Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

*Løst*Linksys WRT54G totalkræsj?

Anbefalte innlegg

Gjorde et par småfeil da jeg skulle konfigurere routern min for den nye routern sendt fra NGT i forbindelse med ADSL2+.

Tenkte "jaja, er bare å resette". Den gang ei. Både prøvd med og uten strøm, med å holde inne resetknappen både 1, 5 og 60 sekunder, og den er fortsatt like feilkonfigurert.

Kommer ikke inn på selve router web-interfacet (10.0.0.2), selv om jeg får IP-adresse fra den automatisk i samme maske (10.0.0.x).

Grunnen til jeg er bombesikker på at den ikke resettes, er at selv om jeg plugger ut koblingen mellom Linksysen og ADSL-routern, slår av, og resetter, så er fortsatt NGT-dns'ene lagret, og routern forsyner meg med disse fortsatt, uansett hva jeg gjør.

Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Tenkte å flashe firmware, men er det noen måte å flashe uten å gå inn i web-interfacet?

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal routeren få resetta seg om den ikke har strøm? :) Unnskyld meg om jeg tar feil, men av det du skriver virker det som om du holder inne reset-knappen uten at strømmen står i?

Endret av eXZire
Lenke til kommentar
Har du koblet modemet i wan porten eller står det i en av lan portene.

Linksys deler vanlig hvis ikke ut 10.0.0.xxx adresser.

5852258[/snapback]

Har en kamerat med samma problemet altså han har rota bort passordet han satte på routeren. han har prøvd ALT! men det går ikke an og resete den routeren. eneste som skjer er at den restarter..

Lenke til kommentar

Har den i WAN-porten. Linksysen er satt opp til 10.0.0.x, og den virket der til jeg knotet med noe fixed dns og gateway.

Men poenget er jo at selv om den ikke er i, selv om det kun er tilkobling mellom PCn og Linksysen i port 1, 2, 3 eller 4, så får jeg fortsatt tildelt følgende (se bilde)

Syns det er meget merkelig...

dakri: Prøvd begge deler.

post-4131-1143932870_thumb.jpg

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...