Gå til innhold

Verdens beste band?

Zeppelin

Anbefalte innlegg

jeg skjønner meg ikke på Metallica fanboy'er.

Hetfield er langt i fra en "god" vokalist, med tanke på sangstemme, han bare vræler ut noe hest rabalder.

Lars Ulrich er heller ikke i nærheten av verdens beste trommis. det er nok mange som er bedre enn han.

njoo, stemmen til Hetfield passer jo veldig bra til den type sanger metallica har da - så at dream theater spilte coverlåt av "Master of Puppets", og det var rett og slett forferdelig å høre på :p

Stemmer nok også at Lars Ulrich ikke er av verdens beste trommisser, men flink er han jo, kan ihvertfall spille som et helvete på stortromme (det det heter :p ?) - hør på Dyers Eve, så skjønner du hva jeg mener (med fort, ikke stortromme :p)...

Prøvde å telle, og også se på trommetabs til den, og kom fram til at stortromma ble "spilt på" hele 12 ganger i sekundet :ohmy::dribble:

EDIT: METALLICA EIER :D

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i og med at det har vært nevnt så mange gitarister her, så har vi skammelig glemt å nevne Angus Young i AC/DC, en mer komplett rockegitarist skal man lete lenge etter.

Kunne ikke vært mer enig. :thumbup:

Jeg hører faktisk ikke på så mye annet enn AC/DC, så jeg skal ikke påstå at det ikke finnes en del gitarister som spiller bedre enn han.

Men uansett, det finnes ikke mange andre som kan hoppe, sprette, sprelle rundt på gulvet osv. samtidig som de spiller gitar.

Lenke til kommentar
njoo, stemmen til Hetfield passer jo veldig bra til den type sanger metallica har da

ja, det er sant. men at stemmen passer til sangene er ikke det samme som at han faktisk har noe bra sangstemme. ja han synger ikke falskt men han synger heller ikke noe spesielt bra.

Lenke til kommentar
Stemmer nok også at Lars Ulrich ikke er av verdens beste trommisser, men flink er han jo, kan ihvertfall spille som et helvete på stortromme (det det heter :p ?) - hør på Dyers Eve, så skjønner du hva jeg mener (med fort, ikke stortromme  :p)...

Dobbelbass er ikke Ulrichs sterkeste felt. Han har aldri utmerket seg noe spesielt på det området egentlig. Ulrich har til tider en fin groove, partiet 3:30min uti låta The Memory Remains er et fint eksempel på det. Der spiller han herlig :)

Prøvde å telle, og også se på trommetabs til den, og kom fram til at stortromma ble "spilt på" hele 12 ganger i sekundet :ohmy:   :dribble:

720bpm er ikke noe å skryte av. Enhver halvgod metaltrommis kan spille det.

Om du liker kjapp dobbelbass, så sjekk ut denne låta: Strapping Young Lad - Shitstorm

Endret av Zyklon
Lenke til kommentar

en trommeslager kan godt spille 10000bpm til krampa tar han uten at han nødvendigvis trenger å god. En god trommeslager for meg klarer å få frem den riktige beaten til musikken han spiller, samt at han behersker å spille i flere sjangre.

Lenke til kommentar

EDIT: METALLICA EIER  :D

Liker deg!!!! ;)

Måtte bare legge til at den største gitaristen i mine øyne klart er Angus Young!

Ikke bare for spillingen, men hele måten mannen er på.

Endret av Con
Lenke til kommentar
njoo, stemmen til Hetfield passer jo veldig bra til den type sanger metallica har da

ja, det er sant. men at stemmen passer til sangene er ikke det samme som at han faktisk har noe bra sangstemme. ja han synger ikke falskt men han synger heller ikke noe spesielt bra.

Synes da selv at han synger rimelig bra - har aldri skjønt hva folk mener når de sier at de "ikke skjønner hvordan folk tåler å høre på at han skriker med den hese stemmen sin" :no:

Litt off-topic - noen som vet hva nye metallica-plata som kommer snart skal hete???

Liker deg!!!!

Takker :!:

Ulrich har til tider en fin groove, partiet 3:30min uti låta The Memory Remains er et fint eksempel på det. Der spiller han herlig

Enig :D

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar
Synes da selv at han synger rimelig bra - har aldri skjønt hva folk mener når de sier at de "ikke skjønner hvordan folk tåler å høre på at han skriker med den hese stemmen sin" :no:

Er ikke det at han skriker, han kunne skreket ennda med enda grovere stemme for min del, er bare det at stemmen er litt svak til tider særlig i de senere årene. Du ser det jo godt på StAnger dvd'n.

Lenke til kommentar

Trommis:

Hva med avdøde John Henry Bonham fra Led Zeppelin? Han var mildt sagt en stor trommis.

For de som har sett The Song Remains the Same-konserten:

Etter at Zeppelin har fremført en rekke lange og krevende låter, må bandet ha pause. Men Bonham blir igjen på scenen. Han drar en trommesolo som aldri tar slutt. Mannen blir aldri sliten og han imponerer stort (anno 70'tallet). Når han endelig er ferdig med soloen sin, kommer resten av bandet opp på scenen igjen og fortsetter konserten. Bonham har ikke hatt pause...

Lenke til kommentar
Litt off-topic - noen som vet hva nye metallica-plata som kommer snart skal hete???

Dette lurer jeg og på... Gleder meg som ett barn! :dribble:

Håper det blir bedre enn St. Anger ihvertfall!

Beste hadde vært hvis de faktisk hadde fått til å skape noe på linje med Master of Puppets eller Ride the Lightning :D

men derimot, hvis plata suger, er det større sjans for at jeg kan skaffe meg billett neste gang de kommer til norge :D

Lenke til kommentar
Fra et objektivt ståsted:

Led Zeppelin er det aller største bandet som noen sinne har stått på en scene på moder jord!

Liker egentlig bedre enn del andre band fra den perioden(Pink Floyd, Deep Purple, Black Sabbath), men eg må inrømme at de er en veldig god kandidat. No doubt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...