Gå til innhold

Utsagnet "frp er onde" - kjør debatt!

Anbefalte innlegg

Frp er empatiske ved å påstå at deres politikk gir økt velstand for alle, men virker heller lite opptatt av enkeltskjebner, som innvandrere, kriminelle og så videre.

Hvordan kan du påstå at Frp er lite opptatt av enkeltskjebner når de ønsker at individet skal få større frihet og ansvar for seg selv, samtidig som man skal ha et sosialt sikkerhetsnett for de som faller utenfor?

Innvandrere? Du kan jo tygge på dette sitatet fra Frps program:

"Fremskrittspartiet mener på prinsipielt grunnlag at det ideelt sett burde være en friest mulig bevegelse over landegrensene av varer, tjenester, kapital og arbeidskraft."

Merk at jeg skrev virker. Men hvis man skiller konsekvent mellom hva politikere sier og gjennomfører - som er mange Frp-eres løsning hver gang Hagen henger ut en samfunnsgruppe - blir demokratiet heller håpløst.

Kan du ramse opp disse samfunnsgruppene Frp har hengt ut, og på hvilken måte? Jeg vil gjerne ha konkrete sitater og linker, ellers er påstanden verdiløs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men det hjelpes godt av at Frp også skriver om hardere straffer i partiprogrammet sitt. Det er dog positivt at de ikke skriver altfor mye om dette.

At Hagen har benyttet enhver mulighet til å argumentere for at Krekar bør kastes ut så fort som mulig, og ikke etter vanlig prosedyre, har heller ikke hjulpet for min del. Det vitner om noe som kanskje er lite respekt for rettsikkerhet og "loven er lik for alle"-prinsippet.

5871587[/snapback]

Krekarsaken er ganske spesiell. Han har jo blant annet erklært krig mot Norge.. men det ble vel trukket tilbake. Det blir kanskje også litt snevert å se på hva én person har sagt i én sak når du gjør opp en mening.

5871876[/snapback]

Poenget mitt var ikke at Krekar ikke bør kastes ut av Norge, men at politikere alene ikke skal avgjøre det. Hvis Hagen (eller noen andre enkeltmennesker) får stor myndighet til å bestemme andre enkeltmenneskers skjebner, har vi ikke lenger særlig med rettssikkerhet. En ting er å lage nye lover etterhvert som ny kriminalitet dukker opp. En annen ting er å legge til rette for flertallsdiktatur.

Lenke til kommentar
Frp er empatiske ved å påstå at deres politikk gir økt velstand for alle, men virker heller lite opptatt av enkeltskjebner, som innvandrere, kriminelle og så videre.

Hvordan kan du påstå at Frp er lite opptatt av enkeltskjebner når de ønsker at individet skal få større frihet og ansvar for seg selv, samtidig som man skal ha et sosialt sikkerhetsnett for de som faller utenfor?

Innvandrere? Du kan jo tygge på dette sitatet fra Frps program:

"Fremskrittspartiet mener på prinsipielt grunnlag at det ideelt sett burde være en friest mulig bevegelse over landegrensene av varer, tjenester, kapital og arbeidskraft."

Merk at jeg skrev virker. Men hvis man skiller konsekvent mellom hva politikere sier og gjennomfører - som er mange Frp-eres løsning hver gang Hagen henger ut en samfunnsgruppe - blir demokratiet heller håpløst.

Kan du ramse opp disse samfunnsgruppene Frp har hengt ut, og på hvilken måte? Jeg vil gjerne ha konkrete sitater og linker, ellers er påstanden verdiløs.

5873108[/snapback]

Allikevel er Frp for å begrense innvandringen. Eller er dette feil? Det har jeg ikke giddet å sjekke opp engang, da alle jeg kjenner som har stemt Frp, har gjort det for å "få svartingene ut". Og om det står i programmet eller ikke, har det lite å si, når man får så mange til å gi sine stemmer i dette formål. Men dette har igjen med tidligere partileder Hagens vingling å gjøre. Og for å ta noen enkeltgrupper, kan man jo nevne at Frp er for høyere straffer for kriminelle (ja, det står i partiprogrammet), Hagen gikk ihøst ut mot homofile ("det er samfunnsnedbrytende at homofile feirer seg selv, og dette sier jeg selv om jeg er liberalist"), og så har vi Krekar-saken og innvandringsgreiene.

Dessuten er det ikke til å stikke under en stol at til tross for at gjennomsnittlig rikdom kan gå opp med kapitalisme, vil det bli flere virkelige tapere. Nei, alle klarer ikke å ta vare på seg selv, og det sosiale sikkerhetsnettet til Frp tror jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Ja, men det hjelpes godt av at Frp også skriver om hardere straffer i partiprogrammet sitt. Det er dog positivt at de ikke skriver altfor mye om dette.

At Hagen har benyttet enhver mulighet til å argumentere for at Krekar bør kastes ut så fort som mulig, og ikke etter vanlig prosedyre, har heller ikke hjulpet for min del. Det vitner om noe som kanskje er lite respekt for rettsikkerhet og "loven er lik for alle"-prinsippet.

5871587[/snapback]

Krekarsaken er ganske spesiell. Han har jo blant annet erklært krig mot Norge.. men det ble vel trukket tilbake. Det blir kanskje også litt snevert å se på hva én person har sagt i én sak når du gjør opp en mening.

5871876[/snapback]

Poenget mitt var ikke at Krekar ikke bør kastes ut av Norge, men at politikere alene ikke skal avgjøre det. Hvis Hagen (eller noen andre enkeltmennesker) får stor myndighet til å bestemme andre enkeltmenneskers skjebner, har vi ikke lenger særlig med rettssikkerhet. En ting er å lage nye lover etterhvert som ny kriminalitet dukker opp. En annen ting er å legge til rette for flertallsdiktatur.

5873507[/snapback]

Mener du virkelig at Krekar fortjener å være i norge?

Lenke til kommentar

5873507[/snapback]

Mener du virkelig at Krekar fortjener å være i norge?

5873791[/snapback]

Så uenig er jeg ikke med dere.

Lenke til kommentar
Allikevel er Frp for å begrense innvandringen. Eller er dette feil?

Sitat:

"Dette forutsetter imidlertid at eventuelle sosiale ordninger og annet som forutsetter langvarig opparbeidelse av rettigheter ved innbetaling eller ved statsborgerskap, ikke gis til innvandrere. Da innvandrere i Norge, også fra områder utenom EØS-området, etter dagens lovgivning får fulle rettigheter under sosiallovgivningen og folketrygden uten forhåndsinnbetaling, vil Norge fremstå som et land hvor enhver er garantert meget godt livsopphold på det offentliges bekostning. Blant annet på grunn av dette kan man ikke videreføre dagens liberale innvandringspolitikk."

Det har jeg ikke giddet å sjekke opp engang, da alle jeg kjenner som har stemt Frp, har gjort det for å "få svartingene ut".

Ja, de er sikkert representative for resten av befolkningen... :nei:

Men dette har igjen med tidligere partileder Hagens vingling å gjøre.

Vingling? Konkrete eksempler, takk.

Og for å ta noen enkeltgrupper, kan man jo nevne at Frp er for høyere straffer for kriminelle (ja, det står i partiprogrammet),

Så du mener at Frp har hengt ut de stakkars uskyldige kriminelle ved å ønske en strengere kriminalpolitikk?

Hagen gikk ihøst ut mot homofile ("det er samfunnsnedbrytende at homofile feirer seg selv, og dette sier jeg selv om jeg er liberalist"),

Du glemte at han i samme intervju sa dette:

"Homofile skal selvfølgelig ikke diskrimineres eller forskjellsbehandles, men nå har det nesten blitt motsatt."

og så har vi Krekar-saken og innvandringsgreiene.

Så Frp har hengt ut samfunnsgruppen Krekar? :)

Innvandringsgreiene?

Jeg er ikke imponert over eksemplene dine, trøls.

Dessuten er det ikke til å stikke under en stol at til tross for at gjennomsnittlig rikdom kan gå opp med kapitalisme, vil det bli flere virkelige tapere.

Det er sikkert morsomt for deg å komme med flere påstander uten begrunnelse, men hva har denne ubegrunnede påstanden med Frp å gjøre?

Nei, alle klarer ikke å ta vare på seg selv, og det sosiale sikkerhetsnettet til Frp tror jeg ikke på.

Hvorfor ikke?

Hvis du ikke engang har lest partiets politiske program, hvordan kan du uttale deg så bastant om politikken?

Lenke til kommentar
Ja, de er sikkert representative for resten av befolkningen... :nei:

Jeg har møtt for mange av disse - både IRL og på nett - til å kunne late som det ikke er representativt.

Så du mener at Frp har hengt ut de stakkars uskyldige kriminelle ved å ønske en strengere kriminalpolitikk?

Kanskje ikke hengt ut, men det går på det jeg tidligere hevdet om enkeltmenneskers skjebner.

Du glemte at han i samme intervju sa dette:

"Homofile skal selvfølgelig ikke diskrimineres eller forskjellsbehandles, men nå har det nesten blitt motsatt."

Du skjønner selv hvorfor dette ikke går an.

Så Frp har hengt ut samfunnsgruppen Krekar? :)

Innvandringsgreiene?

Jeg er ikke imponert over eksemplene dine, trøls.

Igjen går det på enkeltmennesker og samfunnsgrupper litt om hverandre, men du skjønner hvis du vil, Pricks.

Det er sikkert morsomt for deg å komme med flere påstander uten begrunnelse, men hva har denne ubegrunnede påstanden med Frp å gjøre?

Igjen enkeltskjebner. Og det burde være unødvendig å begrunne hvorfor privat veldedighet ikke fungerer, da dette har blitt tatt opp utallige ganger tidligere.

Hvorfor ikke?

Igjen liberalismens private veldedighet.

Hvis du ikke engang har lest partiets politiske program, hvordan kan du uttale deg så bastant om politikken?

Først og fremst ved å lese aviser og se på TV. Hagen sanker ikke stemmene sine i partiprogrammet, men ved å se i kamera og spille offer. (Satt noe på spissen igjen, som vanlig.)

Endret av trøls
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvem kan si at privatisering ikke funker, når det ikke har blitt gjort her til lands?

5874204[/snapback]

Privatisering funker! Hva mener du egentlig? Det funker vel for noen. Har selv vært med på ganske mange omstillinger i ett relativt variert og langt arbeidsliv. Fasit etterpå har for min del vært at noen var riktige, og andre endte med tap for bedritfen(ne).

Ikke har blitt gjort her til lands! Hvor har du vært de siste 30 år?

:hmm:

Lenke til kommentar

Igjen enkeltskjebner. Og det burde være unødvendig å begrunne hvorfor privat veldedighet ikke fungerer, da dette har blitt tatt opp utallige ganger tidligere.

5874094[/snapback]

Hvem kan si at privatisering ikke funker, når det ikke har blitt gjort her til lands?

5874204[/snapback]

Privatisering funker! Hva mener du egentlig? Det funker vel for noen. Har selv vært med på ganske mange omstillinger i ett relativt variert og langt arbeidsliv. Fasit etterpå har for min del vært at noen var riktige, og andre endte med tap for bedritfen(ne).

5874310[/snapback]

You see?

Lenke til kommentar
Igjen liberalismens private veldedighet.

Ja, det er sikkert flott det, men igjen: Hva har det med Frp å gjøre?

Først og fremst ved å lese aviser og se på TV.

Sukk.

Jeg har bedt deg om å komme med konkrete eksempler på påstandene dine. Hvor er de? Du babler i vei om Frps politikk, men problemet er at du ikke har det aller minste peiling på partiets politikk.

Du kan jo ikke ha fulgt med når du nevner Frp og "privat veldedighet" i samme setning!

Vær så snill, kan du ikke slutte å spre feilinformasjon om Frp? Hvis du ikke gidder å sette deg inn i partiets politikk, så la være å kommentere det!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

5874094[/snapback]

5874204[/snapback]

5874310[/snapback]

You see?

5874773[/snapback]

Nope! Please explain!!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Les posten!

trøls: Og det burde være unødvendig å begrunne hvorfor privat veldedighet ikke fungerer.

Nordoelum: Hvem kan si at privatisering ikke funker, når det ikke har blitt gjort her til lands?

5874978[/snapback]

Nå synes jeg du er snar!

Les post! Hva mener du?

Må jeg bla meg tilbake i hele smørja?

Mitt spørsmål gjaldt utsagn om privatisering, du har svart spesifikt på et annet utsagn, jeg spør generelt, fordi begrepet er vel altommfattende?

Fremdeles spør jeg da hvor du har befunnet deg de siste 30 år?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Nordoelum: Hvem kan si at privatisering ikke funker, når det ikke har blitt gjort her til lands?

Nå er det slik at mange sektorer i landet vårt har blitt privatisert, se på kraftverkene våre.

(Jeg har ikke lest hele tråden så jeg vet ikke om du snakker innenfor et bestemt område.)

Og skal du virkelig se at privatisering ikke funker, se på USA.

:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå er det slik at mange sektorer i landet vårt har blitt privatisert, se på kraftverkene våre.

(Jeg har ikke lest hele tråden så jeg vet ikke om du snakker innenfor et bestemt område.)

5875080[/snapback]

Det som for meg blir litt feil er at FRP orienterer sine antakelser/beregninger mot USA. Ett land som er fundamentalt forskjellig fra oss. Vi har sammenfallende interesser, endel felles verdier men uansett tror jeg at deres løsninger ikke er overførbare. Når det er sagt hadde det ikke vært å forakte at FRP hadde fått prøve seg, mageplasket hadde kanskje livet opp i en ellers forutsigbar hverdag.

Lenke til kommentar
Det som for meg blir litt feil er at FRP orienterer sine antakelser/beregninger mot USA. Ett land som er fundamentalt forskjellig fra oss. Vi har sammenfallende interesser, endel felles verdier men uansett tror jeg at deres løsninger ikke er overførbare. Når det er sagt hadde det ikke vært å forakte at FRP hadde fått prøve seg, mageplasket hadde kanskje livet opp i en ellers forutsigbar hverdag.

5875138[/snapback]

Hvorfor er det så mange som tror at FrP ønsker et amerika i miniatyr?

Lenke til kommentar

mrmus: De siste 30 årene har jeg eksistert, ca 19 år :p

Hvorfor trekke inn USA vs. FrP? Det er helt to forskjellige forutsetninger.

I USA gir ikke staten så mye til folket, bare til the militære. Men FrP vil ta av staten for å gi valget til hver enkel av oss. Og jeg håper inderlig at jeg kan velge hva jeg vil bruke pensjonene min på da jeg blir gammel. Ikke ble stappet innpå et offentlig sykehjem/elderhjem.

Lenke til kommentar

5875080[/snapback]

5875138[/snapback]

Det skal jeg være enig i, tror ikke Frp hadde hatt så stort flertall etter en regjeringsperiode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...