Gå til innhold

Stasjons navn

pal.carlsen

Anbefalte innlegg

Har akkurat lagt inn xp på en ny maskin. Når jeg formaterte hd laget jeg bare en svær partisjon(80 gb) Dvs C: . I tillegg har jeg en dvd rom som da ble D: og en eldre scsi brenner E:

Etter installasjonen partisjonerte jeg opp disken i et par-tre partisjoner til m partition magic 7, men hvordan i hule heiteste får jeg disse til å få havne foran cd spillerne? Vil altså ha D: Programs og E: Games ol ikke "bakerst" som G: H: osv.

Dette var aldri noe problem for meg på den gamle pcen min som kjørte win 9X

Hd står forrøvrig alene som master på primary ide, dvd master på secondary ide og scsi brenneren er koblet til, ja nettopp en scsi kontroller fra tekram(uten at det kan ha stort å si)Hk er asus a7v8x, bruker ikke raid kontrolleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig enkelt:

Høyreklikk "Min datamaskin"

Velg "behandle"

Velg diskenhetsbehandling (el. tilsvarende)

Høyreklikk på partisjonene som er grafisk fremstilt til høyre.

Velg "Gi ny bokstav"

Flytt noen "langt ned" i alfabetet for å frigjøre plass, velg deretter de bokstavene du ønsker på dreva.

Vær obs på at det er litt spesielt med systemdisken!

Og sorry for litt ukorrekte angivelser her, sitter på en NT maskin milevis unna nærmeste XP, så alt er tatt "etter husken".

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takker!! Begynnte å bli litt irriterende det her. Og etter å ha surret rundt i tweakUI ol uten hell begynnte jeg å bli lei :smile:

Når jeg har deg her har du noen ide om hvorfor jeg har fått hele "program files" folderen inn på start menyen min( og den går ikke å fjerne) ? Veeldig merkelig har ikke sett noe lignende før.

Har switchet til Classic start meny da jeg synes den nye er rotete og egenrådig.

Har for vane å gjøre endel tweaks med tanke på folderplasseringer ol m bla nevnte tweakUI (nei programmet skal IKKE ligge under C:Program files/ : ) ) Dette har jeg også gjort på den bærbare xp maskinen min uten lignene rot.

Pål

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du har ikke bare "kommet borti" og kopiert / laget snarvei til c:programfiler på

c:windowsprofiles[DIN LOGIN]startmeny

da?

Hva skjer om du høyreklikker og trykker "egenskaper", er det en snarvei?

I så fall, slett snarveien hvis du ikke ønsker den.

IKKE prøv å slett c:programfiler !

Lenke til kommentar

Nix , det hadde jeg funnet ut av. Jeg fikk som sagt to program files menyer hvorav den ene var over streken og av den typen man kan legge til/fjerne selv. Problemet var bare at det var den som var den rette. Den andre man ikke kunne fjerne og som for alt jeg vet var selve "program files" mappen var den som er "låst" til start menyen.

Uansett så er det historie nå da jeg måtte kjøre en reinstall etter å ha begått tabben av å installere gainwards egene grafikk drivere i stedenfor detonator. Det var i ren nød og skyldtes mangel på internett linje men kostet meg noen timer m reinstall og frustrasjon først.

Uansett takk for hjelpen og denne gangen er alt slik vi liker at det er, dvs stabilt og fint uten noe bøll.

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...