ve_gard Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hva må jeg gjøre? Og hvordan gjør jeg det for å kunne klare å koble meg til serveren min (m/SUSE 10.0) fra en WinXP maskin.. hører snakk om at jeg må slå på terminalserver et eller annet.. er helt fersk i LinuxGamet.. så jeg trenger sårt litt "start-fortsettelses-slutt"-hjelp nå i startfasen:) mvh Vegard aka VeCon Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Last ned putty, så ssh'er du mot ip'n til susemaskina. Så er det bare å skrive inn login og passord. Bare sjekk at sshd er startet på susemaskina Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Last ned putty, så ssh'er du mot ip'n til susemaskina. Så er det bare å skrive inn login og passord. Bare sjekk at sshd er startet på susemaskina 5853024[/snapback] har gått inni sshd.config fila nå.. men hvordan "aktiverer" jeg den da? har prøvd og endre: listen adress til maskinas IP, men det hjalp lite... mvh Vegard Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 har gått inni sshd.config fila nå.. men hvordan "aktiverer" jeg den da? har prøvd og endre: listen adress til maskinas IP, men det hjalp lite... 5854691[/snapback] Du trenger ikke å endre på sshd_config. Det du må se etter er om sshd kjører, f.eks. `ps aux | grep sshd` Hvis ikke bør du starte serveren med. f.eks. `/etc/init.d/ssh start`. Det kan hende at scriptet heter noe annet i din distro, men det må du nesten finne ut av selv. I tillegg bør du lage linker slik at sshd starter under oppstart. Her har sikkert suse grei dokumentasjon slik at du gjør det riktig, kanskje det til og med finnes et script/gui som du kan ordne det med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå