Ni kon Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Var på hyttetur i helga og traff en kompis som mente jeg fortalte en dritkul vits en gang. Dog husker jeg den ikke, men det var noe med Bondevik og den Amerikanske Presidenten. Og det var et totalt uventet poeng. Mener det var med Per Kristian Foss også Noen som har noen ide om hvilken vits dette er? Endret 2. april 2006 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Ah. Fant den selv med google: En vits som sirkulerer i Regjeringskvartalet, fra en bekjent som jobber der: - Kjell Magne Bondevik reiser til Washington for å ha et møte med George Bush. Etter å ha spist en bedre middag sier Bush: «Well Kjell, I dont’t know what you think of the members of your Cabinet, but mine are all bright and brilliant.» «How do you know?» Spør Kjell Magne. «Oh well, it’s simple», sier Bush. «They all have to take special tests before they can be a minister. Wait a second». Han vinker på Colin Powell og sier til ham: «Tell me Colin, who is the child of your father and of your mother who is not your brother and is not your sister?» «Ah, that’s simple Mr. President», sier Colin, «It is me!» «Well done Colin,» sier Bush og Kjell Magne er meget imponert! Etter at samtalene er fullført reiser Kjell Magne tilbake til Oslo igjen. På flyet hjemover ble han sittende og tenke på intelligensnivået til de øvrige ministrene i regjeringen. Tilbake på kontoret ringer han til Sponheim og ber han om å komme inn til seg. Sponheim gjør som sjefen sier og kommer med en gang. «Lars, si meg, hvem er barn av din far og din mor, som ikke er din bror, og heller ikke din søster?» Sponheim tenker og tenker uten å finne svaret. «Den var ikke grei! Kan jeg få lov til å tenke litt mer på den?» Kjell Magne ønsker å være litt grei med Sponheim så han sier «Ja, det er greit. Du får 24 timer! » Sponheim går tilbake til kontoret sitt mens han tenker så det knaker. Plutselig får han en lys idé: «Jeg spør Per-Kristian Foss! Han er en ordentlig smarting, kanskje han vet svaret!» Sponheim skynder seg over til finansdepartementet og inn på kontoret til Foss. «Per-Kristian du må hjelpe meg», sier han. «Bondevik har gitt meg en vanskelig oppgave, og jeg tror det står om plassen min i regjeringen. » «Hva er problemet da?» spør Foss. «Nå skal du høre», sier Sponheim. «Hvem er barn av din far og din mor, som ikke er din bror, og heller ikke din søster?» «Det er enkelt», sier Foss. «Det er meg!» «Ja, selvsagt », sier Sponheim og løper tilbake til Statsministerens kontor. «Kjell Magne, nå har jeg svaret! Det er Per-Kristian Foss!» Kjell Magne ser opp på Sponheim med et litt trist blikk. «Det var synd Lars, men svaret er galt. Riktig svar skal være Colin Powell». Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Kjell Magne Bondevik reiser til Washington for å ha et møte med George Bush. Etter å ha spist en bedre middag sier Bush : "Well Kjell, I dont't know what you think of the members of your Cabinet, but mine are all bright and brilliant." "How do you know?" Spør Kjell Magne. "Oh well, it's simple", sier Bush. "They all have to take special tests before they can be a minister. Wait a second". Han vinker på Colin Powell og sier til ham: "Tell me Colin, who is the child of your father and of your mother who is not your brother and is not your sister?" Ah, that's simple Mr. President", sier Colin, "it is me!" "Well done Colin," sier Bush og Kjell Magne er MEGET imponert! Etter at samtalene er fullført reiser Kjell Magne tilbake til Oslo igjen. På flyet hjemover ble han sittende å tenke på intelligensnivået til de øvrige ministrene i regjeringen. Tilbake på kontoret ringer han til Sponheim og ber ham om å komme inn til seg. Sponheim gjør som sjefen sier og kommer med en gang. "Lars, si meg, hvem er barn av din far og din mor, som ikke er din bror, og heller ikke din søster?" Sponheim tenker og tenker uten å finne svaret. "Den var ikke grei! Kan jeg få lov til å tenke litt mer på den?" Kjell Magne ønsker å være litt grei med Sponheim så han sier "Ja, det er greit. Du får 24 timer!" Sponheim går tilbake til kontoret sitt mens han tenker så det knaker. Etter å ha grublet en liten stund kaller han sammen staben sin, og legger problemstillingen frem for dem. Men ingen i staben kan komme med noen løsning. Etter 20 timer av 24-timers fristen har Sponheim fortsatt ikke kommet opp med noen løsning. Han begynner nå å bli svært bekymret, for han skjønner at denne testen kan bety et være eller ikke være for han i regjeringen og han har bare 4 timer igjen til å finne løsningen. Plutselig får han en lys ide: "Jeg spør Per-Kristian Foss! Han er en ordentlig smarting, kanskje han vet svaret!" Sponheim skynder seg over til finansdepartementet og inn på kontoret til Foss. "Per-Kristian du må hjelpe meg", sier han. "Bondevik har gitt meg en vanskelig oppgave, og jeg tror det står om plassen min i regjeringen." "Hva er problemet da?" spør Foss. "Nå skal du høre", sier Sponheim. "Hvem er barn av din far og din mor, som ikke er din bror, og heller ikke din søster?" "Det er enkelt", sier Foss. "Det er meg!" "Ja, selvsagt!", sier Sponheim og løper tilbake til Statsministerens kontor. "Kjell Magne, nå har jeg svaret! Det er Per-Kristian Foss!" Kjell Magne ser opp på Sponheim med et litt sørgelig blikk. "Det var synd Lars, men svaret er galt. Riktig svar skal være Colin Powell". Tja, kan si at jeg også fant den. Endret 2. april 2006 av Agressive Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Takk for hjelpen Agressive Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Haha den vitsen var laaang, men bra. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Rhahahaha! Sykt bra! Liksom to topper etter hverandre helt mot slutten... DEN skal jeg huske... Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Den der finnes i kjempemange versjoner! Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Denne leste jeg for første gang i vi-menn vitsebok. Lo så jeg grein og nesten gjorde på meg Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Guuuuud, den vitsen var genial :!: :!: Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Haha.. Den var litt nice 5857691[/snapback] *agreed* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå