Joakim Gjerde Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hei jeg har store problemer med serveren min Den slår seg av innimellom. Det som slår den av er en type rpc, men det som er rart er at jeg har jo satt rpc til no handeling. Men fortsatt får jeg rpc Serveren sier ifra hvilken fil som gjør det, det er Lsass.exe Noen som vet hva dette kan være? Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hva slags operativsystem? Win XP, Win 2k, Win 2k3? Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 win 2k3 aka windows 2003 Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hmm, lukter jeg Sasser-viruset her eller? Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Hvordan kan jeg få sjekket om det er dette? Begynner virkelig og irritere meg at serveren restarter seg selv hele tiden!! Mvh Joakim gjerde Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 What You Should Know About Sasser http://www.microsoft.com/security/incident/sasser.mspx F-Secure Virus Descriptions : Sasser http://www.f-secure.com/v-descs/sasser.shtml - Og ellers, sørg for å patche servere skikkelig... Kirikiri Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Har fått patchet den og kjørt en sånn sjekk som lå på den ene sida der. Men noen som vet om ett ålreit antivirus program og brannmur jeg kan bruke? Må ha mulighet for å bruke Remote dekstop både på intern og ekstern ip. Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
roac Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Har fått patchet den og kjørt en sånn sjekk som lå på den ene sida der.Men noen som vet om ett ålreit antivirus program og brannmur jeg kan bruke? Må ha mulighet for å bruke Remote dekstop både på intern og ekstern ip. Mvh Joakim Gjerde 5857727[/snapback] Med ekstern IP håper jeg du mener en eller noen få bestemte IP-adresser? RDP er ikke den tryggeste protokollen på jord. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Vet at rdp ikke er veldig trygt men dette må være åpent på denne. Og ja den må være open for alle eksterne ipadresser da de som skal koble til ikke har fast ipadresse. Mvh Joakim gjerde Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ta en titt på diverse VPN-verktøy. Da får du i hvertfall en sikrere løsning enn å bare la hvem som helst få lov til å logge på maskinen per RDP... Symantec er kjent for å ha gode, men muligens noe ressurskrevende antivirus-programmer. De har vel også brannmurer, sjekk på websidene deres. (www.symantec.com). Det finnes flere andre produsenter, Microsoft har f.eks. ISA server. Kirikiri Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Hvem som helst kan jo ikke logge inn da det er mulighet å angi hvilke brukere som kan logge inn. Og da må jo de taste inn brukernavn. Det er nok mulig det finnes noen bakveier fra dette men dette bryr jeg meg ikke mye om. Jeg har norton internett security på min vanlige maskin men dette har ikke støtte for win2k3. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hvis dette er en "kremt"-kopi er det ikke så uvanlig Windows failer på activation og dermed foretar en reboot... Lenke til kommentar
roac Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Symantec er kjent for å ha gode, men muligens noe ressurskrevende antivirus-programmer. De har vel også brannmurer, sjekk på websidene deres. (www.symantec.com). Det finnes flere andre produsenter, Microsoft har f.eks. ISA server. 5857990[/snapback] Til VPN trenger du ikke ISA server, Windows Server 2003 alene har støtte for dette gjennom Routing and Remote Access Service, RRAS. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Jeg fant ut at det var sasser og den har ikke restartet nå. Men har noen tips til hvilket antivirus og brannmur program jeg kan bruke? Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hadde problemer med dette. La inn sp1, og da ordnet det seg.. Ingen flere restarter etterpå! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Brannmur : Sygate Personal Firewall Antivirus : Clamwin (OS), AVG Free Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå