Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Harddisk overføringen stopper?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit IC7 Max3 hk der jeg for første gang har koblet til en hd på den integrerte raidkontrolleren. Når jeg kopierer fra hvilken som helst disk til disken på raidkontrolleren viser det seg at overføringen går ned til 0kb/s og står der i kanskje 20 sek før den overfører data i kanskje 5 sek. Jeg vet det ikke er disken som har feil fordi når den står på den vanlige s-ata kontrolleren så virker den fint.

Det som er gjort er å innstallere chipset drivere for å være sikker på at de er innstallert samt s-ata drivere. S-ata driveren måtte jeg ha for at windows i det hele tatt skulle finne disken. Det fantes også en siste download som hette: INTEL Application Accelerator RAID Driver som jeg lastet ned, men denne påstod at jeg ikke hadde noe hardware støttet av denne driveren / programmet selv om programmet lå inne som en download for nettopp mitt hovedkort.

Hva kan jeg gjøre for å løse dette?

Edit: Jeg kopierte nettopp ca 2.5GB inn på disken på raidkontrolleren og kopieringen stoppet opp flere ganger. Så prøvde jeg motsatt vei fra disken på raidkontrolleren og mot en annen disk, det gikk helt smertefritt!

PS: Med stoppet mener jeg at overføringen går ned til null ikke at kopieringen blir helt avbrytt.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...