Gå til innhold

TES: Tråden om små ting du lurer på -Mulige Spoilers-


Anbefalte innlegg

Spør nok en gang, siden jeg føler at jeg sitter litt fast i spillet nå uten noe å gjøre.

 

Sliter fortsatt med Thiefs Guild questet der jeg skal stjele boka "Lost histories of Tamriel".  Jeg er ganske sikker på at questet er delvis bugget, da verken fangen/tyven jeg skal snakke er i fengselet, ei heller er det noe hoffbuttler jeg kan snakke med ang jobb i slottet.

 

Så..  Er det noen som kan forklare meg hvor jeg kan finne boka?  Slik at jeg kan stjele den direkte.

 

Tusen tusen takk for svar! :)

5898318[/snapback]

 

 

du kunne jo sett på linken jeg posta (http://faqs.ign.com/objects/702/702493.html) ....men om du ikke gidd så...

 

 

 

Once you stole worth 400 (or more) gold and sold it, you can get this quest from S'krivva.

S'krivva of the Thieves Guild has asked me to find out what happened to the thief named Theranis. He was sent to steal a book entitled Lost Histories of Tamriel from the wizard in Castle Skingrad. My job is to recover the book. S'krivva doesn't care if Theranis delivers it to her or I do. I'm getting 400 gold coins either way.

 

Head to Skingrad and find a beggar who can tell you what happened to Theranis.

I discovered that Theranis was arrested. It seems he was found in a tavern, drunk and bragging about stealing something from Castle Skingrad. The Captain of the Skingrad Guard overheard him and arrested him. I'm going to have to break into the dungeon if I want to speak to Theranis.

 

There are three ways to get to the jail where Theranis is:

 

* Steal something and go to jail.

* Head into Castle Skingrad, head into the dungeons, sneak past the guard and open the gate (too hard to do, really).

* Head into Castle Skingrad and talk with the guard in the dungeons. He won't let you in, but tell you about the butler. Find the butler Shum gro-Yarug. He will hire you as a person to feed the prisoners.

 

It seems that the butler, Shum gro-Yarug, is hiring up at Castle Skingrad. Penetrating the castle would be much easier if I had that job.

 

I got myself hired as a servant in Castle Skingrad. I only have access to the Great Keep, but that should help. Shum gro-Yarug says that the jailors will open the prison door for me. Now I just have to find Theranis.

 

Head towards the jail, and let the jailor open the door for you. Cranky as he is, he will still do it. Inside is no sign of Theranis, but have a chat with Larthjar the Laggards. Promise to set him free and ask him about "the Pale Lady". Be sure to let him free.

The only prisoner in Castle Skingrad's jail is Larthjar. He told me that the Pale Lady, whoever she is, took Theranis days ago. I don't like the sound of that. There was an Argonian prisoner in the same cell as Theranis. Apparently he was also takes by the Pale Lady just a couple of hours ago. The Argonian put up quite a struggle and was bleeding. It's the only clue I've got right now. I'd better follow it.

 

Look for blood on the floor, and open a secret door using the "Strange Candle". Follow the trail of blood, while opening more doors until you find a vampire. Kill her, and look around to find the body of Theranis.

Theranis is dead. I found his body in the secret chamber with Amusei and the Pale Lady.

 

Amusei again... well, he has a note on where to find the book, and he won't give it until you two escaped from the castle.

The Argonian in the cell with Theranis turned out to be Amusei! Before he died, Theranis told Amusei where he hid a special treasure, which I assume is the book. If I can get him out of there, Amusei will tell me where the book is hidden. Of course being seen helping a known prisoner to escape is a crime. I'll have to avoid the guards in the castle.

 

Make sure it's night, so not too many people are wandering about. The Pale Lady holds a key to both the jail and the castle. Going back the way you came would be suicide, since the guard is always around. Instead, leave the wine cellar (steal the most expensive ones) and take the door on the right. Then cross the long hall, into the dining room and open the door here to end up in another hall, which also gives access to the main hall. Don't go to the main hall, but walk straight ahead to end up outside. The door opposite is the door that leads to the dungeons. Head through the main gate and hopefully no guard will be around. When you walked a bit further, Amusei will give you the note.

Amusei and I escaped from Castle Skingrad. Let's see if he will keep his word and tell me about the book.

 

Amusei was grateful for being saved from the Pale Lady and told me where to find the book. It's under a bush, behind Nerastarel's house, near a well.

 

Find the book and report back to S'krivva.

I have the Lost Histories of Tamriel. Now all I have to do is return it to S'krivva in Bravil.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er i paradise nå, men mangel på pil som indikerer rettning til han dere fyren jeg skal kverke plager meg. hvor er han? noen som kan hjelpe?

5897777[/snapback]

 

 

 

*SPOILER*

 

 

 

Du må gjore et quest for den Dremora-typen du møter på,

når du har gjort det skal du inn i "The flooded grotto" og snakke med han igjen.

Da får du "nøkkelen" til døra videre.

Lykke til

5897787[/snapback]

takk for svar :) selv om jeg fant det ut så fort jeg starta opp igjen etter å ha posta. hadde drept den dingsen i den hula så alt jeg måtte var å denge han dremora fyren som sto rett utafor hula jeg skulle inn i

 

har runda spillet nå :) driver å quester litt igjen. er i lvl 28 med darkelf blade bow stealth assassin

 

edit: skal bli tyv snart, vil bare bli ferdig med brotherhood først og rydde unna et par andre quest. liker ikke å ha for mange quest åpne av gangen.

 

btw, noen som vet hvor jeg får kommet meg videre på to quest jeg har: ene er med noen vinflasker jeg fant og andre har noe med en enchanta gul klubbe, skal si i fra til kona til tidligere eieren.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Heisan, jeg bare lurer på en ting. Jeg har sett andre her har fått en sort hest av Dark Brotherhood. Jeg har nettopp fullført og blitt Listener, men jeg fikk ingen hest. Hmm. :hmm:

 

Kan det være fordi jeg har en hest fra før av?

 

Mvh Audun Hagen

5900452[/snapback]

 

Det lurer jeg og på! Lucien, eller hva han het, sa jo vi skulle få en.. Men jeg så den aldri, løpte rundt og rundt området på utsiden, men fant ingen...

 

Mistenker også at det er fordi vi har hest fra før.. For hesten min sto jo der...

Lenke til kommentar
Hjelper dette?

<vedlegg>

5900529[/snapback]

Jeg TROR at det er der. Hvis du nylig har vært gjennom et lite område med grunt vann, så er det et sted der det blir dypere - der kan du svømme under døren, og komme opp på motsatt side. Du bør ha water breathing tilgjengelig. :p Så vidt jeg vet er det ikke mulig å få tak i nøkkelen for å åpne døren, så du må ta svømmevarianten.

 

Edit: Jeg så bare halvparten av bildene - ja, det er det stedet, og du må som sagt svømme nedover og under.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
Hjelper dette?

<vedlegg>

5900529[/snapback]

Jeg TROR at det er der. Hvis du nylig har vært gjennom et lite område med grunt vann, så er det et sted der det blir dypere - der kan du svømme under døren, og komme opp på motsatt side. Du bør ha water breathing tilgjengelig. :p Så vidt jeg vet er det ikke mulig å få tak i nøkkelen for å åpne døren, så du må ta svømmevarianten.

 

Edit: Jeg så bare halvparten av bildene - ja, det er det stedet, og du må som sagt svømme nedover og under.

5900852[/snapback]

Har prøvd å svømme, kom til "sjøen" utenfor Bravil. Rett?

Lenke til kommentar

Hmm.. det er en stund siden jeg gjorde questet, men jeg gjorde den samme tabben. Enten har du svømt feil, eller så har du tatt feil vei nedover. Jeg tipper at det er førstnevnte - om jeg ikke husker feil, så har du oversett en gang og svømt for langt nedover. Du skal ikke så langt nedover før det er en gang med en synlig dør i enden.

 

Jeg skal se om jeg finner en guide som beskriver det bedre enn jeg gjør. Er bortreist, så jeg kan ikke sjekke om jeg har en save i nærheten for å sjekke det opp selv. (Apropos: *har Oblivion-abstinenser*)

 

Edit:

 

You'll know you're going the right

direction when you have been running through some knee high water and you

come to a section where you can dive down further. Theres some slaughter

fish here, so you may want to take them out before going further. To

continue on, you must dive down into the water and find a small submerged

cave. The cave it about 15 yards or so down, you can spot it easier if you

look for a pile of bones in front of it. Check your map to find exactly

where the cave is located, it will be the pathway heading to the north.

Swim through the cave quickly, and you'll arrive on the other side. If

you found a door earlier that was locked, but required a key, you'll now

be on the other side of that.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

driver nå på med huset i anvil, har kjøpt det, drept spøkelsene, dratt til imperial city, prata med selgeren, men får ikke overtalt ham til å bli med tilbake for å oppheve forbannelsen,

 

har brukt charm spell men det går ikke å bribe ham, hva må jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Hmm.. det er en stund siden jeg gjorde questet, men jeg gjorde den samme tabben. Enten har du svømt feil, eller så har du tatt feil vei nedover. Jeg tipper at det er førstnevnte - om jeg ikke husker feil, så har du oversett en gang og svømt for langt nedover. Du skal ikke så langt nedover før det er en gang med en synlig dør i enden.

 

Jeg skal se om jeg finner en guide som beskriver det bedre enn jeg gjør. Er bortreist, så jeg kan ikke sjekke om jeg har en save i nærheten for å sjekke det opp selv. (Apropos: *har Oblivion-abstinenser*)

 

Edit:

 

You'll know you're going the right

direction when you have been running through some knee high water and you

come to a section where you can dive down further.  Theres some slaughter

fish here, so you may want to take them out before going further.  To

continue on, you must dive down into the water and find a small submerged

cave.  The cave it about 15 yards or so down, you can spot it easier if you

look for a pile of bones in front of it.  Check your map to find exactly

where the cave is located, it will be the pathway heading to the north.

Swim through the cave quickly, and you'll arrive on the other side.  If

you found a door earlier that was locked, but required a key, you'll now

be on the other side of that.

5900917[/snapback]

Takker.

Lenke til kommentar
driver nå på med huset i anvil, har kjøpt det, drept spøkelsene, dratt til imperial city, prata med selgeren, men får ikke overtalt ham til å bli med tilbake for å oppheve forbannelsen,

 

har brukt charm spell men det går ikke å bribe ham,  hva må jeg gjøre??

5901009[/snapback]

hint: sjekk litt mer der det grønne lyset er rett ved inngangsdøra ;)

Lenke til kommentar
Du får kjøpe pakker med 100 stk hos han duden i Burma som kjøper tyvegods!

 

Edit: Damn, brukte jeg hele 2 minutter på å svare?  :cry:

5853617[/snapback]

 

veit du sa detta i starten av posten, men jeg sjekka først her nå. men hvor er egenlig han duden?

bruma er ganske stort egentlig til å gidde å se hos alle folk :p

 

-----

 

Et spørsmål:

Hvor mangt er egentlig main questet?

Jeg har kommi så langt at jeg har samla opp to sånne ting han priesten trenger.

Martin trur jeg han heter.

Vi egentlig bare bli ferdig med main questet og fjerne alle de oblivion gatesa :p

Lenke til kommentar
Heisan, jeg bare lurer på en ting. Jeg har sett andre her har fått en sort hest av Dark Brotherhood. Jeg har nettopp fullført og blitt Listener, men jeg fikk ingen hest. Hmm. :hmm:

 

Kan det være fordi jeg har en hest fra før av?

 

Mvh Audun Hagen

5900452[/snapback]

 

Det lurer jeg og på! Lucien, eller hva han het, sa jo vi skulle få en.. Men jeg så den aldri, løpte rundt og rundt området på utsiden, men fant ingen...

 

Mistenker også at det er fordi vi har hest fra før.. For hesten min sto jo der...

5900626[/snapback]

 

 

Den står utanfor hoveddøra! (ikkje rett utanfor trestamma som du sikkert gjekk ut av)

 

Stikk opp å hent den :)

 

Eg og hadde med meg min eigen hest, men fekk alikavell ein hest til! (mykje raskare enn den eg hadde)

Lenke til kommentar
Du får kjøpe pakker med 100 stk hos han duden i Burma som kjøper tyvegods!

 

Edit: Damn, brukte jeg hele 2 minutter på å svare?  :cry:

5853617[/snapback]

 

veit du sa detta i starten av posten, men jeg sjekka først her nå. men hvor er egenlig han duden?

bruma er ganske stort egentlig til å gidde å se hos alle folk :p

 

-----

 

Et spørsmål:

Hvor mangt er egentlig main questet?

Jeg har kommi så langt at jeg har samla opp to sånne ting han priesten trenger.

Martin trur jeg han heter.

Vi egentlig bare bli ferdig med main questet og fjerne alle de oblivion gatesa :p

5901273[/snapback]

Du finner ham enten i Ongolf's house, eller hos Olaf's Tavern(eller noe i den duren).

 

Mainquestet er vel sikkert rundt to timer viderefra der du er nå, fritt etter min hukommelse :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...