radiated Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Jeg fant ingen dediserte tråder til dette emnet, så jeg syntes det var på sin plass med en Rockbox.org-tråd. Rockbox Rockbox er et open-source-prosjekt som er en hel programpakke for å drive en mp3-spiller. Den blir fortløpende portet over på kompatible mp3-spillere, fortrinnsvis til de litt dyrere spillerne med harddisk. Disse spillerne er per dags dato støttet: # Archos: Jukebox 5000, 6000, Studio, Recorder, FM Recorder, Recorder V2 and Ondio # iRiver: H100 and H300 series # Apple: iPod 4G (grayscale and color), 5G (Video) and Nano # iAudio: X5 (including X5V and X5L) Rockbox krever bare en minimal forandring av den originale firmwaren, en såkalt bootloader. Den gjør at man kan velge ved oppstart om man vil kjøre Rockbox eller fabrikkfirmware. Noen eksempler på hva Rockbox gjorde for min iriver H110: -fikset opptaks-glitch som har irritert meg siden dag en! -full kontroll over gain-innstillinger. -gapless playback for kompatible formater (alt untatt mp3 :-) -FLAC-støtte! -støtte for jpeg-visning. -masse spill (bla sjakk, tetris og kabal) - nytteprogrammer (bla. metronom, kalkulator og notisblokk) + mye mer jeg ikke har testet ut ennå. Ta turen innom www.rockbox.org for å sjekke ut om dette er noe du trenger. PS. Fabrikkgarantien vil ikke dekke feil forårsaket av Rockbox, men så langt virker systemet med dual-boot idiotsikkert. Endret 8. april 2006 av radiated Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Dette så spennende ut. Skal sjekke det ut nærmere og se om jeg får det til å funke på min iAudio X5. Hvis det ikke er for vanskelig skal jeg lage mitt eget tema også. Artig. Hvordan funker spillene? Er det enkelt å spille dem, eller blir det for knotete til at blir noe gøy? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hvis noen har brukt dette til nano, si ifra! Lenke til kommentar
radiated Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Spillene fungerer kjempebra på min spiller, men unntak av snake som blir litt frustrerende pga en litt unøyaktig joystick. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hvis noen har brukt dette til nano, si ifra! 5887704[/snapback] Glem det, kan jo ikke bruke iTunes med rockbox. Lenke til kommentar
Laffen96 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Dette så spennende ut. Skal sjekke det ut nærmere og se om jeg får det til å funke på min iAudio X5. Hvis det ikke er for vanskelig skal jeg lage mitt eget tema også. Artig. Hvordan funker spillene? Er det enkelt å spille dem, eller blir det for knotete til at blir noe gøy? 5881424[/snapback] La inn på min iAUDIO X5 for noen dager siden. Er imponert. Noen spill er vel ikke så mye skryte av, mens andre er bra. Kult å spille sjakk mens man hører på musikk. Spilleren slår seg av noen ganger når jeg trykker rundt omkring, men jeg regner med denne firmwaren blir bedre og bedre. Det er bare å prøve ut. Liker du det ikke er det bare å legge Cowon sin firmware tilbake. Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Jeg er meget begeistret for Rockbox. Endelig får vi ekte gapless playback, og støtte for formater som MusePack og WavPack. Nå må jeg bare prøve å få kjøpt meg en eller annen brukt iRiver eller iPod. Dersom jeg ikke får tak i noe, bestiller jeg meg en flunkende ny iAudio X5. Hvor deilig det skal bli å få spilt av Ogg Vorbis MED gapless playback. Himmelsk. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Noen som har prøvd Doom-plugin? Funker dårlig på svart-hvit skjerm, men på fargeskjerm er det sikkert konge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå