Gå til innhold

Vanntett engangskamera - kvalitet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal til syden i sommer, og har lyst til å leke meg litt med kamera under vann, så jeg lurer på om noen har prøvd vanntette engangskamera, og kan fortelle meg noe om kvaliteten på bildene.

Er litt usikker på om jeg skal kjøpt meg vanntett kamerahus til 1700 kr til digitalkameraet eller vanntett engangksmera.

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg kjøpte, et kodac, ga ganske blasse bilder, svart var grått og fargene ikke så mettede som jeg gjerne skulle likt (men hvitt var hvitt). Men skarpe var de jo alle sammen, og bevares, veldig morsomt, og det var jo poenget.

Skulle jeg drevet mye med undervannsfoto hadde jeg kjøpt noe skikkelig med en gang, tror jeg. Men kvalitet er jo relativt og jeg har egentlig ikke så mange referanser til hvordan undervannsbilder "skal" se ut...

Lenke til kommentar

Om du har skikkelig sollys er det ikke problem, dog bildene har lite kontrast. Om det ikke er skikkelig lys MÅ du har noen van(n)vittige blitser. Både kraftig og vanntett... Blir fort dyrt da.

Men sol + undervannskamera funker.

Jeg hadde et fuji kamera, skal få scannet noe å lagt opp.

Lenke til kommentar

I syden er vel sol nok, skal ikke dykke noe dypt, blir sikkert bare et dykking med instruktør, og litt snorkling, så kanskje vanntett engangskamera er bra nok :) Hadde jeg drevet med dykking ellers og, hadde jeg nok investert med i undervannskamera, men takk for alle de gode svarene :)

Håper på flere :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...