Gå til innhold

Forklaring av Termer innen LCD skjerm

ashwa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på jakt etter en spilleskjerm, og prøver nå å sette meg inn i spesifikasjonene på skjermene, ser på samsung sine syncmastere hvor jeg tenker å skaffe 20" skjermen med 5ms respons, men det er jo kontrast forhold og bildets lysstyrke også, noe jeg egentlik ikke aner hva innvirkning har, hvor sterk må lysstyrken bli for at det er ubehagelig? og hva betyr kontrastforholdet for meg?

er det evt. andre ting jeg bør se på ved valg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg prøvte å finne ut av på samme måte.

men det er nokså likt , alt har blitt bedre å bedre tror ikke en trenger å uroe seg for mye med samsung og wievsonic. forholdsvis greie skjermer har jeg fått inntrykk av.

er sånn du får kjøpt 2ms, men det er grå til grå. ellers ligger samme 2ms skjermen gjerne på 5.6 ms sort til hvit. noe de ofte ikke oppgir.

men å ta utgangspunkt i en 2ms 3ms 4ms 5ms er bra hvis du skal spille.

få med DVI, srgrb har vet jeg ikke

pivot er noe en ikke trenger nødvendigvis , dvs du kan snu skjermen 90 grader og lese tabloid. aviser. tror jeg hehe

Lenke til kommentar

Det dår jo an å lese litt her: http://www.hardware.no/guider/skjerm/lcd-guide/8623/1

er sånn du får kjøpt 2ms, men det er grå til grå. ellers ligger samme 2ms skjermen gjerne på 5.6 ms sort til hvit. noe de ofte ikke oppgir.

men å ta utgangspunkt i en 2ms 3ms 4ms 5ms er bra hvis du skal spille.

Forskjellen mellom grå til grå og sort til hvit er avhengig av paneltype også. De raskeste TN panelene har ofte mye større forskjell enn f,eks IPS paneler. En S-IPS panel oppgitt til 12-16ms kan være utmerket mens et TN panel oppgitt til <10ms kan ha synlig etterslep. Det skal med andre ord ikke være enkelt. Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

har sjekka opp en del på den guiden jah, men når jeg ser på skjermen jeg har tenkt på så står det panel type a-si TFT/TN, er dette noe videreutvikla fra TN panelet eller ?

ut fra anbefalingen så så det ut som s-ips panel var passende

Endret av ashwa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...