Chris_lox Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Heisann, var ute her om dagen og tok noen bilder av dråper og diverse. Av ca 100 bilder fant jeg 1 jeg var ganske fornøyd med, skulle bare ønske jeg var flinkere med fokusen! Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Dette blir for kaotisk.. desverre. Og jeg klarer ikke helt å se hvor fokusen er, kanskje helt til høyre i bildet? Hvilket kamera bruker du? har du mulighet for manuell fokus? Men 100 forsøk er ikke mye, prøv igjen Endret 2. april 2006 av stoners Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Fokusen ligger på dråpene som "ligger" oppå vannet. Bruker et fujifilm s5600. Så har mulighet for manuell fokus ja! Takk for kritikk Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ett lite tips, kanskje: Når jeg leker meg med slike bilder så bruker jeg alltid manuell fokus og deretter henger en tråd ned der jeg tror dråpene faller. stiller så fokusen inn på denne tråden (tar tråden vekk) og prøver etter beste evne og la dråpene falle på dette punktet. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Jeg synes bildet var kjempeflott jeg.. lit dårlig fokus og litt rotete, men kjempekult. Edit: skrivefeil Endret 2. april 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 takk fom mange positive og ikke minst konstruktive tilbakemeldinger! Skal prøve litt mer når lyset er litt bedre og jeg har nok tid! Chris! Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Og bruk for all del stativ. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Nok en gang takk for mange fine råd og vink! Skal gjøre noen forsøk idag hvis jeg får tid Mvh Christopher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå