Simma89 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hei. Jeg har klart å ødelegge xp cden min. Den er gyldig og jeg har cd key til den. Men så lurte jeg på om det gikk ann å bare kjøpe innstalasjons cden for XP. Altså bare kjøpe cden uten cd key og så innstalere og bruke min gamle key. Går dette?, mener jeg har lest om det her et sted på forumet at jeg kjøpte det. Takker for svar. MvH Simon Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 ring eller mail microsoft så vil du få en ny cd av dem Lenke til kommentar
K.. Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Det er vel egentlig akkurat det samme hvor du får selve installasjonsplata fra. Det er lisensnummeret (som du fortsatt har) som koster penger. Trenger ikke være verre enn at en kompis brenner deg ei plate, eller at du laster ned selv fra hvor enn du måtte ønske. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hvis du laster det ned må du passe på at det er riktig versjon.. Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 hvor kan jeg laste ned Windows XP Home Edition, Norsk? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Det kan vi desverre ikke si på dette forumet. Strider imot retningslinjene. Selvom du har lovlig key. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Du kan bare låne plata hos en nabo, kamerat, bekjent på jobben/skolen, det er keyen som kan du si koster penger, plata bare følger med :!: Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 det er jeg klar over. Er det jeg har gjort. Men det er no dritt for plutselig er ikke de hjemme når du skal ha den osv.. Men hvis jeg ringer microsoft, er det sånn at man fortsatt må garantien eller no? for jeg kjøpte XP en god stund service pack 2 kom. Tror dere jeg fortsatt får cd? Og er det gratis? eller må jeg betale noe? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 det er jeg klar over. Er det jeg har gjort. Men det er no dritt for plutselig er ikke de hjemme når du skal ha den osv.. Du har brenner ikke sant? Er ikke alt for vanskelig å ta en kopi vel? Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 ja, er det bare å legge den inn og brenne? er det ingen breinngssperre eller no? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Bruk alcohol120% og lag image av den. Så brenner du ut imaget. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Eller bare last ned... se på programvare delen av forumet hvordan diverse teknologier funker som P2P og Bittorrent så bruker du de guidene der til å finne et program til å laste ned dette. Er ikke ulovlig når du har key fra før. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Eller bare last ned... Går nok "litt" fortere å ta kopi. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Eller bare last ned... Går nok "litt" fortere å ta kopi. 5856180[/snapback] For all del, viss du har en kopi å kopiere. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 For all del, viss du har en kopi å kopiere.Hadde du tatt deg bryet med å lese HELE tråden, så hadde du visst at han hadde lånt en av en nabo. Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 det som er dumt er at den er gammel. Den har ikke service pack 2 en gang. Så hadde vært digg å få en fra microsoft. Sånn at man slipper så mange updates når man formaterer. Noen som vet om det koster penger å få en sånn cd? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Lånt CD fra nabo + SP2 + nLite + RyanVM sin update-pack = Fullt oppdatert XP-CD. Trenger ikke plage stakkars M$ med dette Endret 2. april 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
johnj Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Koster så vidt jeg vet et par-tre hundre kroner å få ny fra Microsoft, men å lage en fullt oppdatert selv med verktøyene Tordenflesk nevner er fullstendig gratis. Minuset er at den ikke ser like lovlig ut som en original-CD ville gjort. Endret 2. april 2006 av johnj Lenke til kommentar
tukols Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hvis du ringer til Microsoft og spør, så får du det helt riktige svar. Vi andre kunne også tenke oss og vite dette. Av hvad jeg har hørt og lest, skulle man sende den ødelagte cd til Microsoft, og i løpet av noen uker få en ny CD. Om de tar seg betalt for frakt eller noe, er jeg usikker på. Jeg har ikke selv hatt bruk for det, da jeg altid laver en kopi av orginalen som det første, og innstallerer fra den. Det gjør jeg faktisk med alle de orginale cd-programmer-software som jeg kjøper, og som jeg får lov til å kopiere. Det man skal være oppmerksom på når man gjør dette, er at originalen skal forefinnes, da det er "beviset" på at det du har er lovlig. Derfor kan du altså godt lave en kopi av "naboens" Windows og bruke den, men behold din egen CD, selv om den ikke virker eller er ødelagt. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 "SP2 + nLite + RyanVM sin update-pack" Noen som kan gi meg linker til hvor jeg kan finne dette?? siden detikke er lov å legge ut i forumet så send meg PM:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå