Artiskri.no Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg skal bygge ny pc og lurer på hvilken av disse prosessorene jeg bør kjøpe uavhening av pris. Jeg ønsker enkelt og greit den beste og raskeste av dem.Pc blir stort sett brukt på spill. Hvilken av dem bør jeg velge? Pentium 4 2.8 GHz eller Athlon XP 2600+ Og hvilke hovedkort bør jeg velge til den prosessoren? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Du får mer for penga ved å kjøpe AthlonXP 2600+, men den prosessoren kommer ikke til norske nettbutikker før slutten av oktober. Hvis du ser på signaturen min, så kan du jo kjøpe det jeg har :smile: Men kjøp ett ATI Radeon 9700 PRO isteden da. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Det kommer mye nytt eller mye som trenger bedre fotfeste (8x AGP, AMD Barton eller Clawhammer, Serial ATA, diverse skjermkort fra Nvidia/ATI). Ikke bruk så mye penger for til neste år kommer det nye standarder som vil bedre ytelsen til PC'ene med (forhåpentligvis) mye. Derfor ville jeg heller valgt en XP 2000+/2100+ eller en P4 Northwood til en billig penge og se hva som kommer. Jeg vet ikke hva Intel kommer med, men kommer Barton og Clawhammer fra AMD så tror jeg neppe Intel sitter på latsida. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 12:53, skrev AMD-King:Det kommer mye nytt eller mye som trenger bedre fotfeste (8x AGP, AMD Barton eller Clawhammer, Serial ATA, diverse skjermkort fra Nvidia/ATI). Ikke bruk så mye penger for til neste år kommer det nye standarder som vil bedre ytelsen til PC'ene med (forhåpentligvis) mye.Derfor ville jeg heller valgt en XP 2000+/2100+ eller en P4 Northwood til en billig penge og se hva som kommer. Jeg vet ikke hva Intel kommer med, men kommer Barton og Clawhammer fra AMD så tror jeg neppe Intel sitter på latsida. ikke ha for høye forhåpninger av barton den blir ganske lik dagens xp bare med 512kb cache og 333fsb noe også neste xp 2700 og 2800 skal ha men da med kun 256kb cache,barton skulle også hat soi teknologi men for noen dager siden ombestmte amd seg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Joda det kommer sikkert mye nytt til neste år,men innen det er kommet i butikkhyllene så er det annonsert noe enda bedre skall man sitte å vente slik får man aldri en pc.beste prosessor pr dags dato er uten tvil P4 2,8. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 men så kan jeg en fordobling av cache ha veldig mye å si da? bare se på NW mot Celeron versjoner? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 2.8GHz er noe kjappere, noe dyrere og noe (mulig) å få tak i forhold til en 2600+. Egentlig gjøre du vel lurt i å ta en 2.53GHz siden det bare er rundt 10% svakere og koster halvparten av en 2.8GHZ (men skrytefaktoren er jo vekk...) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg er enig med Dollar der,men det var jo spørsmål etter det raskeste og beste uansett pris Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Personlig kommer jeg trolig til å gå for en 3.06GHz i november - er meeeeget keen på hyper-threading (5000 smekke eller noe). Men en 2.8GHz i mellomtiden hadde ikke gjort noe (om jeg var laget av penger da...) Lenke til kommentar
Zink Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 12:32, skrev Artiskri.no:Hvilken av dem bør jeg velge?Pentium 4 2.8 GHz eller Athlon XP 2600+Og hvilke hovedkort bør jeg velge til den prosessoren? Denne Digitlife-testen syns jeg er bra, siden den også gir noe info om hvilken betydning chipsettet har ( så kan man lese tester på hovedkort med de ymse ombord ). Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Ja jeg er meget fornøyd med min 1,8 ghz cpu. BILLIG!!! og er rolig på 37 grader idle og 46 grader load bitte litt over 13000 poeng i 3dmark 2001se ( den siste versjonen alt på default) Jeg tror det er markedets beste ytelse/pris Cpu for tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå