JBlack Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er naivt å tro at penger gjør folk lykkelige, på samme måte som det er naivt å tro at folk er tilfreds med å yte etter evne og ta etter behov. 5873580[/snapback] Dette representerer ikke høyresiden.Den 'høyresiden' du argumenterer mot her er fiktiv, og kun et resultat av din fantasi. 5875869[/snapback] Da kan jo du fortelle han hva som virkelig representerer høyresiden, da. 5875898[/snapback] Nei, det kan jeg ikke. Ikke er det mulig å oppsummere høyresiden på en slik enkel måte, ikke en gang på vegne av meg selv. Og ikke har jeg noe i nærheten av fullstendig oversikt over hva resten av de som befinner seg på høyresiden mener. Men at høyresidepolitikk generelt er basert på troen om at penger gjør folk lykkelige, det kan jeg avvise. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Men at høyresidepolitikk generelt er basert på troen om at penger gjør folk lykkelige, det kan jeg avvise. 5876000[/snapback] Og jeg som trodde høyresiden var om individuell frihet Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Men at høyresidepolitikk generelt er basert på troen om at penger gjør folk lykkelige, det kan jeg avvise. 5876000[/snapback] Og jeg som trodde høyresiden var om individuell frihet 5876021[/snapback] Jeg vil ikke en gang forsøke å tale på vegne av hele høyresiden. Men jeg reagerer på slike latterlige påstander som enkelte fra venstresiden klarer å fremme. Personlig befinner jeg meg godt ute på høyresiden i norsk politikk, og det gjør jeg fordi jeg tror høyresidens løsninger er langt bedre for alle i samfunnet. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Men at høyresidepolitikk generelt er basert på troen om at penger gjør folk lykkelige, det kan jeg avvise. 5876000[/snapback] Og jeg som trodde høyresiden var om individuell frihet 5876021[/snapback] Jeg vil ikke en gang forsøke å tale på vegne av hele høyresiden. Men jeg reagerer på slike latterlige påstander som enkelte fra venstresiden klarer å fremme. Personlig befinner jeg meg godt ute på høyresiden i norsk politikk, og det gjør jeg fordi jeg tror høyresidens løsninger er langt bedre for alle i samfunnet. 5876070[/snapback] Det er mulig det bare er meg, JBlack, men har du noe i mot at folk støtter opp under andre politiske partier enn de du selv har tro på? Jeg har full forståelse for at du reagerer på usaklige ytringer. Ingen liker usaklige ytringer, samme hvor de kommer ifra. Men de som befinner seg på venstresiden av norsk politikk er der jo gjerne fordi de tror venstresidens løsninger er langt bedre for alle i samfunnet, de også, slik du sa om grunnen til at du befant deg på høyresiden. Eller hva sier du? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 For å ta et på-spissen-eksempel: De fleste synes vel det er greit at staten bestemmer at barn ikke blir lykkelige av seksuelle overgrep.5874005[/snapback] Det er ikke lykke eller fravær av lykke som er avgjørende i dette henseende. Når myndighetene forbyr overgrep, er det nettopp fordi overgrep begrenser individets mulighet til selv å ta avgjørelser på grunnlag av sin egen dømmekraft. Slike lover bidrar med andre ord til å beskytte individets rett til selv å avgjøre hva som er lykke og hvorledes han skal finne den. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er mulig det bare er meg, JBlack, men har du noe i mot at folk støtter opp under andre politiske partier enn de du selv har tro på? 5876437[/snapback] Ikke på annen måe enn at jeg hadde foretrukket at de valgte andre alternativ. Jeg har full forståelse for at du reagerer på usaklige ytringer. Ingen liker usaklige ytringer, samme hvor de kommer ifra. Men de som befinner seg på venstresiden av norsk politikk er der jo gjerne fordi de tror venstresidens løsninger er langt bedre for alle i samfunnet, de også, slik du sa om grunnen til at du befant deg på høyresiden. 5876437[/snapback] Ehh ... ja. Eller hva sier du? 5876437[/snapback] Jeg sier: Hva i all verden er det du prøver å komme frem til? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er mulig det bare er meg, JBlack, men har du noe i mot at folk støtter opp under andre politiske partier enn de du selv har tro på? 5876437[/snapback] Ikke på annen måe enn at jeg hadde foretrukket at de valgte andre alternativ. Jeg har full forståelse for at du reagerer på usaklige ytringer. Ingen liker usaklige ytringer, samme hvor de kommer ifra. Men de som befinner seg på venstresiden av norsk politikk er der jo gjerne fordi de tror venstresidens løsninger er langt bedre for alle i samfunnet, de også, slik du sa om grunnen til at du befant deg på høyresiden. 5876437[/snapback] Ehh ... ja. Eller hva sier du? 5876437[/snapback] Jeg sier: Hva i all verden er det du prøver å komme frem til? 5878012[/snapback] Er alt sosialistpropaganda? Har inntrykk av at terskelen for å komme med nedsettende beskrivelser er ganske lav, mange ganger. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Stakkars Frp. Nå er det på tide at gode Frp'ere tar til motmele og begynner marsjere litt i gatene og stormer et par medier. Maken til misbruk av ytringsfriheten! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Den dagen Frp begynner å oppfordre til slike sosialistmetoder så mister de min stemme Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Den dagen Frp begynner å oppfordre til slike sosialistmetoder så mister de min stemme 5878381[/snapback] Mine too! Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er mulig det bare er meg, JBlack, men har du noe i mot at folk støtter opp under andre politiske partier enn de du selv har tro på? 5876437[/snapback] Ikke på annen måe enn at jeg hadde foretrukket at de valgte andre alternativ. Jeg har full forståelse for at du reagerer på usaklige ytringer. Ingen liker usaklige ytringer, samme hvor de kommer ifra. Men de som befinner seg på venstresiden av norsk politikk er der jo gjerne fordi de tror venstresidens løsninger er langt bedre for alle i samfunnet, de også, slik du sa om grunnen til at du befant deg på høyresiden. 5876437[/snapback] Ehh ... ja. Eller hva sier du? 5876437[/snapback] Jeg sier: Hva i all verden er det du prøver å komme frem til? 5878012[/snapback] Er alt sosialistpropaganda? Har inntrykk av at terskelen for å komme med nedsettende beskrivelser er ganske lav, mange ganger. 5878074[/snapback] Jeg skjønner fortsatt ikke hva du prater om. Ser ikke noe poeng her noe sted.... Er det noe spesielt du sitter og tenker på og ønsker å ta opp, så gjør gjerne det. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Poenget i det forrige innlegget mitt var del spørsmålet du unnlot å svare på. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Poenget i det forrige innlegget mitt var del spørsmålet du unnlot å svare på. 5878586[/snapback] Så still spørsmålene på nytt, klart og tydelig, i stedet for å rote rundt frem og tilbake med vage hentydninger om ting bare du selv vet hva er. For meg så virker det som om du driver og ruger på en eller annen missforstått idé om at jeg har skrevet et eller annet jeg ikke har skrevet. Men det er umulig å si når du ikke klarer å være litt presis, men bare kommer med vage hentydninger. Prøv å være litt redelig i diskusjonen, så slipper vi å kaste bort tid på slikt tøv som dette. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Det var bare ett enkelt Ja/Nei-spørsmål, JBlack. Er alt sosialistpropaganda? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det er naivt å tro at penger gjør folk lykkelige, på samme måte som det er naivt å tro at folk er tilfreds med å yte etter evne og ta etter behov. 5873580[/snapback] Dette representerer ikke høyresiden.Den 'høyresiden' du argumenterer mot her er fiktiv, og kun et resultat av din fantasi. 5875869[/snapback] Heldigvis representerer det ikke venstresiden heller. Den 'venstresiden' jeg argumenterte mot her var fiktiv, og kun et resultat av min fantasi. Godt vi er enige. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Synes det de har gjort med den logoen er såpass alvorlig at det burde taes opp på høyere nivå. Tror ikke SV hadde likt det om noen hadde laget sigd og hammer ut av logen deres ved en avisartikkel. 5856890[/snapback] Nei men så har heller aldri SV sagt at det NRK har gjort med FrP sin logo er noe positivt, det er jo selvfølgelig krenkende ovenfor FrP og ingen fortjener den slags selvom jeg er ganske så uenig i mye av FrP's saker så er det NRK gjorde litt vel ekstremt Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Apropo "hitling" av FrP - det er da ikke heeelt ufortjent. Det er en kjent sak at FrP for en tid tilbake hadde et problem med nazister i egne rekker. Ang. media og FrP, en litt mer humoristisk sak for ca. ½ år tilbake: Var en eller annen fyr i vestfold som hadde fått sparken på jobben fordi han var nazist, og gav sterkt uttrykk for det der, noe andre ansatte og sjefen syntes var "ikke direkte hyggelig", og skremte vekk kunder. Personen ble veldig sint, mente at han fikk sparken på urettmessig grunnlag, og gikk til mediene med dette for å klage, stille opp på intervju og greier (mannen må ha vært totalt teit. Veldig lett å få seg jobb etter at du har stillt opp på riksdekkende TV med fullt navn og bilde og klaget over at "folk er så slemme, de liker ikke (misjonerende) nazister!"...). I tillegg var det et intervju i hjembygda hans. Dette foregikk rett utenfor FrP's kontor (logoen var temmelig bra synlig), hvor to FrP'ere "trøstet" personen, sa at dette var helt feil etc., før de gikk (tror faktisk det ble vist at de låste seg inn) inn i Frp sine lokaler. Må innrømme at jeg lo ganske godt da, selv om det rent presseetisk kansje var litt på kanten En relatert ting: Er det ikke en smule ironisk at FrP'ere da klaget over manglende stillingsvern etc., når de stadig hevder at "dersom det er min bedrift, er det opp til meg å annsette hvem jeg vil" (etterfulgt av en masse rabling om hvor forferdelig det er med muslimer/kvinner etc.) Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ja, det er ikke noe hemmelighet at nazisme har vært bredt veldig mye i Frp men jeg vil ikke feie alle i Frp over samme kam og si "dere er nazister". Så det NRK her gjorde var jo nettopp det de feide alle Frp'ere over samme kam og det er jo rett og slett ikke rettferdig! Er uenig med Frp i mange saker og Frp er som sagt på høyresiden av politikken men for om man stemmer Frp eller om man liker sakene dems er man ikke nødvendigvis nazist. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ja, det er ikke noe hemmelighet at nazisme har vært bredt veldig mye i Frp 6015865[/snapback] Det er jo rett og slett løgn. Kan du dokumentere at dette er tilfelle eller er det bare en ubegrunnet påstand pga et par enkelt-saker? Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Å kalle det Norske samfunn for en arbeiderpartistat må være noe av det mest misvisende i de siste år. AP har siden midten av 70-tallet gått mere til høyre og særlig etter Gro. I tillegg har vi hatt en substans av varierende partier siden slutten av 80-tallet. Bla SP som er svært konservative og har derfor falt i smak hos både H, V og KRF Så har H vært ved makten gjentagne gangerog prøvd og være ett pari for alle med store avskallinger etter brutte løfter. Og tilslutt V og KRF som muligens er noe av det mest menneskefiendtlige partier vi har hatt. For disse to partier er mennesker ett forbruksmatriell for å oppnå egne politiske gevinster. Disse har jo forstått? at man ikke blir profeter i eget land dermed tukter vi vår befolkning og oppretter egne organisasjoner med oss selv i vervene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg