Gå til innhold

Blitz til Nikon D50

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg blitz til mitt Nikon D50, og har tenkt til å gå for SB-600. Noen som vet helt sikkert at denne blitzen passer til kameraet mitt? Har sett den til rett over 2000 kr her i Norge, synes det er mye penger. Er det trygt å kjøpe blitz brukt? Skal jeg kanskje heller gå for SB-800? :hmm: Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, SB600 passer til Nikon D50.

Det er en vesentlig prisforskjell på SB600 (ca 2200) og SB800 (ca 3500), så det blir en vurderingssak om du trenger den ekstra lysstyrken og muligheten for fjernstyring av slaveblitzer... det er vel i hovedtrekk det SB800 kan by på som SB600 ikke kan by på.

Lenke til kommentar

Skal du kun ha en kraftig blitz til å ha på kameraet, så er jeg godt fornøyd med Sigma EF-500 DG ST til rundt 1600 kroner til Nikon D50. Den har ikke blitzsynkronisering med andre blitzer, men er kraftig og fungerer godt både direkte og indirekte (rettet mot hvitt tak og lignende for spredning av lyset).

Lenke til kommentar
Skal du kun ha en kraftig blitz til å ha på kameraet, så er jeg godt fornøyd med Sigma EF-500 DG ST til rundt 1600 kroner til Nikon D50.  Den har ikke blitzsynkronisering med andre blitzer, men er kraftig og fungerer godt både direkte og indirekte (rettet mot hvitt tak og lignende for spredning av lyset).

5862274[/snapback]

Eller sleng på 400kroner til å få Sigma EF-500 DG Super. Den har digitalt panel bak, og har flere og enklere instilingsmuligheter. De 400kronene er virkelig verdt den ekstra funksjonaliteten og brukervennligheten.

Kikket på ST før jeg kjøpte min Super. Sistnevnte er mye bedre og bruke, og man har muligheten til å bruke den i et større system hvis man kjøper flere Blitzer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...