Gå til innhold

n00b annonser fra elkjøp og andre steder.

Anbefalte innlegg

Jeg blir også irritert av å lese slike annonser, å når jeg kommer på elkjøp i de ikke kan svare på enkle spørsmål om produkte, da koker det over altså :ermm:

Men, folk som handler på elkjøp, er folk so jeg ser på som ikke trenger å vite feks akkurat hvor rask en dv brenner er, bare at den er rask, for noe annet sier dem fint lite.

Det samme med datamaskiner, "dette er en kraftig datamaskin", det er iallefall det eneste min mor hadde trengt å vite, mesteparten av kundene til elkjøp er ikke intresert i hvilket chipset HK har, eller hvor mange mHz kjerna på  skjermkortet kjører, eller timings på ram'en :)

Edit: er selv ikke den beste post skriveren, eller svareren, men for guds skyld, lær deg å skriv en post som er grei å lese, den minner meg litt om msn :roll:

"Ja, men hvor kraftig er CPU'en i ghz?!??!?!!?!?!?!??!?!?!?!!?!?!?!?!?!??!??!?!?! Arghhhh :realmad: "

5855730[/snapback]

OK :blush:.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir også irritert av å lese slike annonser, å når jeg kommer på elkjøp i de ikke kan svare på enkle spørsmål om produkte, da koker det over altså :ermm:

Men, folk som handler på elkjøp, er folk so jeg ser på som ikke trenger å vite feks akkurat hvor rask en dv brenner er, bare at den er rask, for noe annet sier dem fint lite.

Det samme med datamaskiner, "dette er en kraftig datamaskin", det er iallefall det eneste min mor hadde trengt å vite, mesteparten av kundene til elkjøp er ikke intresert i hvilket chipset HK har, eller hvor mange mHz kjerna på  skjermkortet kjører, eller timings på ram'en :)

Edit: er selv ikke den beste post skriveren, eller svareren, men for guds skyld, lær deg å skriv en post som er grei å lese, den minner meg litt om msn :roll:

"Ja, men hvor kraftig er CPU'en i ghz?!??!?!!?!?!?!??!?!?!?!!?!?!?!?!?!??!??!?!?! Arghhhh :realmad: "

5855730[/snapback]

Tingen er at de sier at HVA SOM HELST er en "kraftig datamaskin". Det er idiotisk! Selvfoelgelig, uttrykket er relativt, men det finnes da grenser.

Lenke til kommentar

Joda, i vår drømmeverden hadde vel elkjøp hatt info ala

Athlon 64 x2 3800+ 2.0 Ghz, 1Ghz fsb, 1024kB L2-cache, LDBHE 0601

Men siden de fleste ikke får noe særlig ut av dette uansett, har vel elkjøp forstått det slik at det er like greit å la være.

Lenke til kommentar
Joda, i vår drømmeverden hadde vel elkjøp hatt info ala

Athlon 64 x2 3800+ 2.0 Ghz, 1Ghz fsb, 1024kB L2-cache, LDBHE 0601

Men siden de fleste ikke får noe særlig ut av dette uansett, har vel elkjøp forstått det slik at det er like greit å la være.

5855900[/snapback]

Det hadde jo bare vært fint om det kanskje sto en liten boks ved siden av med slik info. Men dem vet kanskje ikke selv hva dem selger?

Lenke til kommentar

Og så roer vi ned ordbruken mot trådstarter. Det er unødvendig og ikke særlig hyggelig, da han allerede er blitt henvist til retningslinjene.

Så tilbake on topic:

Elkjøps annonser retter seg ikke mot mennesker som kan dataspesifikasjoner. De retter seg mot normale brukere som ikke kan slike betegnelser, men som vil vite litt enkel info om det de vil kjøpe. Lurer de nærmere kan butikkene gi slik info.

Disken er forøvrig om jeg ikke husker helt feil 7200rpm. Men dette kan jeg få sjekka i mårra på jobb.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Husker godt Elkjøp-annonser fra tida før ADSL-utbygginga, da maskiner ble solgt med et "lynraskt 56k-modem" og ett års binding til Telenor Internett Pluss eller noe i den dur. På den tida støttet nemlig ikke Telenor 56 kbit - man fikk max 33,6 kbit :p

Endret av Wayshot
Lenke til kommentar

Edit;

"Opptil 100 timers opptak på harddisk. Spilleren er ustyrt med TimeShifting, Instant replay og muligheten til å pause direktesendte TV-programmer. Du kan koble til din MP3 spiller eller digitalkamera for å spille av musikk og bilder. USB inngang i front. Krystallklare opptak fra alle mulige kilder med Diamond Copy teknologien."

Er da ikke unormalt med en DVD-opptaker med innebygget harddisk?

BTW. "TimeShifting" er vel det samme som å pause direktesendte TV-programmer? .. Hvorfor har de nevnt dette to ganger tro..

Enda en edit;

ddr-dimm 333 ? .. Du mener vel DDR-PC333MHz?

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
Hva var det som var så fancy med den da, SoD? Jeg mener... det finnes da DVD opptakere med harddisk, gjør det ikke? :dontgetit:

5862453[/snapback]

Det går vel ikke ann og få en DVD Recorder til TV uten harddisk??

5862485[/snapback]

Finnes et par tonn med slike jo :).

De fleste opptakere under 3000,- er uten harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...