avtrekkeren Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Gjorde et par småfeil da jeg skulle konfigurere routern min for den nye routern sendt fra NGT i forbindelse med ADSL2+. Tenkte "jaja, er bare å resette". Den gang ei. Både prøvd med og uten strøm, med å holde inne resetknappen både 1, 5 og 60 sekunder, og den er fortsatt like feilkonfigurert. Kommer ikke inn på selve router web-interfacet (10.0.0.2), selv om jeg får IP-adresse fra den automatisk i samme maske (10.0.0.x). Grunnen til jeg er bombesikker på at den ikke resettes, er at selv om jeg plugger ut koblingen mellom Linksysen og ADSL-routern, slår av, og resetter, så er fortsatt NGT-dns'ene lagret, og routern forsyner meg med disse fortsatt, uansett hva jeg gjør. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Tenkte å flashe firmware, men er det noen måte å flashe uten å gå inn i web-interfacet? Endret 1. april 2006 av KriFos Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Hvordan skal routeren få resetta seg om den ikke har strøm? Unnskyld meg om jeg tar feil, men av det du skriver virker det som om du holder inne reset-knappen uten at strømmen står i? Endret 1. april 2006 av eXZire Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Ups, skulle stå at jeg hadde prøvd begge deler seff.... Leifet litt Det rare er jo at jeg kommer på nettet med routern, og at jeg får pinget den... jeg kommer bare ikke inn i web-interface... Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Har du norton internett security? Såfall prøv og skrue den av. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Har ingen annen brannmur enn windows firewall i SP2... Kom inn på routern rett før... Konfigurerte som sagt litt feil. :/ Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Har du koblet modemet i wan porten eller står det i en av lan portene. Linksys deler vanlig hvis ikke ut 10.0.0.xxx adresser. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Har du koblet modemet i wan porten eller står det i en av lan portene. Linksys deler vanlig hvis ikke ut 10.0.0.xxx adresser. 5852258[/snapback] Har en kamerat med samma problemet altså han har rota bort passordet han satte på routeren. han har prøvd ALT! men det går ikke an og resete den routeren. eneste som skjer er at den restarter.. Lenke til kommentar
dakri Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Bruker du nettverkskabel eller trådløst? Hvis du prøver å nå web interfacet via trådløst nett så vil du ikke komme inn hvis ikke det er spesifikt enablet i routeren. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Har den i WAN-porten. Linksysen er satt opp til 10.0.0.x, og den virket der til jeg knotet med noe fixed dns og gateway. Men poenget er jo at selv om den ikke er i, selv om det kun er tilkobling mellom PCn og Linksysen i port 1, 2, 3 eller 4, så får jeg fortsatt tildelt følgende (se bilde) Syns det er meget merkelig... dakri: Prøvd begge deler. Endret 1. april 2006 av KriFos Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Ta strømkabelen ut. Hold resetknappen inne. Sett i strømen, med knappen inne. Vent 40 sekunder. Da skal du få 192.168.1.100 som ip. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Ta strømkabelen ut.Hold resetknappen inne. Sett i strømen, med knappen inne. Vent 40 sekunder. Da skal du få 192.168.1.100 som ip. 5852309[/snapback] Yessssss! Det funka! Spank ju very møch! Kom inn på setupen nå, flottings! Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Alt vi får til. Selv på en sen lørdagskveld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå