Gå til innhold

Spillverket.no: Ny kategori for klaner hos gamer

Anbefalte innlegg

Jeg har såvidt tatt opp dette med TST en gang før, for lenge siden. Før det kom som et punkt i retningslinjene.

Nemlig at rekruttering og reklamering for klaner ikke er tillatt/ønskelig på forumet.

Sånn det nå står i retningslinjene, punkt 6:

"Forumet er ingen markedsplass. Annonser, meldinger om kjøp, salg og bytte skal postes i bruktmarkedet. Videre er det ikke ønskelig å se rekruttering eller reklame for klaner."

Ordlyden her er "ikke ønskelig", men det vil vel ikke si at det er totalforbud? Kan tråder stenges bare fordi det ikke er ønskelig? Isåfall må dere omformulere dette til "videre er det ikke lov å rekruttere eller reklamere for klaner".

Men mitt poeng er; dette punktet skulle ikke vært med i det hele tatt. Dere er en side og et forum for gamere, og lets face it: mange av de som leser siden deres er med i en eller annen klan. Dette er på en måte å utøve fiendlighet mot klaner og dermed enkeltpersoner som er klanmedlemmer/ledere (nå setter jeg ting på spissen, men alikevel).

Hvis dere skal være en seriøs side for gamere, må dere tolerere at klaner er en stor del av deres kundemasse, og ikke diskriminere de.

Jeg er enig i at klaner bør rekruttere folk i spillet, og ikke på denne måten. Men hver klan må få gjøre som de selv vil. Tryouts og invites er den beste måten (som klanen min selv bruker).

Når det gjelder reklame; hva er reklame og ikke? Ser noen som har klanene sine i signaturen bl.a.

Hvis jeg setter opp hjemmesiden til klanen min i signaturen, er det da reklame og jeg blir utestengt eller hva?

Men jeg regner med at dere kommer til å beholde dette punktet og linjen uansett.

Men da må dere bli konsekvente i modereringen deres i sånne saker!

Før idag ble denne tråden stengt av bic-judge fordi den "brøt" med punkt 6.

Men det er visserlig en del flere lignende tråder fra nå i det siste som ikke er stengt.

Denne og denne bl.a.

Jeg mener ikke at disse trådene skal stenges, men skal dere først slå ned på dette må dere gjøre det med alle trådene eller ingen!

Det nytter ikke å ta 2 tråder, og la 2 andre stå igjen. Inkonsekvent moderering skaper bare misnøye.

Dere kunne gjort som f.eks. ITpro.no har gjort. De har lagd en egen topic for klaner på forumet sitt.

Som dere kan se her

Vel, det var det jeg hadde på hjertet. Jeg synes som sagt at det er unødvendig og slå ned på akkurat dette. Det kan umulig være et stort problem på forumet med klaner som reklamerer, og jeg tror ikke det ville bli noe verre hvis dere fjerner siste del av punkt 6 i retningslinjene.

Mvh CSSCF_King_Ldr

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-09-27 12:50 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-09-27 18:56 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare på Gamer.nos vegne.

Men det kan tenkes at å opprette en egen klan-kategori er en grei løsning.

Ellers disponerer vi også domenet klan.no. Hvis noen har lyst til å jobbe med å lage en møteplass for klaner, der klanene kan få hjemmesideplass, det er diskusjonsforum, linker, oversikter over happenings mv. er det bare å si fra.

MLW

Lenke til kommentar

Du har et poeng der, og jeg har faktisk vurdert å endre litt på akkurat det punktet av regelementet, samt å opprette en slik kategori. Det har bare gått litt i glemmeboken i disse hektiske dager. Jeg har allikevel tro på at skikkelig rekruttering foregår i selve spillet, men har respekt for at enkelte klaner også gjør det på andre måter. Jeg skal opprette en kategori for dette, og be Amund endre på retningslinjene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-27 12:50, skrev RogueFreak:

Jeg har såvidt tatt opp dette med TST en gang før, for lenge siden. Før det kom som et punkt i retningslinjene.

Nemlig at rekruttering og reklamering for klaner ikke er tillatt/ønskelig på forumet.

Sånn det nå står i retningslinjene, punkt 6:

"Forumet er ingen markedsplass. Annonser, meldinger om kjøp, salg og bytte skal postes i bruktmarkedet. Videre er det ikke ønskelig å se rekruttering eller reklame for klaner."

Ordlyden her er "ikke ønskelig", men det vil vel ikke si at det er totalforbud? Kan tråder stenges bare fordi det ikke er ønskelig? Isåfall må dere omformulere dette til "videre er det ikke lov å rekruttere eller reklamere for klaner".

Men mitt poeng er; dette punktet skulle ikke vært med i det hele tatt. Dere er en side og et forum for gamere, og lets face it: mange av de som leser siden deres er med i en eller annen klan. Dette er på en måte å utøve fiendlighet mot klaner og dermed enkeltpersoner som er klanmedlemmer/ledere (nå setter jeg ting på spissen, men alikevel).

Hvis dere skal være en seriøs side for gamere, må dere tolerere at klaner er en stor del av deres kundemasse, og ikke diskriminere de.

Jeg er enig i at klaner bør rekruttere folk i spillet, og ikke på denne måten. Men hver klan må få gjøre som de selv vil. Tryouts og invites er den beste måten (som klanen min selv bruker).

Når det gjelder reklame; hva er reklame og ikke? Ser noen som har klanene sine i signaturen bl.a.

Hvis jeg setter opp hjemmesiden til klanen min i signaturen, er det da reklame og jeg blir utestengt eller hva?

Men jeg regner med at dere kommer til å beholde dette punktet og linjen uansett.

Men da må dere bli konsekvente i modereringen deres i sånne saker!

Før idag ble
stengt av bic-judge fordi den "brøt" med punkt 6.

Men det er visserlig en del flere lignende tråder fra nå i det siste som ikke er stengt.

og
bl.a.

Jeg mener
ikke
at disse trådene skal stenges, men skal dere først slå ned på dette må dere gjøre det med alle trådene eller ingen!

Det nytter ikke å ta 2 tråder, og la 2 andre stå igjen. Inkonsekvent moderering skaper bare misnøye.

Dere kunne gjort som f.eks. ITpro.no har gjort. De har lagd en egen topic for klaner på forumet sitt.

Vel, det var det jeg hadde på hjertet. Jeg synes som sagt at det er unødvendig og slå ned på akkurat dette. Det kan umulig være et stort problem på forumet med klaner som reklamerer, og jeg tror ikke det ville bli noe verre hvis dere fjerner siste del av punkt 6 i retningslinjene.

Mvh CSSCF_King_Ldr

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-09-27 12:50 ]</font>

100% enig i det det du skriver.

Ble rimelig irritert :evil: da en av postene som jeg holdt på å svare på ble stengt mens jeg holdt på å skrive et innlegg. Da hadde TST slått til igjen.

Jeg laget et innlegg ang. stengningen like etterpå, men det kom aldri frem pga treghet på forumet eller internet. Siden så har det kokt bort i kål'n.

Lenke til kommentar

Jeg ser dere har laget en kategori for klaner.

Klandiskusjon og rekruttering

Tusen takk for det. :smile:

Tror dette er den beste løsningen på sikt. (Så lenge folk ikke misbruker den, men det skjer jo med alle kategorier innimellom dessverre.)

Nå er det opp til oss, brukerene, og benytte oss av denne kategorien på en fornuftig måte. Ikke ødelegge den! nono.gif

For de det måtte interessere, besøk hjemmesiden til "min" klan:

CSSCF

Chilli har akkurat laget en ny side, i fullscreen og med en popup på begynnelsen, men han er tysker så dere får ha han unnskyldt. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...