NoNamed Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 har en scsi brenner og en scsi kontroller....tviler på at jeg kommer til og gidde og kjøpe med en scsi disk eller noe annet scsi utstyr,....i så fall kan jeg bare kjøpe en ny kabel..den kabelen jeg har er stor lang og stygg....den har 8 sånne kontakter og jeg trenger jo bare 2....er det bare og klippe av det som er for mye ?(det er dette jeg lurer på ikke hvor jeg kan kjøpe kortere eller at jeg kan gjøre dem runde osv) Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 ingen som vet:( ? den kabelen er så jevli stygg!!! Lenke til kommentar
hce Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: NoNamed skrev (2002-09-27 11:23):har en scsi brenner og en scsi kontroller....tviler på at jeg kommer til og gidde og kjøpe med en scsi disk eller noe annet scsi utstyr,....i så fall kan jeg bare kjøpe en ny kabel..den kabelen jeg har er stor lang og stygg....den har 8 sånne kontakter og jeg trenger jo bare 2....er det bare og klippe av det som er for mye ?(det er dette jeg lurer på ikke hvor jeg kan kjøpe kortere eller at jeg kan gjøre dem runde osv) Bare klipp i vei etter siste kontakt. Du kan også dele opp mellom lederene og lage "rund" kabel. Har gjort det med min SCSI 50pins kabel og har IKKE merket noe forskjell, bortsett fra ryddigere kasse :smile: Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 SCSI er noe mer ømfintelig på dette. 50-pins kabel skulle være grei, men 68-pins eller 80-pins kabler bør absolutt ikke "flerres" opp. 68-pins (som er noe mer normalt i hjemmebruk, enn 80-pins) er twisted. Hver tråd er 90grader på hverandre, akkurat som i en TP kabel. Av samme grunn som i en TP kabel, forhindre data tap. Testa for morroskyld en gang på en liten 68-pins kabel. Delte den opp, og rundet den av. Mista mye data da gitt. Trodde jeg var uforsiktig med kabelen, så jeg begnyte på'n igjen med en ny 68-pins kabel. Samme greia... Mye data drop på diskene, å lese fra CD-ROM var tilsvarende samme hastighet. Den totale ytelsen droppet iallefall ganske bra! Lenke til kommentar
hce Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Crinos skrev (2002-09-27 17:07):SCSI er noe mer ømfintelig på dette.50-pins kabel skulle være grei, men 68-pins eller 80-pins kabler bør absolutt ikke "flerres" opp.68-pins (som er noe mer normalt i hjemmebruk, enn 80-pins) er twisted. Hver tråd er 90grader på hverandre, akkurat som i en TP kabel. Av samme grunn som i en TP kabel, forhindre data tap.Testa for morroskyld en gang på en liten 68-pins kabel. Delte den opp, og rundet den av. Mista mye data da gitt. Trodde jeg var uforsiktig med kabelen, så jeg begnyte på'n igjen med en ny 68-pins kabel. Samme greia... Mye data drop på diskene, å lese fra CD-ROM var tilsvarende samme hastighet. Den totale ytelsen droppet iallefall ganske bra! scsi68 er bundet i par ja, så hvis man splitter opp parrene skal det ikke være et problem med å lage rundkabel. F.eks. tar 4 og 4 ledere, som da er to og to par. Rent fysisk sett skal det gå bra, hva som skjer i realiteten er en helt annen ting :smile: Det værste man gjør med scsi kabler er å rulle dem sammen, legger man flatsidene mot hverandre vil man miste en del kapasitet i kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå