ledere igjennom tiden derimot er en annen diskusjon Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Nazismen som idé åpner for nedslakting av mennesker, kommunsimen som idé gjør ikke det, men enkelte kommunistiske ledere har slaktet folk i kommunismens navn, noe som blir noe helt annet. Si meg, på hvilken måte åpner kommunismen slik Marx beskriver den for neslakting av mennesker? 6023651[/snapback] Å diskutere kommunisme som en teoretisk ideologi blir nesten litt meningsløst i denne sammenhengen. Når kommunisme, gang på gang og atter igjen, i praksis har vist seg å føre til totalitære, undertrykkende regimer, så er det det man må forholde seg til. Det var da også disse regimene norske raddiser på 70-tallet hyllet opp i skyene, så det er kommunisme i praksis som er relevant når man skal kritisere gammelkommisene her i Norge (som det opprinnelig var snakk om), ikke Kapitalen av Marx, som forøvrig er et makkverk av en bok. Edit: Leif og smårusk.. Endret 1. mai 2006 av Winged Monkey Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Nazismen som idé åpner for nedslakting av mennesker, kommunsimen som idé gjør ikke det, men enkelte kommunistiske ledere har slaktet folk i kommunismens navn, noe som blir noe helt annet. Si meg, på hvilken måte åpner kommunismen slik Marx beskriver den for neslakting av mennesker? 6023651[/snapback] Å diskutere kommunisme som en teoretisk ideologi blir nesten litt meningsløst i denne sammenhengen. Når kommunisme, gang på gang og atter igjen, i praksis har vist seg å føre til totalitære, undertrykkende regimer, så er det det man må forholde seg til. Det var da også disse regimene norske raddiser på 70-tallet hyllet opp i skyene, så det er kommunisme i praksis som er relevant når man skal kritisere gammelkommisene her i Norge (som det opprinnelig var snakk om), ikke Kapitalen av Marx, som forøvrig er et makkverk av en bok. Edit: Leif og smårusk.. 6023724[/snapback] Jaok, vist vi tar i praksis. Da mener altså Pricks at verdens nest rikeste land og et av de landene som går mest fremover i Økonomi fungerer like dårlig som Nazi-Tyskland, er du enig? Og på hvilket grunnlag kan en mene noe sånt, venligst begrunn det. (Var ment til Pricks, selvfølgelig til deg og vist du støtter han) Lenke til kommentar
warpig Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Så det er negativt for Frp hvis de kaster ut nazister fra partiet? Kan du fortelle meg hvordan dette henger sammen? 6016722[/snapback] Personlig så synes jeg det, ja, da jeg mener at hver enkelt person må få lov til å ha egne meninger, og de må også få lov til å være så ekstreme som de vil. Men, man skal derimot ikke ha lov til å utøve egne meninger viss de går ut over andres liv, eller på noen som helst viss innskrenker andres rett til eksistens og ytring. Endret 1. mai 2006 av warpig Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Så det er negativt for Frp hvis de kaster ut nazister fra partiet? Kan du fortelle meg hvordan dette henger sammen? 6016722[/snapback] Personlig så synes jeg det, ja, da jeg mener at hver enkelt person må få lov til å ha egne meninger, og de må også få lov til å være så ekstreme som de vil. Men, man skal derimot ikke ha lov til å utøve egne meninger viss de går ut over andres liv, eller på noen som helst viss innskrenker andres rett til eksistens og ytring. 6023776[/snapback] Å ha egne meninger er en ting, å ha egne meninger som medlem av et parti som har helt andre meninger og samtidig uttrykke disse meningene er noe helt annet, og da bør partiet vurdere å kaste ut vedkommende vist de føler han/hun setter partiet i dårlig lys. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Så det er negativt for Frp hvis de kaster ut nazister fra partiet? Kan du fortelle meg hvordan dette henger sammen? 6016722[/snapback] Personlig så synes jeg det, ja, da jeg mener at hver enkelt person må få lov til å ha egne meninger, og de må også få lov til å være så ekstreme som de vil. Men, man skal derimot ikke ha lov til å utøve egne meninger viss de går ut over andres liv, eller på noen som helst viss innskrenker andres rett til eksistens og ytring. 6023776[/snapback] Å ha egne meninger er en ting, å ha egne meninger som medlem av et parti som har helt andre meninger og samtidig uttrykke disse meningene er noe helt annet, og da bør partiet vurdere å kaste ut vedkommende vist de føler han/hun setter partiet i dårlig lys. 6023788[/snapback] Det er klart at et parti skal få lov til å gjøre noe sånt, men jeg mener det er negativt ovenfor et parti som setter ytringsfrihet så høyt som de, å sparke ut noen siden de har meninger som ikke stemmer med hva resten av partiet mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg