ccalz Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) jeg lurer på hvem som er best av ati og nvidia med: all eye candy stor oppløsning 1920x1200 jeg leiter da etter kortet som holder høyest fps konstant, ikke 2000 fps i enkelte scener og 1 i andre, men et kort som holder seg konstant bra fps. jeg veit ikke om du/dere skjønner hva jeg mener her Endret 2. april 2006 av ccalz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Du kunne ha forklart litt bedre om hva du egentlig er ute etter... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 han mener at han vil ha et skjermkort med en mer stabil ytelse som kan ligge litt lavt, enn at han vil ha et skermkort som ligger enda lagere for det meste, untatt noen peaks. altså, han vil bare ha et helt vanlig bra skjermkort, jeg har aldri hørt at det er noe vanlig problem med noen skjermkort at de har lav ytelse unntatt noen peaks. Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 la meg ta et eksempel . et Nvidia kort benchmarker på 100 fps i quake 4 1920x1200 all eyecandy på maks ,men når det skjer ting så detter det ned til 20 , mens et ATI kort benchmarker bare 80 fps men detter aldri under 60 fps uansett . det over er ikke hentet fra noen benchmark men er et eksempel Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 HardOCP har tester av skjermkort som viser max og minimum fps i spill. Regner med at det var dette du var ute etter Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Pleier ikke Ati å yte litt bedre når all eye-candy aktiveres ? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Pleier ikke Ati å yte litt bedre når all eye-candy aktiveres ? 5858323[/snapback] Både og... HardOCP tester grafikkort slik at man kan se minimum FPS, samt hvordan FPS oppflører seg iløpet av testen. Fra F.E.A.R: Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 er jo helt sprøtt at slike kort ramler ned til 0 fps.... de må jo gjøre noe galt de som lager kort Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 er jo helt sprøtt at slike kort ramler ned til 0 fps.... de må jo gjøre noe galt de som lager kort 5859012[/snapback] ...eller de som lager spillet..eller driveren.. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 er jo helt sprøtt at slike kort ramler ned til 0 fps.... de må jo gjøre noe galt de som lager kort 5859012[/snapback] ...eller de som lager spillet..eller driveren.. 5859027[/snapback] Når man ser på andre spill er det vel lite tvil om at det enten er snakk om rene bugs i driver eller elendig programering i spillet. Regner med at det er det siste. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Monolith er kjente for å ikke lage helt "problemfrie" motorer. I BF2 (f.eks) så er det snakk om at ATi har, som trådstarter vil frem til, mer "stabil" fps. De aller fleste pleier å vise benchmarks med avg og min fps. Men det er nok til og fra hvilket spill du spiller her også, jeg ville tippe at f.eks i Quake 4 så er nVidia mer stabile (DooM 3). Osv. osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå