Dddddd Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Jeg har et problem med noen div bokser (og css). Problemet er at jeg plasserer alt i en hovedboks. I denne hovedboksen har jeg tre nye div bokser, hvor to av de er plassert ved siden av hverandre og en under. Det fungerer fint både i IE og Opera, men når jeg tester det i FireFox så blir hovedboksen kortere enn innholdet i de andre boksene tilsider. Siden det ikke er noen bestemt høyde er det ikke heller mulig å definere en bestemt høyde på hovedboksen. Hvis dette var dårlig forklart så er dette et eksempel: <style type="text/css"><!-- .boks1 { width: 800px; background: #444444; } .boks2 { width: 500px; background: #EEEE66; height: 500px; float: left; } .boks3 { width: 300px; background: #EE66EE; height: 100px; float: right; } .boks4 { width: 600px; background: #66EEEE; } --></style> <div class="boks1"> <div class="boks2">text</div> <div class="boks3">text</div><br> <div class="boks4">text</div> </div> Er det noen som hva hva jeg må gjøre for å sørge for at hovedboksen blir like lang som den totale lengden på de andre boksene i FireFox? Takk til alle som har forslag! Se bildene for hvordan resultatet blir i Opera i forhold til FireFox. Endret 1. april 2006 av Dddddd Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Har sett gjennom, prøv slik: CSS: * { margin: 0; padding: 0; } #root { width: 800px; background: #444444; } .venstre { width: 500px; background: #EEEE66; float: left; height: 300px; } .hoyre { width: 300px; background: #EE66EE; float: right; height: 100px; } .bunn { width: 800px; background: #66EEEE; clear: both; } HTML: <div id="root"> <div class="venstre">Venstre</div> <div class="hoyre">Høyre</div> <div class="bunn">Bunn</div> </div> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå