efikkan Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hei! På hjemmesiden til Ubuntu så er det mulig å bestille gratscder med Ubuntu på, men må jeg betale portoen selv? link Jeg kjenner flere som kanskje vil prøve Ubuntu, så jeg tenkte at jeg kanskje kunne få tak i noen cder. For min egen del bruker jeg cder nedlastet fra hjemmesiden. Det står at jeg ikke bør bestille urimelig mange, så jeg lurer på om 10 er mye? Jeg takker for alle svar. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Nei, betaler ingenting. Jeg har gjort dette... kom med posten noen uker senere EDIT: Du bør bestille så mange du TROR du klarer å gi bort, det koster penger for frakten og derfor ønsker teamet å sende flere cd'er ut om gangen da frakten ikke blir vesentlig høyere... bestilte 48 eller noe, alle er gitt bort utenom 4 Endret 2. april 2006 av tuxerator Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Du må ikke betale portoen selv. Å bestille 10 cd-er går helt fint. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Jeg bestile 50 CDer, og måtte ikke betale noe som helst. Fikk de to mnd senere. Uansett, så var det ikke unødvendig mange. Har bare tre-fire stk igjen. Har gitt bort en hel haug. Endret 2. april 2006 av Agressive Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg kunne ønske at det var skole på 1. april. Jeg ville sette masse Live-CD'er av Ubuntu i alle dataene, og starte vente til de startes opp. hadde vært så jævlig gøy å se uttrykket til dataansvarlig Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg kunne ønske at det var skole på 1. april. Jeg ville sette masse Live-CD'er av Ubuntu i alle dataene, og starte vente til de startes opp. hadde vært så jævlig gøy å se uttrykket til dataansvarlig 5855445[/snapback] Jeg og en kompis har planlagt å brenen ut mange skolelinux cd'er og først sette på bios pw på alle dritt pc'ne og legge inn skolelinux, så etter det skrur man av boot på BÅDE cd og floppy som først Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg har jævlig lyst, men da ryker nok God i oppførsel Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 OK, mange takk, da tror jeg at jeg vil bestille noen. Men hvordan tjener teamet penger på dette? Reklamer? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ja, alle (?) linux-distroer har som formål å være gratis, så det eneste de tjener noe på er nok reklame og donasjoner. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Ja, alle (?) linux-distroer har som formål å være gratis, så det eneste de tjener noe på er nok reklame og donasjoner. 5856783[/snapback] + serverutgaver. Men det må da koste litt å trykke opp gratiscder og sende de i posten? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Mark (initiativtakeren) er steinrik, og var en av de første sivile i verdensrommet, så det er ikke rart at han har råd. Men ja, det koster en del penger. Les mer: http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Shuttleworth Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Må ikke betale noe for platene nei, men personlig ser jeg ikke helt vitsen. Hallo, når det tar flere månder før man får det, kan man like gjerne laste ned det selv. Men så bruker jeg da heller ikke Ubuntu da. Her går det i Slackware. Helt greit at Ubuntu kjører et prosjekt at de gir bort gratise plater med Ubuntu på, men da får de for fanken klare å levere det før felles ferien å. Tar jo flere månder. Med ei god linje, som jeg selv har, så er det ikke noe problem å få tak i Linux allikevel. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Bestillte 10 stk. av x86 og 5 stk. med x64. Skrev bare at jeg ville gi det til mine venner Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (...)kom med posten noen uker senere 5855204[/snapback] Noen uker senere? Det var vel å ta litt hard i? Tok vel flere månder før jeg fikk mine Kommer de ikke fra Nederland elns Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 De jeg fikk, kom fra Nederland. Jeg lurte på hva det var for noe greier jeg hadde bestilt når jeg fikk hentelapp i postkassen. Hadde helt glemt at jeg skulle få CDene. Det tok jo så lang tid. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (...)kom med posten noen uker senere 5855204[/snapback] Noen uker senere? Det var vel å ta litt hard i? Tok vel flere månder før jeg fikk mine Kommer de ikke fra Nederland elns 5858551[/snapback] De kommer ifra kontoret i england. Hovedkontorent til de som lager Ubuntu ligger der. Canonical Inc. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Mine kom som sagt fra Nederland. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (...)kom med posten noen uker senere 5855204[/snapback] Noen uker senere? Det var vel å ta litt hard i? Tok vel flere månder før jeg fikk mine Kommer de ikke fra Nederland elns 5858551[/snapback] De kommer ifra kontoret i england. Hovedkontorent til de som lager Ubuntu ligger der. Canonical Inc. 5858563[/snapback] Jeg fikk også fraktbrev om at jeg hadde bestil noe som kom fra Nederland. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Det stemmer nok at de blir sendt fra Nederland. Flere jeg kjenner har også fått pakke fra Nederland. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå