Gå til innhold

Skrapelyder med Audigy 2 ZS

Anbefalte innlegg

Mystisk... Har X-fi dette problemet?

5859846[/snapback]

og alle har nForce 4 chipset.

5871621[/snapback]

Jeg har hverken RAID eller SLI (kan ha SLI, men har bare 1 kort nå)... Men det jeg har, er nForce 4 chipsettet... Idiotisk, de bør fikse det i en fei :mad:

EDIT: Og det er liksom et problem i 2006... Har man ikke NF4, er det liksom utdatert...

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en av de siste korrespondanser med Atle fra Creative sies følgende:

Hei Kenneth!

Takk for mailen din.

Det har dessverre ikke kommet noen fiks fra hverken Creative eller

nVidia eller hovedkort leverandørene for å rette opp i dette.

Men det er en god del der ute som har dette problemet så de driver å

jobber med det for å finne ut eksakt hva det skyldes og hvordan det kan

fikses.

Vennligst ta med all foregående korrespondanse når du svarer på denne

eposten.

Vennlig Hilsen

Atle

Teknisk Support, Creative Labs Europa

Lenke til kommentar
Samsungen går vel rett fra størmforsyningen hvis jeg ikke tar feil (560W)

Tilkoblet hoverkortet på SATA port 3 (den andre HDDen på SATA port 1)

Gjør det noen forskjell hvis du flytter diskene rundt til de forskjellige SATA-portene?

I verste fall er det bare å bite i det sure eplet og kjøpe en SATA-IDE-adapter, og koble disken til en IDE-kontakt på hovedkortet, eller kjøpe et eget SATA-kontrollerkort (PCI) og satse på at det gjør susen. Du får dem til en hundrelapp, inkludert frakt, på ebay..

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Tviler meget sterkt på at du merker den forskjellen, for å si det sånn.

Disken din er uansett ikke rask nok til at verken IDE (UDMA5/6) eller SATA-grensesnittet blir en flaskehals.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Prøvde også å gi audigyen dens egen IRQ... Ettermye strev klarte jeg det, og den fikk IRQ 3 helt for seg selv... Men til ingen nytte, skrapelyden er her fortsatt.. :no:

EDIT: Kjører nå med Xfi driverne (YouP-PAX Fi v2.33 Drivers) nå... De er moddet av noen japanske fyrer, slik at de virker med andre kort... De virker, jeg får lyd og alt virker, men skrapingen er her fortsatt :thumbdown:

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar

Da var jeg tilbake til samme problemstilling selv. Har installert et kontrollerkort som kombinerer usb 2 og firewire. Når det er aktivitet på en disk koblet til en firewire-port, kommer det "blips" dersom jeg samtidig avspiller lyd. Holder jeg meg til usb 2.0 er alt ok. Tok ut gigabit-nettverkskortet og satte kontrollerkortet der, da forsvant ulydene.

Hos meg er det altså en sær plassering av pci-kortene som skal til, i de 6 pci-plassene jeg har å boltre meg i. Det hjelper lite å skifte IRQ til kortet for min del. Jeg har også et Creative-kort, riktignok SBLive. Gleder meg til nettverkskortet skal inn igjen :)

Lenke til kommentar
Er liksom det.. Det står der fra før..

Men jeg fant et prog som kunne still på PCI latencien.. Den var på 032... Bør jeg skru den opp eller ned, eller har dette ingen effekt? :p

5865473[/snapback]

http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=...CI+Latency+tool

Ulike kombinasjoner av AGP Latency og PCI Latency med verdiene 32, 64, 96 og 128 ser ut til å ha hjulpet for noen med lignende problemer. AGP-verdien er vel irrelevant for din del..

Forsøk å sette PCI Latency til 64 og evt 96/128 om det ikke hjelper.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Satte den til 248 (max) og prøvde da.... Ble litt bedre.. Så satte jeg alt annet til 000 (den var fortsatt på 248), merket ikke forskjell...

Så satte jeg lydkortet til 000... Det virket på en måte bedre enn 248, men begge to (000 & 248) lagde fortsatt skrapelyder... Prøvde også med 128, hjalp ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...