Gå til innhold

TES: Forskjell i grafikk på Nvidia 7900 og ATI X1900?


Anbefalte innlegg

Sitter å spiller Oblivion på mitt X1900XT kort, og har en kompis på siden av meg som spiller det samme bare på et 7900GT kort. Uten å ha sammenligna skikkelig nøye så virker det som om alt ser bedre ut på hans PC. Kraftigere Glow, bedre skygger, bedre kantutjevning (selv om det ikke funker med HDR, og begge har AA skrudd av)

 

Noen fler som vet noe om dette, evt. har sett en sammenligning noensteder osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermen har MYE å si da...

5854680[/snapback]

 

Ikke på hvor mye brukt glow blir, hvor bra skyggene er, og kantutjevning.

Uansett, sitter begge her med 19" LCD's... Og jeg kan trygt si at det ikke er skjermene som er forskjellen... alt ser rett og slett bedre ut hos han.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Med mindre dere har akkurat den samme skjermen så tror jeg det har med skjermkort, skjerm og innstilingene på skjermen å gjøre kanskje. :)

5855013[/snapback]

 

 

Men herregud da, jeg sier at det ikke er skjermen... En skjerm kan ikke gjøre at HDR blir mer brukt, skygger ikke bugger, og kanter blir jevnere vett.

Er jo såklart skjermkort når det er det eneste som er forskjellig på disse 2 maskinene.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Uansett om du ikke tror det, så har dette mest sannsynlig med skjermen å gjøre. Det kan være innstillinger, eller det kan være egenskaper ved skjermen. Selv om dere begge har 19" LCD er det stor forskjell på ulike merker og modeller. Kanskje du sitter med et TN-panel, mens kameraten din har VA eller S-IPS? Hvis du oppgir modellnavnene på skjermene deres er jo dette enkelt å finne ut av.

Lenke til kommentar

Mer kontrast = Mer framtredende HDR, ikkesant?

 

Dårligere skjerm = Mer diffust bilde = Mindre detaljer/mindre firkanter ? (Noe usikker her da...)

 

Forskjellige innstillinger i spillet?

 

 

Hvis du sjekker større skjermkort-tester, har de ofte sammenlikninger på kvaliteten på bildet på ati og nvidia-kort. Forskjellen er alltid så liten at tilnærmet ikke synes (hvertfall de 2-3 testene jeg har sett med sånne sammenlikninger de siste månedene).

Endret av blackninja
Lenke til kommentar

Prøv å bytt skjerm (vis dere linker) for å se om det er det. Skyggene på mitt X850XT PE ser helt knall ut. Kan jo være han har tweaket noe i .INI filen som du ikke har gjort? Har du nyeste driver? ATI skal jo være best på farger....

Endret av Fox9
Lenke til kommentar

Jeg har iallefall hørt at HDR på nvidia kort ser bedre ut, og for å være ærlig så virker det som at det er sant. Men er jo også mulig at det at jeg har hørt dette ligger i bakhodet når jeg prøver å sammenligne, derfor lurer jeg meg selv til å se en forskjell som egentlig ikke er der. Men når det kommer til skyggene så er det ingen tvil. Ser helt firkanta og forferdelig ut på mitt kort. Skal få posta et screenshot senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...