alskfjas Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Uh huh.. Artikler med karakaturer av Carl I er minst like seriøse som denne artikkelen til nrk.. skjønner ikke poenget ditt her 5857328[/snapback] Ser du ikke forskjell på uskyldig politisk satire og å assosiere et parti med nazistene? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Den var søkt.... fire epler i kryss skal illustrere mange? 5857333[/snapback] Søkt? Hvorfor skulle ikke 4 epler representere flertall? Hvorfor skal da en animatør ta seg bryet med å lage et slikt bilde da? Lenke til kommentar
magicus Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Seriøs eller? Nei seriøst.. dere legger for mye i det. Skriker dere opp slik når avisene tegner en karikatur a Carl I. som kan ligne en feit gris? 5857294[/snapback] Nei, fordi deg går på ironien til Carl I. Hvis han ikke syns det har vært noe artig å bli avbildet i karikaturtegninger, tror dere ikke han har sagt det til meda med det for lenge siden? Han vet det sikkert godt selv at nesa hans er stor og at folk syns det er artig. Han tjener sikkert stemmer på å få ansiktet avbildet i media med slike karrikaturtegninger også. 5857341[/snapback] Personlig syns jeg det er langt mer alvorlig å gjøre narr av en person pga hans ulikheter enn kopiere logoen til ett parti 4 ganger og sette det sammen til ett bilde som ligner en firkløver... Lenke til kommentar
Fromage Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Argumenter? Det er forskjell på en karikaturtegning og et illustrasjonsbilde til en artikkel. Et karakaturbilde blir i nyhetsartikler brukt som illustrasjonsbilde. Prøver du å leke ord-leken med meg her eller? 5857347[/snapback] Ok, så vi skal tolke bildet som en karikaturtegning? Og karikaturmeningen her er da: Frp er et naziparti? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Argumenter? Det er forskjell på en karikaturtegning og et illustrasjonsbilde til en artikkel. Et karakaturbilde blir i nyhetsartikler brukt som illustrasjonsbilde. Prøver du å leke ord-leken med meg her eller? 5857347[/snapback] Du vil bare ikke skjønne hva folk mener du... Lenke til kommentar
magicus Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Uh huh.. Artikler med karakaturer av Carl I er minst like seriøse som denne artikkelen til nrk.. skjønner ikke poenget ditt her 5857328[/snapback] Ser du ikke forskjell på uskyldig politisk satire og å assosiere et parti med nazistene? 5857357[/snapback] Så vidt jeg har fått med meg så er det dere som assosierer det bildet med nazisme. Det er ihvertfall ikke meg og garantert ikke nrk. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Uh huh.. Artikler med karakaturer av Carl I er minst like seriøse som denne artikkelen til nrk.. skjønner ikke poenget ditt her 5857328[/snapback] Nei, det er tydelig at du ikke helt forstår Forskjellen er at en karikaturtegning har et eget budskap med referanse til en egen sak/hendelse. En nazi-antydning i en karikatur vil således ha en relevant mening. Å illustrere en meningsmåling med et politisk budskap som ikke har noe med meningsmålingen å gjøre blir dermed noe helt annet. Forskjellen er også at i det første tilfellet så er ytringen åpen, og man kan ta stilling til den. I dette tilfellet så er budskapet delvis skjult. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hvor var alle dere venstrefolk og forsvarte en slik handling når det handlet om muhammedtegningene? Jeg bare lurer, siden dere virker ufattelig hyklerske når det skal være lov å krenke FrPere ved å lage om logoen til et hakekors, men det skal ikke være lov å lage en tegning av en forhistorisk person. Hyklere alle sammen! 5857301[/snapback] Jeg var akkurat her og forsvarte karikatøren til det siste. Enn du da? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg tenkte firkløver når jeg så logoen fordi Frp virker å ha lykken med seg for tiden. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Personlig syns jeg det er langt mer alvorlig å gjøre narr av en person pga hans ulikheter enn kopiere logoen til ett parti 4 ganger og sette det sammen til ett bilde som ligner en firkløver... 5857364[/snapback] det er vel ikke det å gjøre narr som er saken med slike karrikaturtegninger, men jeg skjønner poenget ditt ja Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hvor var alle dere venstrefolk og forsvarte en slik handling når det handlet om muhammedtegningene? Jeg bare lurer, siden dere virker ufattelig hyklerske når det skal være lov å krenke FrPere ved å lage om logoen til et hakekors, men det skal ikke være lov å lage en tegning av en forhistorisk person. Hyklere alle sammen! 5857301[/snapback] Jeg var akkurat her og forsvarte karikatøren til det siste. Enn du da? 5857392[/snapback] Poenget her er at det er lov å lage karikaturtegninger og endre og klusse med logoer osv. Alvoret kommer når det er den statlige kringkastingskanalen NRK som har laget tegningen! Hadde Dagbladet gjort det hadde jeg også blitt sint, men ikke sett så alvorlig på det. NRK skal være nøytralt, men alle vet at det ikke er det. Jeg driter i om en eller annen tulling tegner logen til fremskrittspartiet som et hakekors, en annen ting er å poste logoen i en nyhetsoverskrift ifra rikskringkastingen. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Den var søkt.... fire epler i kryss skal illustrere mange? 5857333[/snapback] Søkt? Hvorfor skulle ikke 4 epler representere flertall? 5857359[/snapback] Feil spørsmål. Hvorfor skal 4 epler representere flertall? Hvorfor skal da en animatør ta seg bryet med å lage et slikt bilde da? 5857359[/snapback] Fordi vedkommende syntes det var morsomt å sette sammen logoen til et hakekors. Det er faktisk mange som mener at Frp er et nazi-aktig parti, og som gjerne sprer et slikt budskap. En journalist kan i et seriøst nyhetsorgan selvsagt ikke si det rett ut. Men med en enkel manipulasjon som dette så kan vedkommende ha det moro på Frp's bekostning, på samme måte som det er vanskelig å bli tatt for det ettersom det er lett å unnskylde seg med at det ikke var ment på den måten. Og som sagt, det store problemet her er hva dette sier om journalistene og kanskje miljøet blant journalistene i Nrk, og hvordan dette ellers slår ut i utvalget og dekning av nyheter i en kanal som det nærmest er obligatorisk å støtte økonomisk. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Poenget her er at det er lov å lage karikaturtegninger og endre og klusse med logoer osv. Alvoret kommer når det er den statlige kringkastingskanalen NRK som har laget tegningen! 5857429[/snapback] Jeg er enig i poenget ditt, men jeg hadde syntes det var ok om det var en åpen karikaturtegning brukt i en relevant sak. Men når det brukes skjult, og som illustrasjon til noe som er politisk nøyutralt, da blir det feil. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Er det bare meg (av de onde, ekle FrP'erne) som synes dette ikke er verdt å hisse seg sånn opp for? Med mindre NRK har med vilje forsøkt å få det til å minne om et hakekorst tolker jeg det som en (lykke-)firkløver. Endret 2. april 2006 av klilleng Lenke til kommentar
magicus Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Poenget her er at det er lov å lage karikaturtegninger og endre og klusse med logoer osv. Alvoret kommer når det er den statlige kringkastingskanalen NRK som har laget tegningen! 5857429[/snapback] Jeg er enig i poenget ditt, men jeg hadde syntes det var ok om det var en åpen karikaturtegning brukt i en relevant sak. Men når det brukes skjult, og som illustrasjon til noe som er politisk nøyutralt, da blir det feil. 5857454[/snapback] Det er du subjektivt som tolker dette bildet til å være noe annet enn det det er. Du og de lik deg har frp "brillene" på dere og dere tolker all informasjon gjennom dem. Frp er pluselig blitt ett offer i frp-tilhengerenes øyne. - " Å stakkar oss i frp, alle sosialist avisene vil ta oss" Beklager, men du kan ikke tvinge dagbladet eller andre medier til å like dere. Samme med lærere. -"ARG.. alle lærere er sosialister som hjernevasker skolebarna våres" Hvis du vil at lærere skal like dere og politikken deres ja da får dere appelere til de og tilpasse politikken deres til dem. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Poenget her er at det er lov å lage karikaturtegninger og endre og klusse med logoer osv. Alvoret kommer når det er den statlige kringkastingskanalen NRK som har laget tegningen! 5857429[/snapback] Jeg er enig i poenget ditt, men jeg hadde syntes det var ok om det var en åpen karikaturtegning brukt i en relevant sak. Men når det brukes skjult, og som illustrasjon til noe som er politisk nøyutralt, da blir det feil. 5857454[/snapback] Det er du subjektivt som tolker dette bildet til å være noe annet enn det det er. Du og de lik deg har frp "brillene" på dere og dere tolker all informasjon gjennom dem. Frp er pluselig blitt ett offer i frp-tilhengerenes øyne. - " Å stakkar oss i frp, alle sosialist avisene vil ta oss" Beklager, men du kan ikke tvinge dagbladet eller andre medier til å like dere. Samme med lærere. -"ARG.. alle lærere er sosialister som hjernevasker skolebarna våres" Hvis du vil at lærere skal like dere og politikken deres ja da får dere appelere til de og tilpasse politikken deres til dem. 5857503[/snapback] Mulig du må ha det inn med gaffeltruck, men det er ikke-FrP'ere som har reagert på dette (les: meg, og andre)... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Det er du subjektivt som tolker dette bildet til å være noe annet enn det det er. Du og de lik deg har frp "brillene" på dere og dere tolker all informasjon gjennom dem. Frp er pluselig blitt ett offer i frp-tilhengerenes øyne. - " Å stakkar oss i frp, alle sosialist avisene vil ta oss" Jeg reagerer kraftig på dette selv om jeg ikke holder med FrP. Beklager, men du kan ikke tvinge dagbladet eller andre medier til å like dere. Samme med lærere. -"ARG.. alle lærere er sosialister som hjernevasker skolebarna våres" Hvis du vil at lærere skal like dere og politikken deres ja da får dere appelere til de og tilpasse politikken deres til dem. 5857503[/snapback] Eller enda enklere; putte barna på privatskole...men vent: det vil jo sosialistene forby! Endret 2. april 2006 av invictus Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Poenget her er at det er lov å lage karikaturtegninger og endre og klusse med logoer osv. Alvoret kommer når det er den statlige kringkastingskanalen NRK som har laget tegningen! 5857429[/snapback] Jeg er enig i poenget ditt, men jeg hadde syntes det var ok om det var en åpen karikaturtegning brukt i en relevant sak. Men når det brukes skjult, og som illustrasjon til noe som er politisk nøyutralt, da blir det feil. 5857454[/snapback] Det er du subjektivt som tolker dette bildet til å være noe annet enn det det er. Du og de lik deg har frp "brillene" på dere og dere tolker all informasjon gjennom dem. Frp er pluselig blitt ett offer i frp-tilhengerenes øyne. - " Å stakkar oss i frp, alle sosialist avisene vil ta oss" Beklager, men du kan ikke tvinge dagbladet eller andre medier til å like dere. Samme med lærere. -"ARG.. alle lærere er sosialister som hjernevasker skolebarna våres" Hvis du vil at lærere skal like dere og politikken deres ja da får dere appelere til de og tilpasse politikken deres til dem. 5857503[/snapback] At det er Frp-ere som føler seg mest såret over denne logoen er jo naturlig. Hadde sikkert vært det samme om SV-logoen i en avis hadde sett ut som en sigd og hammer med en AK-47 gjennom. Eller.. de hadde sikkert bare blitt stolte. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Det virker som at NRK har tatt ned bildet. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Nei, det er der enda. EDIT: Nope, det var vekk i artikkelen. Men det ligger fortsatt på serveren. Endret 2. april 2006 av WizendraW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg