tuXP-G Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hei, lenge siden jeg har posta her, men nå er det nesten på tide med et lite bytte... Jeg har for tiden et gammelt Abit nf7-s rev2.0 HK og en AMD XP 2500+ cpu, som jeg tror har godt av å ta ut minstepensjon og slappe av litt med rømmegrøt på gamlehjemmet. Og da må det nesten unge, energiske og ikke minst flinke nye komponenter fram for å ta over ved samlebåndet. Hovedgrunnen til at jeg vurdere bytte er først og fremst fordi jeg har lyst på vannkjøling, og syns det da blir litt tullete å kjøpe Socket A kjølebrikke, med tanke på at systemet uansett burde ta repern snart. Jeg har derfor sett ut AMD Athlon 64 3000+ som CPU, fordi jeg hverken er millionær eller trenger den helt supre ytelsen, spiller bare cs og WoW uansett Så da lurer jeg litt på hvilket hovedkort som er å anbefale til denne cpu'en? Jeg er ute etter et kort som fremfor alt er billig, men også stabilt. Ting jeg krever er: - Støtte for DDR3200 minne, har 1gb fra før av - AGP port (har skjønt at PCI-e er tingen nå, men AGP kortet mitt er ikke modent for utskifting enda syns jeg, er et 9600XT kort) - Integrert nettverkskort - Integrert lyd - Så mange USB2 kontakter som mulig, har et hav av usb-tilkoblinger og jeg liker ikke splittere - Støtte for S-ATA 1, har kun 1 hdd og det er en seagate 250gb s-ata disk... - Må være plass for vannkjøling på det. Noen HK har jo problemer med det pga liten plass mellom NB og CPU-sokkel f eks, hadde det ihvertfall når jeg dreiv med detta 24/7... Så sånn ut ifra de kriteriene der, hvilket kort er å anbefale, til lavest mulig pris? Jeg tenkte maks rundt 1000-lappen. Så får jeg heller ha det å oppdatere meg selv til gode, er en stund siden xp2500+ barton cpu'en var råskinnet over alle råskinn på overklokking gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå