asad Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Har et frontpanel som jeg trenger å få koblet til pc`en. ( jeg har et Asus A8n32-SLI deluxe hovedkort ). Dette er en ting jeg aldri har fått til før, og jeg har satt sammen 4 pc`er med slikt frontpanel. Saken er at jeg ikke vet hvor disse kontaktene skal kobles til. Jeg har lest manualen til hk`et men jeg synes ikke det står greit forklart... Skal frontpanelet kobles til lydkortet eller hk`et, og isåfall HVOR på hovedkortet? hvis noen hadde giddi å merket av i paintshop, hadde jeg vært i 7. himmel. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 slå opp i hovedkortmanualen du dette er vel noe som fulgte med kabinettet så du får se om hovedkortet har støtte for det. Bruker du eksternt lydkort så er sjansene små, men da er det her du må plugge den inn, mest sansynlig trenger du å bruke de små pinnene Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Du må fjerne de 2 små blå jumperene nede til venstre. Da ser du at kablen passer på de pinnene. Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Du må fjerne de 2 små blå jumperene nede til venstre.Da ser du at kablen passer på de pinnene. 5855554[/snapback] ok, ser det nå. Men, jeg har satt in kontakten ( bare den store, ikke de 7 løse ) og det kommer ikke noe lyd ut av frontpanelet. Hva har jeg gjort galt? edit: bør jeg kanskje enable onboard lydkort i biosen? Bruker jo et pci lydkort men det er det eneste jeg kommer på :S Endret 2. april 2006 av asad Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ja du må enable onboard lyd for og få det til og funke da det er onboard lyd kort som du har koblet til FPA på. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 husk at du kke kan kjøre begge lydkortene samtidig uten å få konflikter, mao så må du koble frontpanelet direkte på pcilydkortet noe som oftest ikke går, men sjekk etter pin layout til kortet så kanskje du er heldig (pleier å være noen pinner til ekspansjonskort, men det kommer litt ann på hvilket lydkort du har) Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Utrolig teit at dette kun funker til onboard egentlig... Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 uff Ja, ganske teit dette her. var noen innganger på lydkortet, men jeg tviler på at de var disse jeg var ute etter. uansett. takk for hjelpen, nå vet jeg det. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 ikke noe problem. Når jeg tenkte på pinner på lydkortet tenkte jeg først og fremst på audiogykotene (og kanskje x-fikortene) Husker at vanlige audiogykort ble levert med pinneoppsett for frontbay som man fikk med platinumversjonen. Det lå også layout for pinnene på nettet så hvis du hadde vært en kløpper med de små pluggene velle jeg tro at det kunne vært en mulighet Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 ikke noe problem. Når jeg tenkte på pinner på lydkortet tenkte jeg først og fremst på audiogykotene (og kanskje x-fikortene) Husker at vanlige audiogykort ble levert med pinneoppsett for frontbay som man fikk med platinumversjonen. Det lå også layout for pinnene på nettet så hvis du hadde vært en kløpper med de små pluggene velle jeg tro at det kunne vært en mulighet 5856700[/snapback] Jeg har dette kortet her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312203 Vet du om 1 av disse 2 kontaktene er den jeg er ute etter her? Heldighvis var det en ekstra lydutgang på en av høyttalerne mine, men det hadde vært innmari kjekt med en til Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 du må nesten lete på div forua etter pinlayouts, men det ser ikke ut som om dette er laget for frontbay, på de som er laget for det pleier det å være en lang rekke pinner ved siden av hverandre slik at man kan få en litt bred idekabel nedi Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jepp. Dette med Audigy kort og tilkobling til kabinettes framside har irritert meg. Jeg har googlet endel rundt akkurat dette emnet. Dette med å trikse til med å tilkoble seg til noen av pinnene på Audigykortet er ikke gjort på 1-2-3. En liten elektronisk krets må stå imellom for å få dette til. Det er jo ikke alle som har en ledig brønn til et frontpanel. Feks de med shuttle kabinett. Syns også det er teit at det ikke går an å søke etter lydkort med mulighet for tilkobling til frontpanel i prisguiden. Litt offtopic dette her og jeg har prøvd å dra i gang debatten om akkurat dette flere ganger før. Her for eksempel. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 det er nok få som har muligheten til dette, derfor vil noen at du skal dra en minijcak fra frontpanelet og inn i lydkortet bak for å flytte på tilkoblingen =) Får du ikke plass til frontbay har du jo noe som heter extigy, aner ikke hva det heter nå med ekstern boks (som selvsagt koster flesk i forhold til den interne versjonen) Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Å streppe en minijack fra baksiden er jo litt redneck, men. Det er jo en løsning. Håper neste test av lydkort tar for seg mulighetene for intern tilkobling til kabinettets front! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå