Pricks Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Leser du i det hele tatt innlegg du svarer på, mrmus? Svaret ditt har veldig lite med det han skriver å gjøre. Hva har "arbeidsinnvandrere fra øst" som kommer hit for å jobbe å gjøre med andre innvandrere som kommer hit og får alle rettigheter og privilegier uten å måtte jobbe? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Leser du i det hele tatt innlegg du svarer på, mrmus? Svaret ditt har veldig lite med det han skriver å gjøre. Hva har "arbeidsinnvandrere fra øst" som kommer hit for å jobbe å gjøre med andre innvandrere som kommer hit og får alle rettigheter og privilegier uten å måtte jobbe? 5878718[/snapback] Ja jeg leser noen. Forøvrig snakker du bare for andre eller har du egne meninger? "han" uttaler seg om "de" som en samlet gjeng. Jeg bare prøver å peke på forskjelligheter. Skal ikke alle innvandrere ha de samme rettighetene? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Skal ikke alle innvandrere ha de samme rettighetene? 5878765[/snapback] HVIS DE JOBBER FOR DET! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Skal ikke alle innvandrere ha de samme rettighetene? 5878765[/snapback] HVIS DE JOBBER FOR DET! 5878792[/snapback] Hvor mye/mange personlige erfaringer har du med innvandrere? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Skal ikke alle innvandrere ha de samme rettighetene? 5878765[/snapback] HVIS DE JOBBER FOR DET! 5878792[/snapback] Hvor mye/mange personlige erfaringer har du med innvandrere? 5878802[/snapback] Svært lite Men synes alle som kommer hit skal jobbe for det. Enten de er mørke i huden, eller ser akkurat slik som meg eller deg.. Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Skal ikke alle innvandrere ha de samme rettighetene? 5878765[/snapback] HVIS DE JOBBER FOR DET! 5878792[/snapback] Sludder. De skal ha de samme rettigheter som norske statsborgere. Selv om de er uføretrygdede. Endret 6. april 2006 av Just_blank26 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Skal ikke alle innvandrere ha de samme rettighetene? 5878765[/snapback] HVIS DE JOBBER FOR DET! 5878792[/snapback] Hvor mye/mange personlige erfaringer har du med innvandrere? 5878802[/snapback] Svært lite Men synes alle som kommer hit skal jobbe for det. Enten de er mørke i huden, eller ser akkurat slik som meg eller deg.. 5878806[/snapback] Og hvis dem ikke er istand til det så skal vi .....? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Skal ikke alle innvandrere ha de samme rettighetene? 5878765[/snapback] HVIS DE JOBBER FOR DET! 5878792[/snapback] Hvor mye/mange personlige erfaringer har du med innvandrere? 5878802[/snapback] Svært lite Men synes alle som kommer hit skal jobbe for det. Enten de er mørke i huden, eller ser akkurat slik som meg eller deg.. 5878806[/snapback] Og hvis dem ikke er istand til det så skal vi .....? 5878820[/snapback] En annen situasjon. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hvor er det som regel ellendighet i verden? I sør afrika. Men kommer det folk ifra der som virkelig trenger hjelp? Som regel kommer ikke de som trenger hjelp til norge. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Ta Mulla Krekar. (Kanskje litt på tuppen, men) Hvet ikke alt rundt der, men vil vel tro at det er skattemyndigheten som betaler for hans advokat. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Skal ikke alle innvandrere ha de samme rettighetene? 5878765[/snapback] HVIS DE JOBBER FOR DET! 5878792[/snapback] Hvor mye/mange personlige erfaringer har du med innvandrere? 5878802[/snapback] Svært lite Men synes alle som kommer hit skal jobbe for det. Enten de er mørke i huden, eller ser akkurat slik som meg eller deg.. 5878806[/snapback] Og hvis dem ikke er istand til det så skal vi .....? 5878820[/snapback] En annen situasjon. 5878825[/snapback] Hva blir ditt solidariske konstruktive forslag da? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Ta Mulla Krekar. (Kanskje litt på tuppen, men) Hvet ikke alt rundt der, men vil vel tro at det er skattemyndigheten som betaler for hans advokat. 5878836[/snapback] Hva i alle dager får deg til å tro det? Dessuten hvis MK er stevnet av staten så har han krav på fri rettshjelp, akkurat sånn som du og jeg. Vær glad du aldri har blitt stevnet av staten, dem er ganske formidabel!! Det er ikke sikkert du hadde klart å takle det. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Sosialismen bygger på at produksjonsmidlene ikke er på private hender. Og uansett hva målet er med soialismen, så kan man diskutere om dette målet er nådd eller om det er mulig å nå, men det er en litt annen diskusjon. Poenget her er at påstanden din om Frp er uriktig. Det er en ren bortforklaring og tåkelegging å begynne å diskutere hva sosialisme handler om. Mulig du er glemsk her Pricks, men det var såvidt jeg husker du som begynte å mase om sosialister, operahus og at det gikk utover de fattige på en eller annen måte. Greit nok at du synes dette, men du vet like godt som meg at venstresiden i politikken alltid har dreid seg om de svakerestilte i samfunnet mens høyresiden "motsatt" med andre grunner. Derfor synes jeg argumentet ditt blir noe absurd. Jeg anbefaler at du leser Frps program før du lirer av deg mer tøv. Frp vil på ingen måte fjerne velfedsstaten, men slike fakta er kanskje ikke så viktige? Det er jo klart at Frp sin politikk i stor grad bygger på å kutte ned på veldig mye statlige organer(også kalt velferd) for å minke skatter og avgifter. Vi mister mye arbeiderrettigheter og velferd ved et Frp-samfunn. Det er den rike mann som tjener på en politikk i regi av FRP. En usannhet blir ikke sannere av at man gjentar den flere ganger. I store trekk så vil et fritt liberalistisk marked gi korporasjoner først og fremst makten. Det er klart vi vil se flere og flere styrtrike i et FRP samfunn. En annen ting er noe med FRP sin skolepolitikk som i stor grad bygger på at man skal bygge dyre privatskoler med de beste lærerne, som kun de rikeste kan sende ungene sine til. For de fattige og svake, så minkes sosialordninger og som sagt arbeidsrettigheter. Ingen har KRAV på arbeid ifølge FRP fordi det er bedriftene selv som skal ha "frihet" til å velge og sparke så mye de vil. En ekte velferdstat bygger på at alle, uansett hvem de er, har rett til arbeid. Jeg ser mest at det er de rike som tjener på FRP sin politikk. Vi andre får billigere alkohol da. Denne kommentaren er ikke bare usaklig og irrelevant, men viser nok en gang at du ikke har peiling på hva Frps politikk handler om. Det er altså "usaklig og irrelevant" at Frp er det eneste partiet i Norge som lover billigere øl? Ahh.. Jeg har da lest programmet til Frp. Enkelte av delene flere ganger. Og jeg anbefaler flere andre og også gjøre akkurat det. Tror ikke jeg hadde våget å komme med så sterke utsagn om partiet om det ikke faktisk ER fordi jeg er smertefullt klar over politikken som partiet styres etter. Hvis FRP styrer landet i 3 år vil Norge omtrent se slik ut i 2012. Vi kan nok en gang konstatere at du vrenger av deg påstander, vage sådanne, uten å komme med konkrete eksempler eller sitater fra Frps partiprogram. Du har aldri etterspurt sitater fra Frps partiprogram igrunn. Kanskje derfor. Eksempler har jeg kommet med hele tiden. Det er flere ganger mens man leser partiprogrammet at man nesten ikke aner om man skal tolke det som står der som spøk eller alvor. Javel? Kan du nevne f.eks. tre konkrete eksempler på dette? Fra Frps forslag til statsbudsjett: 1. Kutting av 12 milliarder i u-hjelp. 2. Kutting av 7 milliarder i kulturstøtte. (Hele kulturpolitikken høres jo ut som en dårlig spøk.) Særlig disse to er jo i grenselandet til det jeg vil kalle en tilsynelatende dårlig spøk, som man i utgangspunktet kan le av. Men når man ser på hvor mange fjols som faktisk stemmer Frp så er det klart at latteren setter seg fast i halsen samtidig. Et enkelt tredjepunkt er er bruken av oljepenger som er totalt uforsvarlig og latterlig. Egentlig så er vel hele partiprogrammet stappfullt med disse punktene. Eneste positive jeg kan komme på med FRP er tildels eldrepolitikken, men det mest takket være Alvheim. Men han er jo borte nå. S, Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Mulig du er glemsk her Pricks, men det var såvidt jeg husker du som begynte å mase om sosialister, operahus og at det gikk utover de fattige på en eller annen måte. Jeg snakket altså da om regjeringen i Norge, ikke om hva sosialisme er i teorien. Greit nok at du synes dette, men du vet like godt som meg at venstresiden i politikken alltid har dreid seg om de svakerestilte i samfunnet mens høyresiden "motsatt" med andre grunner. Der tar du feil. Det er jo klart at Frp sin politikk i stor grad bygger på å kutte ned på veldig mye statlige organer(også kalt velferd) for å minke skatter og avgifter. Vi mister mye arbeiderrettigheter og velferd ved et Frp-samfunn. Påstander uten begrunnelse. I store trekk så vil et fritt liberalistisk marked gi korporasjoner først og fremst makten. Hva har dette med Frp å gjøre, og hvor har du det fra at korporasjoner vil få makten i et fritt marked? Det er klart vi vil se flere og flere styrtrike i et FRP samfunn. Javel? Og så? En annen ting er noe med FRP sin skolepolitikk som i stor grad bygger på at man skal bygge dyre privatskoler med de beste lærerne, som kun de rikeste kan sende ungene sine til. Flere påstander uten begrunnelse. For de fattige og svake, så minkes sosialordninger og som sagt arbeidsrettigheter. Ingen har KRAV på arbeid ifølge FRP fordi det er bedriftene selv som skal ha "frihet" til å velge og sparke så mye de vil. En ekte velferdstat bygger på at alle, uansett hvem de er, har rett til arbeid. Jeg ser mest at det er de rike som tjener på FRP sin politikk. Atter flere påstander uten begrunnelse. Det er altså "usaklig og irrelevant" at Frp er det eneste partiet i Norge som lover billigere øl? Det er usaklig og irrelevant fordi du tar det ut av en sammenheng. Vi kan nok en gang konstatere at du vrenger av deg påstander, vage sådanne, uten å komme med konkrete eksempler eller sitater fra Frps partiprogram. Du har aldri etterspurt sitater fra Frps partiprogram igrunn. Kanskje derfor. Jeg har bedt deg om å begrunne påstandene dine. Hvis du skal komme med påstander om Frp må du nødvendigvis kunne vise til partiprogrammet. Endret 7. april 2006 av Pricks Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Eksempler har jeg kommet med hele tiden. Som jeg har tatt deg på, siden de har vært feilaktige. Fra Frps forslag til statsbudsjett: 1. Kutting av 12 milliarder i u-hjelp. U-hjelp er bevist at ikke fungerer. 2. Kutting av 7 milliarder i kulturstøtte. (Hele kulturpolitikken høres jo ut som en dårlig spøk.) Så de vil ta mindre fra de fattige og gi til kultursnobbene? Særlig disse to er jo i grenselandet til det jeg vil kalle en tilsynelatende dårlig spøk, som man i utgangspunktet kan le av. Da har du som vanlig ikke satt deg inn i saken. Men når man ser på hvor mange fjols som faktisk stemmer Frp så er det klart at latteren setter seg fast i halsen samtidig. Usaklig personangrep. Et enkelt tredjepunkt er er bruken av oljepenger som er totalt uforsvarlig og latterlig. Usaklig påstand uten begrunnelse. Egentlig så er vel hele partiprogrammet stappfullt med disse punktene. Hvor da? Kom med noe konkret. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 KONKLUSJON: Du kommer med en haug med ubegrunnede og feilaktige påstander. Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 35% av norges befolkning er mao noen mindre begavede duster? Vil nå si at mange flere enn 35% av Norges befolkning er "mindre begavede duster" når det gjelder politikk. Flerfoldige prosent bryr seg veldig om den politikken som angår deres hverdag, men mye annet som har med politikk å gjøre gir de beng i (inkludert meg). Alt avhenger av alt.. Tar man litt penger her, blir det litt mindre penger der. Må tross alt være ganske vanskelig å holde styr på et helt land, samt drive en haug med reklame for seg selv. Politikerene som er i toppen i dag er ikke nødvendigvis de smarteste, men de som er flinke talere, kan svare for seg også videre. Tipper de bruker mye energi på å "reklamere" for seg selv. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Eneste positive jeg kan komme på med FRP er tildels eldrepolitikken, men det mest takket være Alvheim. Men han er jo borte nå. Ja, og i den forbindelse raknet Frp's helse/sosiale fundament! Alvheim var liksom selve symbolet på den "hjertevarme frp-politikken" Altså, én mann holdt hele imaget oppe! Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Fra Frps forslag til statsbudsjett:1. Kutting av 12 milliarder i u-hjelp. U-hjelp er bevist at ikke fungerer. U-hjelp kan være så mangt. Det er vel mulig å finne en måte å bruke 12 milliarder kroner på u-land på, slik at de virkelig hjelper? Skal man kutte ut u-hjelp helt? Slutte å hjelpe u-land i det hele tatt? Svaret mange (sier ikke hvem) vil svare her er at vi skal kjøpe varer som u-landene produserer, men som kjent er det slik at arbeiderne ofte tjener stusslig lite penger, mens f. eks. plantasjeeierne tjener ganske rått. Og som jeg har forstått det snakker Frp om å kutte ut velferdsstaten (satt på spissen), er det ikke det som gjør f. eks Norge til et i-land? Folk med dårlig råd kan gå til legen hvis de er syke, og trenger ikke spare penger til det. Hvis lege ikke lenger skal støttes av staten, må ALLE tjene så mye at de har råd til å gå til legen når det trengs. (Jeg er en n00b i politikk, men tenker likevel så det knaker.. Vil lære noe) God natt Lenke til kommentar
Lars_Olav_N Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 KONKLUSJON: Du kommer med en haug med ubegrunnede og feilaktige påstander. 5880628[/snapback] Du begrunner jo ikke dine motutsagn i det hele tatt. Kommer bare med ubegrunnede påstander som "Det er feil" o.l. Inntrykket jeg sitter med er at FRP sin politikk har mange likehetstrekk med den politikken som blir ført i USA. Her viser seg hvertfall at samfunnet blir slik som Svankmajer beskriver. Jeg tror FRP etterhvert for prøve seg i regjering, og min påstand er da at de enten vil bli svært upopulære eller så vil de modere politikken sin betraktelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå