Gjest Slettet+8745264 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Jeg er ute etter et meget godt PCI-lydkort som primært skal brukes til å koble sammen PC og stereoanlegg med RCA-kabler. Jeg ønsker ikke frontpanel, alt skal kunne kobles til bak på kortet på en eller annen måte. Lydkvaliteten er selvfølgelig viktigst, og signaltap og forstyrrelser bør være minimale. Suggestions, anyone? Endret 2. april 2006 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
nihility Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) prisklasse? M-Audio sitt billigste kort, Audiophile 2496, er kjent for veldig god lyd. Selv testet jeg et Creative X-fi (riktignok ikke med RCA,) på mitt annlegg og ble veldig fornøyd. Et mye dyrere (og bedre) alternativ vil være å bruke digital ut fra lydkort til en ekstern DA - converter (sånn ca +/- 5000) (da kan du til gjengjeld kaste cd-spilleren din:P Denne her er regnet som veldig god: http://www.prolyd.no/index.php?name=News&file=article&sid=15 eller denne skal visst være et kupp: http://www.prolyd.no/index.php?name=News&f...article&sid=105 jaja. vet ikke hva du tenker av pris og slik jeg. Endret 2. april 2006 av nihility Lenke til kommentar
radiated Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Når du er inne på DAC1 osv, er Apogee Mini DAC USB også et bra alternativ. I mer realistiske prisklasser er følgende kort gode alternativer: M-Audio Audiophile 2496 : 900kr ESI Juli@ : 1450kr Onkyo Wavio: 1450kr M-Audio Audiophile 192: 1600kr E-MU 1212M: 1950kr Sistnevnte har ikke RCA, men TRS-mono jack. Lenke til kommentar
nihility Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Kan vel si meg enig i dette jeg og. Men igjen, det hadde hjulpet om trådstarter kunne skrevet en ca pris. Har man en forsterker og et par høyttalere til en 10-15k så vil jeg tørre å påstå at å selge cd-spilleren og kjøpe en god DAC til 5 lapper er en veldig god investering for å få best mulig lyd. Men det er jo litt offtopic egentlig:P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Takker for alle svar til nå! Pris spiller for meg liten betydning, bare lyden blir knall. Kan forsåvidt sette en grense ved rundt 5-6k, men setter pris på tips i alle prisklasser. Skal se gjennom alle forslagene ovenfor. Lenke til kommentar
nihility Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Takker for alle svar til nå! Pris spiller for meg liten betydning, bare lyden blir knall. Kan forsåvidt sette en grense ved rundt 5-6k, men setter pris på tips i alle prisklasser. Skal se gjennom alle forslagene ovenfor. 5859115[/snapback] Da er i alle fall min mening ganske klar. Et hvilketsomhelst lydkort med coax/optisk ut, og en DAC fra proaudio Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 M-Audio Audiophile 2496 til under 1000,- er veldig mye for pengene. Har dette kortet selv, og bruker det til både spill, film, musikklytting og musikkproduksjon som hobby. Har aldri hatt noe problemer med kortet, samt at det har en veldig fin patchbay/kontrollpanel i Windows. Om du skal ha balansert RCA kan du se på Audiophile 192 til 1600,-. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hvis du ikke ønsker en ekstern boks, kan du se på PCI-kortene fra Lynx, f.eks L22. Ulempen er selvfølgelig at du betaler for AD- og innganger i tillegg, men kvaliteten er høy. Prisen er ca 7000kr nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå