Gå til innhold

dvi skjerm problem


Nelly

Anbefalte innlegg

Jeg har en lcd skjerm som kan brukes dvi og vga.Jeg har vga kabel og fikk med sånn overgang fra vga til dvi, men kossen funker den? det funker ikke når jeg kobler den til.Funke bare med vga på vga på skjermkortet..Og ikke når jeg kobler vga på overgangen til dvi og kobler den til dvi kontakten på skjermkortet..noen som veit noe om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 vga kable inn i skjerm, andre med dvi adapter på inn i skjermkort, meningsløst tror jeg.

 

derimot, hadde det vært rent vga fra skjermkort til en skjerm med kun dvi, og du da brukte adapter burde det funket, gjetter.

 

evt. kjøp en dvi kabel. da det ikke fulgte med. en port på skjerkkort kan også være defekt.

Lenke til kommentar

Om jeg forstår deg rett har du en "VGA til DVI overgang" som du kobbler på skjermkortet og som dermed skal gi mulighet for overføring med DVI kabel ?

Som pizzadfordi sier vil du aldri få dette til å fungere på en skjerm med digital DVI inngang ettersom det du egentlig overfører er et analog signal (VGA) vha en DVI kabel. Signalet som når frem til skjermen er med andre ord like analogt (VGA) som tidligere men overført med en annen kabel.

Skal du få til det du ønsker må du altså ha et skjermkort med digital DVI interface.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...