Gå til innhold

Gammel ringrev trenger hjelp med valg av hovedkort

tuXP-G

Anbefalte innlegg

Hei, lenge siden jeg har posta her, men nå er det nesten på tide med et lite bytte...

Jeg har for tiden et gammelt Abit nf7-s rev2.0 HK og en AMD XP 2500+ cpu, som jeg tror har godt av å ta ut minstepensjon og slappe av litt med rømmegrøt på gamlehjemmet. Og da må det nesten unge, energiske og ikke minst flinke nye komponenter fram for å ta over ved samlebåndet. Hovedgrunnen til at jeg vurdere bytte er først og fremst fordi jeg har lyst på vannkjøling, og syns det da blir litt tullete å kjøpe Socket A kjølebrikke, med tanke på at systemet uansett burde ta repern snart.

Jeg har derfor sett ut AMD Athlon 64 3000+ som CPU, fordi jeg hverken er millionær eller trenger den helt supre ytelsen, spiller bare cs og WoW uansett :p Så da lurer jeg litt på hvilket hovedkort som er å anbefale til denne cpu'en? Jeg er ute etter et kort som fremfor alt er billig, men også stabilt. Ting jeg krever er:

- Støtte for DDR3200 minne, har 1gb fra før av

- AGP port (har skjønt at PCI-e er tingen nå, men AGP kortet mitt er ikke modent for utskifting enda syns jeg, er et 9600XT kort)

- Integrert nettverkskort

- Integrert lyd

- Så mange USB2 kontakter som mulig, har et hav av usb-tilkoblinger og jeg liker ikke splittere :p

- Støtte for S-ATA 1, har kun 1 hdd og det er en seagate 250gb s-ata disk...

- Må være plass for vannkjøling på det. Noen HK har jo problemer med det pga liten plass mellom NB og CPU-sokkel f eks, hadde det ihvertfall når jeg dreiv med detta 24/7...

Så sånn ut ifra de kriteriene der, hvilket kort er å anbefale, til lavest mulig pris? Jeg tenkte maks rundt 1000-lappen. :hmm:

Så får jeg heller ha det å oppdatere meg selv til gode, er en stund siden xp2500+ barton cpu'en var råskinnet over alle råskinn på overklokking gitt :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...