Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med bl.a. Limewire og MSN

Anbefalte innlegg

For omtrent en måned siden fikk jeg litt problemer med internetten min (online adsl, topcom modem).

Det som skjedde var at jeg ikke fikk til å koble til på forskjellige program som Limewire, µTorrent og webcam funksjonen i MSN. Dette problemet er der forsatt den dag i dag...

I Limewire får jeg etterhvert beskjed om at jeg ikke har en aktiv internettilkobling eller den blir blokkert av en brannmur.

Har Zone Alarm med antivirus installert, men har godtatt disse programmene. Har også prøvd å deaktivere denne brannmuren uten hell. Brannmuren i Windows er alltid skrudd av.

Har samme problemet på den andre maskinen på nettverket også, så lurer på om det er noen instillinger med modemet (har åpnet porter til µTorrent og Limewire uten hell).

Håper på tilbakemeldinger :)

Endret av tozaick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med en SP2 cd Netshop glemte i maskinen min funker alt perfekt bortsett fra en ting; cd-keyen jeg har fra før funker ikke på SP2 cden.

Burde jeg kontakte Microsoft eller Netshop? Hvordan får jeg brukt SP2 cden med SP1 keyen?

5850978[/snapback]

Du kan selvsagt kontakte Netshop for å lvere tilbake platen de glemte igjen.

Forøvrigt er CD-keyen identisk på Windows XP Pro uavhengig av SP og språk.

5851470[/snapback]

Kan være at ISP en din har stengt deg for all annen trafikk en port 80 (web) grunnet ulovlige nedlastninger eller lignende .........

Lenke til kommentar
Er det andre måter enn å ringe inn til Telenor for å få sjekket dette?

5852134[/snapback]

Telenor har sagt at de ikke gidder og kontrolere hva folk bruker nettet sitt til. derfor kan jeg alldrig tenke meg at de gidder og stenge alle andre porter en port 80 pga ulovlig nedlasting. Kan tenke meg du har En slags firewall.. Norton internett secrurity eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...