thinkdifferent Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Heisann. Siden min bror stakk av med DVD spilleren, så tenkte jeg at i steden for å kjøpe en ny, så kunne jeg bygge meg et mediasenter. Følgende hardware som jeg har liggende: -Abit NF7S (er ikke helt sikker på dette, men er et NF7 ettellerannet ) -AMD Duron 900mhz -40GB HDD 5400rpm (trenger jeg 7200rpm?) -Pinnacle PCTV Rave (er vel godt innformert om at ikke dette er et kjempebra kort ) -GeForce 2 MX200 m/ TV ut -16x DVD stasjon Følgende som jeg trenger: -RAM (DDR) -MCE Lisens og cd (eller?) Hovedpoenget med denne maskinen er å kunne spille av DVD'er, leike meg litt med TV kortet og muligens kunne se på diverse hjemmelagde filmer. Da lurer jeg på om XP kan brukes i første omgang? Er ikke så kjempeglad for å betale for MCE lisene, i og med at jeg har lovlig XP Pro lisens til denne maskinen. Vil dette fingere greit med XP og et bra avspillingprogram? Også en siste ting; er det nødvendig med 512mb ram? Får tak i ei billig 256mb brikke, selv om jeg vet at prisene på DDR ram er usedvanlige lave Vet jo at ting går best med mye ram, men trengs det 512mb for å spille av en DVD film? Det samme gjelder forsåvidt CPU'em også, er denne rask nok for å spille av DVD'er? Takker alle som har lest igjennom denne tråden, og gitt noen kommentarer/svar. Mvh. Truls Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hei! Jeg tror du bør har 512MB ram. For Linux finnes det gratis alternativ som MythTV, så kanskje det finnes lignende for Windows? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg brukte med Celeron 2.5 Ghz, med 1 GB RAM og 200 GB disk + Geforce 6200 128 MB skjermkort, og fikk problemer ved avspilling av filmer. Men jeg spilte av filmer fra harddisken. Så rett fra DVD burde jo kunne gå. Og støtter deg på kun XP, siden MCE krevde mer enn mitt oppsett. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Okay, da har jeg blitt litt klokere. Skal begynne med XP i første omgang, skal lete litt etter software i påskeferien. Tar og tester dette systemet med ei 512mb brikke først.. Vurderer å sette inn en 80GB 7200rpm disk fra maskinen min.. Noen som vet om skjermkort generelt kan sende bilde rett ut på TV-utgangen, utenom å må være tilkoblet en dataskjerm i tillegg? Takker for alle svar.. Mvh. Truls Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Noen som vet om skjermkort generelt kan sende bilde rett ut på TV-utgangen, utenom å må være tilkoblet en dataskjerm i tillegg? 5861463[/snapback] Det kan de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå