Republic3D Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ap-logoen med sigd og hammer i bakgrunnen i en avisartikkel er en fin sammenlig, en AK-47 rifle i RV logen.. (revolusjon), kommuniststjerna bak SV logoen... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ap-logoen med sigd og hammer i bakgrunnen i en avisartikkel er en fin sammenlig, en AK-47 rifle i RV logen.. (revolusjon), kommuniststjerna bak SV logoen... 5857194[/snapback] Har aldri sett slike logoer illustrert av de partiene du nevner. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hvordan hadde for eksempel dere RV'ere likt om TV2 hadde formet logoen deres som en dødningeskalle på nyhetene? Og nei, jeg stemmer ikke FrP, jeg er medlem i Venstre. Jeg synes som sagt bare at slikt passer seg dårlig, enten det er partier på venstre- eller høyresiden. 5857168[/snapback] Det bildet ligner mer på en firkløver enn ett hakekors.. ærlig talt. Det er dere som tolker bildet i negativ retning. Hadde aldri assosiert dette bildet med hakekorset hvis eg ikke hadde lett etter å tolke det. Ka er i veien folkens? liker dere ikke firkløvere? Logoen er ikke endret. Det er bare 4 kopier av samme logen som er satt sammen. Herregud.. storm i ett vannglass. Bra dere Frp's voktere holder vakt i tilfelle noen skulle si noe negativt om frp. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 o0o Big deal. Vi har da pressefrihet og ytringsfrihet(som dere skryter sånn av). Det er ikke begått noen lovbrudd i artikkelen, eller? Morsomt hvor lite som skal til for å tirre dere frp'ere. 5857137[/snapback] Ingen som har snakket om å arrestere eller anmelde noen heller, eller? Men det er faktisk alvorlig dersom dette er repsentativt for journalister hos Nrk. Det er alvorlig dersom det eksisterer et miljø hos Nrk's journalister som er med på å skape slike 'morsomheter'. For man kan da forvente at dette miljøet også på mange andre måter har en farget og vinklet fremstilling av virkeligheten. Og dette er igjen alvorlig i forhold til demokratiet og dets funksjon. Det er svært alvorlig og helt uakseptablet når Nrk fortsatt i stor grad finansieres gjennom en obligatorisk lisensavgift, og således tår i en særstilling når det gjelder nyhetsformidling og tillit i befolkningen. Så om dette bildet i seg selv kanskje er en fillesak, så er det i verste tilfelle representatrivt for en sykdom i norsk presse som er til skade for demokratiet i Norge. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Folk som sammenligner frp med nasisme og fascisme er historieløse og jeg anbefaler dere virkelig å lese litt hva disse virkelig stod for.. At frp er det blåeste partiet på stortinget kan vi være enige i, vi kan og være enig i at enkelte mennesker i partiet har ekstreme meninger, men slikt er det i alle partier.. Vi kan og være enig i at Frp har vært flink til å fjerne ekstremistene. Råder dere til å lese partiprogrammet til Frp, veldig naivt program, men så langt i fra noe fascistisk/nasistisk.. Endret 2. april 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hvordan hadde for eksempel dere RV'ere likt om TV2 hadde formet logoen deres som en dødningeskalle på nyhetene? Og nei, jeg stemmer ikke FrP, jeg er medlem i Venstre. Jeg synes som sagt bare at slikt passer seg dårlig, enten det er partier på venstre- eller høyresiden. 5857168[/snapback] Det bildet ligner mer på en firkløver enn ett hakekors.. ærlig talt. Det er dere som tolker bildet i negativ retning. Hadde aldri assosiert dette bildet med hakekorset hvis eg ikke hadde lett etter å tolke det. Ka er i veien folkens? liker dere ikke firkløvere? Logoen er ikke endret. Det er bare 4 kopier av samme logen som er satt sammen. Herregud.. storm i ett vannglass. Bra dere Frp's voktere holder vakt i tilfelle noen skulle si noe negativt om frp. 5857224[/snapback] Som sagt, er ikke FrP'er. Men mener at dersom du vil få folk til å stemme noe annet, hjelper det fint lite å komme med løgner... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ap-logoen med sigd og hammer i bakgrunnen i en avisartikkel er en fin sammenlig, en AK-47 rifle i RV logen.. (revolusjon), kommuniststjerna bak SV logoen... 5857194[/snapback] Har aldri sett slike logoer illustrert av de partiene du nevner. 5857204[/snapback] Nettopp... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Det bildet ligner mer på en firkløver enn ett hakekors.. ærlig talt. Det er dere som tolker bildet i negativ retning. Hadde aldri assosiert dette bildet med hakekorset hvis eg ikke hadde lett etter å tolke det. Ka er i veien folkens? liker dere ikke firkløvere? Logoen er ikke endret. Det er bare 4 kopier av samme logen som er satt sammen. Herregud.. storm i ett vannglass. Bra dere Frp's voktere holder vakt i tilfelle noen skulle si noe negativt om frp. 5857224[/snapback] FRP's voktere? Det er ikke det som er poenget. Det som er poenget er det at folk prøver å lage seg konspirasjonsteoriere så snart de mener å se en sammenheng. At FRP-tilhengere reagerer er jo helt naturlig det. Går utifra at de fleste her på forumet ikke er rasister eller har rasistiske trekk og de vil bare ikke ha en påstand om at FRP er et parti som er rasistisk. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Logoen er ikke endret. Det er bare 4 kopier av samme logen som er satt sammen. 5857224[/snapback] Hvilket innebærer en endring av logoen. Og det må være en grunn til at noen har gjort denne endringen. Å sitte å leke seg slik uten grunn er meningsløst og usansynlig. Da ville det vært mer logisk å bruke logoen slik den egentlig er. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Logoen er ikke endret. Det er bare 4 kopier av samme logen som er satt sammen. 5857224[/snapback] Hvilket innebærer en endring av logoen. Og det må være en grunn til at noen har gjort denne endringen. Å sitte å leke seg slik uten grunn er meningsløst og usansynlig. Da ville det vært mer logisk å bruke logoen slik den egentlig er. 5857277[/snapback] Seriøs eller? Nei seriøst.. dere legger for mye i det. Skriker dere opp slik når avisene tegner en karikatur a Carl I. som kan ligne en feit gris? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 FRP's voktere? Det er ikke det som er poenget. Det som er poenget er det at folk prøver å lage seg konspirasjonsteoriere så snart de mener å se en sammenheng. 5857268[/snapback] Det er meningsløst å manipulere logoen slik uten å ha en grunn for det. Og siden mange faktisk er så dumme at de tror på slike assosiasjoner, så er den mest naturlige forklaringen at det er gjort bevisst. Eller har du en mer naturlig forklaring? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Logoen er ikke endret. Det er bare 4 kopier av samme logen som er satt sammen. 5857224[/snapback] Hvilket innebærer en endring av logoen. Og det må være en grunn til at noen har gjort denne endringen. Å sitte å leke seg slik uten grunn er meningsløst og usansynlig. Da ville det vært mer logisk å bruke logoen slik den egentlig er. 5857277[/snapback] Sitere meg selv her: En enkel grafisk jobb og sette 4 slike logoer sammen vil jeg heller tro er saken. Det er en rellativ enkel grafisk ting å sette sammen den logoen som NRK har laget. Den gir et bilde av at FRP har et flertall, altså de legger flere epler i bildet.Det tror jeg heller er mere en del av det som har skjedd en at det er NRK som skal drive skjult hets av FRP. 5857098[/snapback] Det å skape det inntrykket at FRP har flertall, så legger du til flere logoer... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hvor var alle dere venstrefolk og forsvarte en slik handling når det handlet om muhammedtegningene? Jeg bare lurer, siden dere virker ufattelig hyklerske når det skal være lov å krenke FrPere ved å lage om logoen til et hakekors, men det skal ikke være lov å lage en tegning av en forhistorisk person. Hyklere alle sammen! Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Logoen er ikke endret. Det er bare 4 kopier av samme logen som er satt sammen. 5857224[/snapback] Hvilket innebærer en endring av logoen. Og det må være en grunn til at noen har gjort denne endringen. Å sitte å leke seg slik uten grunn er meningsløst og usansynlig. Da ville det vært mer logisk å bruke logoen slik den egentlig er. 5857277[/snapback] Seriøs eller? Nei seriøst.. dere legger for mye i det. Skriker dere opp slik når avisene tegner en karikatur a Carl I. som kan ligne en feit gris? 5857294[/snapback] Det er en forskjell på en karikatur av en person, og en seriøs nyhetsartikkel om ett av landets største partier... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Logoen er ikke endret. Det er bare 4 kopier av samme logen som er satt sammen. 5857224[/snapback] Hvilket innebærer en endring av logoen. Og det må være en grunn til at noen har gjort denne endringen. Å sitte å leke seg slik uten grunn er meningsløst og usansynlig. Da ville det vært mer logisk å bruke logoen slik den egentlig er. 5857277[/snapback] Seriøs eller? Nei seriøst.. dere legger for mye i det. Skriker dere opp slik når avisene tegner en karikatur a Carl I. som kan ligne en feit gris? 5857294[/snapback] Argumenter? Det er forskjell på en karikaturtegning og et illustrasjonsbilde til en artikkel. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Logoen er ikke endret. Det er bare 4 kopier av samme logen som er satt sammen. 5857224[/snapback] Hvilket innebærer en endring av logoen. Og det må være en grunn til at noen har gjort denne endringen. Å sitte å leke seg slik uten grunn er meningsløst og usansynlig. Da ville det vært mer logisk å bruke logoen slik den egentlig er. 5857277[/snapback] Seriøs eller? Nei seriøst.. dere legger for mye i det. Skriker dere opp slik når avisene tegner en karikatur a Carl I. som kan ligne en feit gris? 5857294[/snapback] Det er en forskjell på en karikatur av en person, og en seriøs nyhetsartikkel om ett av landets største partier... 5857304[/snapback] Uh huh.. Artikler med karakaturer av Carl I er minst like seriøse som denne artikkelen til nrk.. skjønner ikke poenget ditt her Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Logoen er ikke endret. Det er bare 4 kopier av samme logen som er satt sammen. 5857224[/snapback] Hvilket innebærer en endring av logoen. Og det må være en grunn til at noen har gjort denne endringen. Å sitte å leke seg slik uten grunn er meningsløst og usansynlig. Da ville det vært mer logisk å bruke logoen slik den egentlig er. 5857277[/snapback] Sitere meg selv her: En enkel grafisk jobb og sette 4 slike logoer sammen vil jeg heller tro er saken. Det er en rellativ enkel grafisk ting å sette sammen den logoen som NRK har laget. Den gir et bilde av at FRP har et flertall, altså de legger flere epler i bildet.Det tror jeg heller er mere en del av det som har skjedd en at det er NRK som skal drive skjult hets av FRP. 5857098[/snapback] Det å skape det inntrykket at FRP har flertall, så legger du til flere logoer... 5857300[/snapback] Den var søkt.... fire epler i kryss skal illustrere mange? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Seriøs eller? Nei seriøst.. dere legger for mye i det. Skriker dere opp slik når avisene tegner en karikatur a Carl I. som kan ligne en feit gris? 5857294[/snapback] Nei, fordi deg går på ironien til Carl I. Hvis han ikke syns det har vært noe artig å bli avbildet i karikaturtegninger, tror dere ikke han har sagt det til meda med det for lenge siden? Han vet det sikkert godt selv at nesa hans er stor og at folk syns det er artig. Han tjener sikkert stemmer på å få ansiktet avbildet i media med slike karrikaturtegninger også. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Argumenter? Det er forskjell på en karikaturtegning og et illustrasjonsbilde til en artikkel. Et karakaturbilde blir i nyhetsartikler brukt som illustrasjonsbilde. Prøver du å leke ord-leken med meg her eller? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hvor var alle dere venstrefolk og forsvarte en slik handling når det handlet om muhammedtegningene? Jeg bare lurer, siden dere virker ufattelig hyklerske når det skal være lov å krenke FrPere ved å lage om logoen til et hakekors, men det skal ikke være lov å lage en tegning av en forhistorisk person. Hyklere alle sammen! 5857301[/snapback] Dette var dagens beste generalisering. Ikke at jeg var mot trykkingen av Muhammed-tegningene, men la oss uansett snu på det: "Jeg bare lurer, siden dere virker ufattelig hyklerske når det skal være lov å krenke muslimer ved å tegne deres profet som en terrorist, men det skal ikke være lov å sette sammen et partis logi på en ny måte. Hyklere alle sammen!" Det var kanskje dagens beste dobbeltmoral i tillegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg