Gå til innhold

Verdens beste band?

Zeppelin

Anbefalte innlegg

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Først og fremst: Metallica rulet. Det kan det ikke være tvil om. Justice-plata er nok den mest teknisk utfordrene Metal-plata hittil (og sikkert en stund fremover med tanke på dagens musikk).

Metallica har forsåvidt også solgt over 80mill plater oppigjennom (hovedsaklig takket være "The Black Album", men det beviser egentlig bare at Bob Rock er genial), noe som er ganske fabelaktig med tanke på at det er et Metal-band.

Men - tankegangen til Lars (og sikkert James, Kirk og Jason) om at fordelen med å ha så mye penger er at man kan eksperimentere sklei vel litt ut. Jeg personlig ble DRITskuffa over både Load og Reload selv om jeg lærte meg å like begge. Garage Inc. teller ikke siden det ikke er deres sanger, og S&M var faktisk litt catchy... :smile:

Jeg vet at hardcore Metallica/Cliff Burton-fans er sterkt uenig, men "...And Justice For All" er tidenes beste plate, tett etterfulgt av "The Black Album".

Utover Metallica er min svært så subjektive mening at følgene musikk kicker ass:

:yes: Pain (De to nyeste platene er klart best)

:yes: Rammstein (nuff said)

:yes: In Flames (Jester Race er beste plata)

:yes: System Of A Down (Skjønt siste plata skuffa)

:yes: Zeromancer (ALT!)

:yes: Pantera (Far Beyond Driven... *gåsehud*)

:yes: Nightwish (Angels Fall First og Wishmaster platene er best)

Lenke til kommentar

U2!! :woot:

Ingen over ingen ved siden...

Begrunnelser:

1. Pride (In The Name Of Love)

2. Where The Streets Have No Name

3. Beautiful Day

4. Resten av låtene

Ellers er jo REM bra og Coldplay og Travis er to "nyere" band som jeg setter høyt.

Styr bare unna all Hip-Hop musikk som spilles på MTV + denne satan musikken der band og tilhengere tror de har kontakt med mørkere makter.

Lenke til kommentar

Ayreon er min klare favoritt, i mine ører så er Arjen A. Lucassen dagens svar på de største komponistene. :)http://www.ayreon.com om noen vil sjekke ham ut, progressive/symfonisk rock/metal med en komplett historie i skivene sine. Genial den mannen gitt.

Andre som er på topp listen i mine ører er:

Dream Theater

Symphony X

Shadow Gallery

Tritonus

Spiral Architect

Nightwish

Iron Maiden

Metallica (gamle, opp til black album, alt etter suger...)

Pagans Mind

++++

I could go on for ever. :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...