Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Crossfire virker ikke


Anbefalte innlegg

Hei

Har de siste par dagene fått tidlige grå hår etter at jeg valgte å oppgradere maskinen min med Crossfire skjermkort. Jeg kjører i dag med følgende hardware:

 

- Hovedkort - Sapphire Pure Crossfire Adv.XP3200

- Skjermkort 1 - Sapphire Radeon X850 256MB Crossfire Edition (Master)

- Skjermkort 2 - Sapphire Radeon X1600PRO 512MB Crossfire ready

- Prosessor - AMD Athlon 64 3700 +

- 2 GB Minne

 

Problemet mitt er som følger:

 

Alle komponenter skal være satt inn riktig. Master skjermkort i master slot og Slave i slave slot. I device manager finner jeg også begge skjermkortene, så jeg vet at de leses av Windows. Videre har jeg også sjekket at BIOS har enablet bruk av 2 stk PCI express skjermkort.

 

Jeg har også lastet ned alle de siste driverne fra ATI, sammen med Catalyst Controll Center. Nå kommer kjernen i mitt problem.

 

For å kunne enable bruk av Crossfire, må man i Catalyst Controll Center huke av en boks som sier "Enable Crossfire". Dette menyvalget skal i følge brukerveiledningen til hovedkortet dukke opp når alle kompnenter er innstallert. Men i Controll Center hos meg mangler jeg to menyvalg i "Advanced View". Det er "ATI Overdrive" og "Crossfire". Disse dukker ikke opp, så jeg har ingen mulighet til å starte crossfire.

 

Har sjekket kompabiliteten mellom X850 master og X1600, og det skal ikke være noe problem.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette før jeg får flere grå hår?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du er den 3. som har problemer med athlon 64 og ATI X1xxx kort.. jeg og en annen har lignende problem med skjerm som fryser /= og viften klikker helt på det kortet... har enda ikje funnet ut va som er problemet, sendte mitt i retur til komplett.. hakke fått noen tilbakemelding enda.. ang. crossfire vet jeg ikke desverre, kanskje kontakte ati for det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...