Freem@n Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Har ikke postet paa forumet foer, men er en ivrig leser av siden. Har i en stund onsket meg dette kameraet, og tenkte aa sjekke prisene i Kuala Lumpur (Malaysia). Har bare hatt vanlige digitalkamera fram til naa og har lyst til aa ta skrittet over til digital speilrefleks. Etter aa ha sjekket det meste av butikker her nede har jeg funnet at foelgende tilbud er det beste: Canon 350 D Hus Canon EF-S 18-55mm linse Sandisk CompactFlash 512 MB Og baereveske. Dette kommer paa totalt 3200 RM (5600 NOK). Kan nok klare aa presse det ned i 5300 NOK. Synes dere dette er et bra kjoep kontra kjoepe i Norge senere? Noen som har erfaringer med kjoep av kamera i Singapore/Kuala? (Unnskyld for mangel paa norske bokstaver, men sitter paa internetcafe i Kuala ) Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Dette virker som en bra deal, men tenk på garanti også. På den annen side kan du jo bruke kamera der nede nå mens du er der. Men det er ikke mer enn ca 1000 kr billigere enn her i Norge. Endret 2. april 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Ja, har tenkt paa garanti. Noen som vet om Canon har verdensdekkende? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Nå koster kamera/objektiv under 6000,- her hjemme, så jeg ville latt være. Se deg heller om etter bra objektiv. Der kan det være mer å hente, så kjøper du kamera i Norge heller. Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Kanskje det. Bra med flere innspill. Hadde tenkt aa forst kjoepe kameraet for saa aa utvide med objektiver etterhvert (studentbudsjett). Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Det er riktig det ragamuffin sier... prisen har synket kraftig her hjemme også, du sparer ikke stort på å kjøpe der nede, spesielt når du ikke får garanti som gjelder i Norge. Og det Sandisk CF kortet du har tilbud om, ikke kjøp det vanlige, du må ha ha Ultra II eller Extreme III utgaven. Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Kanskje det er best aa se seg om etter en brukt utgave naar jeg returnerer til Norge. Faar tenke litt paa det ikveld. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Se heller etter et godt objektiv. Et par hundrelapper er ikke verdt tap av garanti, dessuten mener jeg faktisk man kan stoette norske fotobutikker naar de faktisk er konkurransedyktige paa pris. Paa objektiver vil jeg dog tro du kan gjoere gode innsparinger. Her er norge ganske dyrt. Problemet er vel ogsaa her garanti. Virker som om canon er litt smaaslappe med kvalitetskontrollen, saa det er mange objektiv med feil som selges. Da staar du med skjegget i postkassen naar du kommer hjem, hvis du ikke kjoeper et L-objektiv. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Det med brukt er vanskelig når det gjelder Canon. Ser ut for at det er vanskelig å finne noen som vil kvitte seg med dem til en realistisk pris. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Ved å kjøpe i utlandet har man kun garantien (og ikke alltid dette engang) å støtte seg til. Kjøper du i norge kan du glede deg over 5 års reklamasjonsrett på dette kameraet - noe som er en smule bedre enn 1 års garanti. Forøvrig får man kamera med kitobjektiv til 6000,- i norge nå, minnekort til 200,- og bæreveske til tilsvarende. Det er ikke verdt pengene å kjøpe slikt i utlandet. Husk også at maks hva man kan ta med hjem etter utenlandsferie er varer verdt 6000,-...så da kan du ikke ta med deg mye annet hjem om du kjøper det kameraet . Endret 2. april 2006 av Alastor Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Det med brukt er vanskelig når det gjelder Canon. Ser ut for at det er vanskelig å finne noen som vil kvitte seg med dem til en realistisk pris. 5853674[/snapback] Hehe..realistisk pris. Kupp for deg mener du Men om man ser på foto.no så er det mange som priser høyt ja, men det er en grunn til at en annonse er 3 uker gammel for å si det sånn. Min erfaring er (15-20 salg) at dersom ikke en har seriøse henvendelser i løpet av 3-4 dager er prisen for høy. Men prissetting er ikke lett. Endret 2. april 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Det er kjapt gjort å sjekke hva dem selger koster nytt, når du bestemmer deg for å selge det. Noen baserer bruktprisen på sin 300D på nyprisen da modellen kom på markedet, 10k. Det samme gjelder nok 350D også. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Ikke det at minnekort er dyrt i Norge, men hvis det er billigere i Malaysia ville jeg nok spandert et skikkelig Sandisk Extreme III 2GB og en tøff bag (spørs om det er billigere, men greit hvis man finner en du liker). Vurderer du ektra linse ville jeg slengt med en sånn også. Som sagt; kamera kit koster 5995 flere steder i Norge, og det er verdt hver eneste krone å ha 5 år reklamasjonsrett! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Når det gjelder kjøp av ny dSLR, så er jeg helt enig med de som er negative til å handle i utlandet. Noen få modeller har jeg merket store prisforskjeller på, men de er ikke på din handleliste. Det dreier seg om Fuji S3 Pro og Sigma SD10. Disse to modellene er så spesielle, at de henvender seg til kunder med spesielle behov. Derfor tillater importørene seg bedre avanse, fordi de er ikke volumselgere, og har liten konkurranse fra andre modeller. Dette er litt missbruk av en annens tråd, men jeg vil anbefale de som tenker utradisjonellt til å sjekke bruktpriser på den fantastiske Sigma SD9 og 10 på kontinentet. Har sett dem til under 300 euro i tyske Colorfoto, og det er utrolig mye kamera for pengene. Hvis du liker Sigmaoptikk så får du i alle fall ingen problemer med kompabilitet :-D Endret 3. april 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Takk for mange bra innspill. Vil nok kjoepe paa et senere tidspunkt. Skal til USA til hosten der det ifolge ryktene er veldig billig, saa kanskje jeg venter til da. Noen som har hoert naar Canon kommer med en evnt oppgradert versjon av 350D? Takk igjen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Canon holder kortene tett til kroppen, men hva med til høsten...? Lenke til kommentar
Ace_pilot_no Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Takk for mange bra innspill. Vil nok kjoepe paa et senere tidspunkt. Skal til USA til hosten der det ifolge ryktene er veldig billig, saa kanskje jeg venter til da. Noen som har hoert naar Canon kommer med en evnt oppgradert versjon av 350D? Takk igjen. 5864834[/snapback] Har kjøpt kamera og linse i Japan (Nikon). Det var en god del å spare (ca. 30%), men både Canon og Nikon har lokal garanti på kamerahus. Nikon har fortsatt Internasjonal garanti på linsene sine. Blitzen SB-800 var dyr i Japan, men billig i USA. 330$ mot over 500$ i Japan. Minnekortet Sandisk Extreme III 2Gb, er faktisk billigst på Netshop.no! (Mitt kamera er produsert i Thailand ) Beste fotobutikk i New York er http://www.bhphotovideo.com Happy shopping! PS- har bodd 2 år i Malaysia og det tok knekken på mine gamle minolta linser. En form for sopp spredte seg i antiglare coatingen, selv på innsiden av linsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå