Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Ja det er det jeg skal, og med et kamera som lager 16MB filer for hvert bilde. Grunnet min profesjon som ingeniør er det utenkelig å stille kameraet til noe annet en maskimal oppløsning og raw data, slik at jeg kan editere / manipulere .... i etterkant.

Med et minnekort på 1GB blir det bare plass til 72 bilder. Selv med alternativt ett nytt ekstra minnekort på 2GB blir det ikke nok plass til en ukes tur med kamera i auto og 3-4 bilder/ sek.

PCen min er stasjonær ( siden jeg er voksen ingeniør) så den er det utelukket å dra med.

Jeg har funnet tre alternative løsninger på batteri / nett drevne harddisker med minnekortlesere som opererer uten PC. Jeg lurte på om noen har erfaringer med noen av disse, eller andre som de vil dele, siden det er vanskelig å finne tester etc...

1) Amitech Travel Disk 16in1 40GB NOK 1.690,- hos bl.a. Foto & Video

Ser robust ut / nettbutikken får god karakter.

2) MEMUP Kortleser/bærbar 2,5 harddisk X Drive III 40 Gb NOK 1.212,- hos Pixmania

Billigst / Nettbutikken har ikke god karakter, og blir spesielt kritisert for en tvilsom frakt policy med DHL som er kostbar og tar seg betalt for fortolling / momskrav. Dessuten sendes varene utenfra Norge slik at kundesupport blir vanskelig.

3) VOSONIC Multimedia Player for flashminne m/LCD NOK 1.237,- Advance

Råest løsning. Man kan se bildene på egen skjerm (selv om jeg ikke tror den supporterer Olympus RAW filer.) eller TV. Prisen inkluderer ikke harddisk ( men en 40GB 2,5" IDE fås for ca 500,- ) Jeg liker ellers ideen om å installere egen harddisk, siden det betyr at man kan skifte den ut om den skulle streike, event ha flere...

Som sagt... Noen som erfaring med noen av disse eller vil anbefale noe annet ?

mvh

Sveinung :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...