Gå til innhold

Serveren restarter av seg selv

Anbefalte innlegg

Hei jeg har store problemer med serveren min

Den slår seg av innimellom.

Det som slår den av er en type rpc, men det som er rart er at jeg har jo satt rpc til no handeling.

Men fortsatt får jeg rpc

Serveren sier ifra hvilken fil som gjør det, det er Lsass.exe

Noen som vet hva dette kan være?

Mvh Joakim Gjerde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått patchet den og kjørt en sånn sjekk som lå på den ene sida der.

Men noen som vet om ett ålreit antivirus program og brannmur jeg kan bruke?

Må ha mulighet for å bruke Remote dekstop både på intern og ekstern ip.

Mvh Joakim Gjerde

5857727[/snapback]

Med ekstern IP håper jeg du mener en eller noen få bestemte IP-adresser? RDP er ikke den tryggeste protokollen på jord.

Lenke til kommentar

Ta en titt på diverse VPN-verktøy. Da får du i hvertfall en sikrere løsning enn å bare la hvem som helst få lov til å logge på maskinen per RDP...

Symantec er kjent for å ha gode, men muligens noe ressurskrevende antivirus-programmer. De har vel også brannmurer, sjekk på websidene deres. (www.symantec.com). Det finnes flere andre produsenter, Microsoft har f.eks. ISA server.

Kirikiri

Lenke til kommentar

Hvem som helst kan jo ikke logge inn da det er mulighet å angi hvilke brukere som kan logge inn. Og da må jo de taste inn brukernavn.

Det er nok mulig det finnes noen bakveier fra dette men dette bryr jeg meg ikke mye om.

Jeg har norton internett security på min vanlige maskin men dette har ikke støtte for win2k3.

Lenke til kommentar
Symantec er kjent for å ha gode, men muligens noe ressurskrevende antivirus-programmer. De har vel også brannmurer, sjekk på websidene deres. (www.symantec.com). Det finnes flere andre produsenter, Microsoft har f.eks. ISA server.

5857990[/snapback]

Til VPN trenger du ikke ISA server, Windows Server 2003 alene har støtte for dette gjennom Routing and Remote Access Service, RRAS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...