johanhs Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jaja, nå har jeg fiklet med dette i litt for mange timer, så da er det like greit å spørre om råd. Tror hovedproblemet mitt er at jeg er *noe* forvirret over begrepsstrukturen... På routerens Wireless innstillinger setter jeg: Channel: Auto1 Wireless Mode: Auto Protection Authentication Method: WPA-PSK WPA Encryption: TKIP WEP Encryption: WEP-128bits Setter også opp passphrase og pre-shared-key. Disse er samme ord for mitt oppsett. Men så kommer problemet. Jeg skal stille inn WLAN i laptopen min, en Dell Inspiron 6000. Den har innebygget "Centrino" WLAN. Da kan jeg velge mellom: WPA-Enterprise, WPA-Private, WPA2-Enteprise og WPA2-Private. Kan i tilfeller få opp valg mellom : EAP-SIM,TLS, TTLS, PEAP, LEAP, EAP_FAST. Uansett får jeg ikke opp nettet. Med "Intel PROSET/Wireless" programmet finner jeg WLANet fra routeren, men får enkelt og greit beskjed om at jeg ikke får logget meg på.... Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Prøv med WPA-PSK i routeren og WPA-Private på PCen. Du skal ikke trenge å sette WEP, kun angi presharedkey begge steder. EDIT: snubla i tastaturet! Endret 2. april 2006 av Arnulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå