Articfare Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Dere har sikkert som jeg fått elkjøp blader der de viser hva man kan kjøpe ab hardware, software og mobiler. Men det er en ting jeg irriterer meg over: informasjonen til varene. F.eks: "Rask DVD-brenner som takler alle format inkluderrt Dual Player. Frondeksel i sort og hvit samt Nero 6 medfølger.", ok, grei informasjon. Men det står ikke hvor rask den er; bare at den er rask !! Så har vi en harddisk:"Ekstern harddisk fra Packard Bell med hele 160 gb lagringskapasitet. Perfekt til backup eller lagring av bilder, video, musikk osv. Enkel tilkobling via USB.", ja, nesten alle hardisker bra til å lagre video, sanger, osv., men fordi denne er ekstern så er dette enklere. Bra , men de har glemt noe: "Hvor mye RPM har den?!?!?!" Ja, dette irriterer meg litt at de har n00ber til å ta denne jobben, men det værste er informasjonen på dataene: "<Et råskin av eb stasjonær PC fra HP med Intel Pentium 6 640 prossesor, 2048 MB arbeidsminne, 300 gb lagringskapasitet og Ati Radeon X600 skjermkort med 256 MB minne og TV utgang." Ja, men hvor kraftig er CPU'en i ghz?!??!?!!?!?!?!??!?!?!?!!?!?!?!?!?!??!??!?!?! Arghhhhh Det er også andre annonnser der det bare stårat det er et Ati radeon skjermkort, men ikke hvilken type, arghhhh. Blir litt irritert, blir du?? Endret 2. april 2006 av Articfare Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg blir irritert av å lese posten din jeg. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Elkjøp lager annonser som selger til 90% av folket der ute... der er nemlig n00bs når det kommer til hardware. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg hater sånt jeg og.... lefdal, expert, elkjøp osv. Er nesten så jeg sender dem en klage mail!!! Lenke til kommentar
warpig Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Jeg blir som han over, irritert av å lese posten din, hvordan har du greidd å få en av tre "smileyer" til å funke? Men, en såkalt 1337 kjøper ikke dataen sin på elkjøp, de kjøper den fra komplett og overklokker den til de grader. Elkjøp benyttes av folk med ikke så stor peil. på data, for dem så blir det bare rotete og lite informativt med 1.2ghz prossesor, eller 200rpm. Du ser det samme fenomenet med kamerar, mobil-telefoner os.v. Endret 2. april 2006 av warpig Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Et råskin av eb stasjonær PC fra HP med Intel Pentium 6 640 prossesor, Ja, men hvor kraftig er CPU'en i ghz?!??!?!!?!?!?!??!?!?!?!!?!?!?!?!?!??!??!?!?! 5854341[/snapback] Nå måles ikke de nye Intel cpuene etter ett nytt system, altså så er ikke modellnavnet etter hvor mange Ghz cpuen hadde slik som i gamledager. Å skrive hvor mange Ghz den hadde ville vært meningsløst og forvirrende for den jevne forbruker. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 De som vet hva ghz er for noe kjøper ikke dataen sin på elkjøp, altså har elkjøp en annen brukergruppe en feks komplett. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 De som vet hva ghz er for noe kjøper ikke dataen sin på elkjøp, altså har elkjøp en annen brukergruppe en feks komplett. 5854522[/snapback] Problemet var vel en stund at den jevne forbruker kjøpte cpuer etter antall Hz. Etter at Intel skiftet strategi så byttet de også navnet på cpuene for å bli kvitt dette problemet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Vil bare si at brukerene er forskjellig. Ikke alle som skal ha pcen til hardcore gaming. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg har også lenge hatet sånne annonser... F.eks: En grei data med geforce 5200 skjermkort(128mb), 512mb minne++ kan bli til noe sånt som: Et spillepc du virkelig kjenner kraften av! Godt med minne og 12mb skjermkort!! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Jeg er enig, til en viss grad. Men vi må huske på at den store majoriteten av Norges befolkning har null og niks peiling på maskinvare, og det er selvsagt denne gruppen de store el-kjedene satser på. Å bringe inn for mye tekniske spesifikasjoner kan fort skremme vekk de som har lite peiling. Forøvrig er det å skrive f. eks. "prosessor på 2,4 GHz" like villedende, da det er svært mange andre faktorer som avgjør ytelsen til en prosessor. Det er nesten som å skrive "grafikkort med 256 MB minne". Endret 2. april 2006 av @kd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 @kd: Jeg nemnte også dette om skjermkort i posten rett over, fått med deg det du også i annonsene deres, eller? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Synes det såg ut som greie anonser jeg med unntak av den raske DVD brenneren da. Hadde vært greit å vite hastigheten på den. Ekstern harddisk på 160GB kobla til over USB er ikke rask i det hele tatt og derfor spiller det liten rolle hvilken hastighet disken nurrer med når det er grensesnittet som er bremsen. For øvrig den maskina med Pentium 640 prosessor 2048Mb ram, 300Gb harddisk og X600 skjermkort er en bra ferdigmaskin, det finnes bedre men det finnes også mange dårligere. Hastigheter, navn på minnebrikkene og produsent av harddisken er heller av liten interesse for menigmann da han hverken har muligheter til å endre på sensitive instillinger som kan øke ytelsen eller gjøre maskina ustabil i ferdigbiosen. Detaljerte beskrivelser vil forvirre mere en det oppklarer for folk som ikke har så mye peiling på data. Vi andre bygger maskinene våre selv og handler på plasser hvor mere innfo ligger. Blir som når man kjøper en ny bil,man er interesert i at det er lettmetallfelger og dekk på bilen men det er mindre viktig hvilken produsent det er på dekkene som bilen leveres med mens neste gangen når nye dekk skal kjøpes inn er det mere interresant hva dekket heter for da er det dekk du kjøper og ikke bil. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Jeg plages ikke av lite info, men det at de lurer folk trill rundt..... Eks. raskt bra spille maskin som har et fx 5200 og en sempron på 1,6ghz pluss 256mb ram til det dobelte av hva det burdte ha kostet til eks. 6-7k. For det første så er det en dritt pc som man bare kan spille kabal på..... (Spec.... står selfølgelig ikke i reklamen) Endret 2. april 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Til dels irritert over samme som trådstarter, ja, og det går mye på mobiler, siden det er svært lite hardware jeg kjøper i butikken. (Når det er ting som jeg ikke vet om funker, f.eks. trådløst kort, er det Elkjøp som er tingen). Mobiler som er brukervennlige, skjønner jeg meg ikke helt på. Enten er de robuste, avanserte, toppmodell, eller svært brukervennlige. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Naa er jeg saa heldig at jeg ikke faar elkjoep-magasin i postkassen (de sender visst ikke til Frankrike ), men det som irriterer meg med den typen kjeder er ikke mangel paa informasjon, men feilinformasjon. Det jeg velger aa kalle "QXL-syndromet", nemlig aa skryte over at pcen er fantastisk bra osv., mens det i virkeligheten er en moekkapc. Men specs burde staa paa reklamer, egentlig, i alle fall det mest sentrale. Men det virker faktisk som elkjoep er ganske flink til dette. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Det værste er vel dell som selger supre dataer med intel pentium 4 prosessor og ht teknologi.... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Og nå har Dell også fått 256Mb PCI-E grafikkort. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ja. det er mange dumme reklamer og dårlig beskrivelse av det dem selger av HW. F.eks så kan det stå med stor skrift over en pc: "med dvdbrenner". hva er så imponerende med en dvdbrenner? En gang sto det også att pc'n hadde skjermkort . Ja, nesten ingen pc'r som har skjermkort. Og for all del ikke si hvordan skjermkort. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Jeg blir også irritert av å lese slike annonser, å når jeg kommer på elkjøp i de ikke kan svare på enkle spørsmål om produkte, da koker det over altså Men, folk som handler på elkjøp, er folk so jeg ser på som ikke trenger å vite feks akkurat hvor rask en dv brenner er, bare at den er rask, for noe annet sier dem fint lite. Det samme med datamaskiner, "dette er en kraftig datamaskin", det er iallefall det eneste min mor hadde trengt å vite, mesteparten av kundene til elkjøp er ikke intresert i hvilket chipset HK har, eller hvor mange mHz kjerna på skjermkortet kjører, eller timings på ram'en Edit: er selv ikke den beste post skriveren, eller svareren, men for guds skyld, lær deg å skriv en post som er grei å lese, den minner meg litt om msn "Ja, men hvor kraftig er CPU'en i ghz?!??!?!!?!?!?!??!?!?!?!!?!?!?!?!?!??!??!?!?! Arghhhh " Endret 2. april 2006 av kt600 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå