Gå til innhold

spill/lagrings PC, stille, AMD, billigst muli,6000

Anbefalte innlegg

Hei. (måtte kutte ned emnetittelen litt for å få plass)

Jeg tenkte å ha en lagringspc ved siden av meg til alle de lovlige programmene mine :) . Tenkte at den skulle bygges selv, men helst bestilles fra samme sted. Budsjettet er vel maks 6000 tenkte jeg, men jeg vet ikke om man får noe for det, hvis det er lite kan det økes, har ca 14000 til rådighet. Den skal helst være stille, delvis ikke bråke :) . Spillene den skal kunne kjøre er World of warcraft og battlefield 2 på en 17 LCD skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal få en venn til å hjelpe megå bygge, og har vel mus og skjerm selv. Tastatur koster jo 60 kr så det trengs ikke tnkes på :) .

Og nei, jeg kan ikke noe om overklokking.

Er vel selve PC'en + 1 harddisk som skal koste rundt 6k (hvis det er mulig uten å ha alt drittet). Trenger ikke DVD brenner for det har jeg på hovedmaskinen.

Hadde også vært fint om det gikk ann å eventuelt oppgradere delene etterhver uten å bytte ut halve PC'en.

Skriver litt usammenhengene så skriv hvis dere ikke forstår :)

Lenke til kommentar

kjøp 2x1gb ram til max 1400kr hvis du skal spille så har du det i orden

dual channel. cl3 value

kjøper du 3200 bulk uten vifte kan du kjøpe en zalman eller azetek vifte uteom 200-250kr så har du roligere bedre kjøling for samme pris. istedenfor å kjøpe boxed med en dårligere vifte.

hvis du vill spare på skjermkortet kan du kjøpe en 7600gs istedenfor en 7600gt, tipper 20% forskjell. mens en 7600gs kan klokkes til en gt bortsett fra rammen. ddr2-ddr3.

evt bare sette på en vifte på det passive kjølesystemet. for å få noe mer mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...