Gå til innhold

Utsagnet "frp er onde" - kjør debatt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svankmajer: Tror ikke det er så mange som tviler på intensjonene til sosialister, men resultatene derimot...

5858752[/snapback]

Det er jo en helt annen debatt da, TLZ.

Jeg oppfatter uansett sosialisme som en ideologi som bygger samfunnet på ståsted fra svake og fattige. Om det er den rette måten å bygge et samfunn, og hva slags negative og positive resultater man får ut av det kan man jo ta en annen gang.

S,

Lenke til kommentar
Svankmajer: Tror ikke det er så mange som tviler på intensjonene til sosialister, men resultatene derimot...

5858752[/snapback]

Det er jo en helt annen debatt da, TLZ.

Jeg oppfatter uansett sosialisme som en ideologi som bygger samfunnet på ståsted fra svake og fattige. Om det er den rette måten å bygge et samfunn, og hva slags negative og positive resultater man får ut av det kan man jo ta en annen gang.

S,

5858895[/snapback]

:!:

Var det ikke du selv som brakte konsekvensene av en politikk på banen?

Selv om man snakker om hvordan landet som en helhet skal bygges opp fremfor hvordan de fattige skal ta makten fra de rike, så kan resultatet bli meget bedre for de fattige såvel som de rike.

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av problemet at FrP'ere og SV'ere er så fundemantalt uenige ligger i konsekvenstenkning så vel som andre ting. Du mener at FrP's politikk er uansvarlig fordi den ikke tenker på de fattige, jeg mener at den fører til velstand og rettferd for de fattige så vel som de rike.

Det er her våre forskjeller ligger, og den dagen begge sider argumenterer saklig, vil vi kanskje få se at vi kommer noget nærmere en politikk som blir bærekraftig samtidig som den tar vare på de fattige.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg tror mye av problemet at FrP'ere og SV'ere er så fundemantalt uenige ligger i konsekvenstenkning så vel som andre ting. Du mener at FrP's politikk er uansvarlig fordi den ikke tenker på de fattige, jeg mener at den fører til velstand og rettferd for de fattige så vel som de rike.

Det er her våre forskjeller ligger, og den dagen begge sider argumenterer saklig, vil vi kanskje få se at vi kommer noget nærmere en politikk som blir bærekraftig samtidig som den tar vare på de fattige.

5860475[/snapback]

Mener å ha fått med meg via debatter i media at FRP skjeler til USA`s markedsøkonomiske tenkning, og mener at disse passer for oss. Hvis det stemmer, ser det ikke ut som at deres resultater gagner de med minst ressurser.

Forøvrig er jeg veldig interessert i at protestpartiet FRP får prøvd ut sine ideer, som for meg er like høitflyvende som SV sine. Kamelene er like store på begge fløyer...eller?

Hva betyr "bærekraftig"?

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Med ordet "bærekraftig" menes en bruk av ressurser som ikke fører til stopp på ressursene i fremtiden. Det være seg innen økonomi (investeringer), miljø eller annet.

Kan annet bli forstått som "menneskelige" ressurser?

Lenke til kommentar
Med ordet "bærekraftig" menes en bruk av ressurser som ikke fører til stopp på ressursene i fremtiden. Det være seg innen økonomi (investeringer), miljø eller annet.

Kan annet bli forstått som "menneskelige" ressurser?

5866912[/snapback]

Ja.

Lenke til kommentar
Jeg er godt plantet på høyresiden i norsk politikk, men hadde jeg bare kunnet velge mellom Frp og RV, hadde jeg valgt RV. Frp er det eneste partiet i Norge uten empati.

5870430[/snapback]

Hvordan kan et parti ha empati? Har et parti følelser? Det er folkene bak som eventuelt har empati. Og det er mange i FrP som har både empati og andre følelser.

Lenke til kommentar

Gidder ikke å lese gjennom denne tråden.

Nå har vi hatt de borgelige partiene i regjering noen år, omtrent alt har gått nedover. Nå har vi de røde/grønne partiene, omtrent alt forsetter å gå nedover.

Skulle gjerne likt at FrP kunne fått en sjanse. Hadde det godt til helvete så er det bare å stille et kabinett spørsmål eller velge ny regjering etter 4 år.

Hvordan kan folk i det hele tatt si at FrP er noe tull? De har da aldri sittet i regjering. De har sikkert hatt ordet i noen saker, men de har aldri hatt herredømme.

Ed1t: Greit, renta har vært lav. Men de har bare gjort at flere har tatt opp for store lån, som de ikke klarer å betale ved rente økning.

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar
Jeg er godt plantet på høyresiden i norsk politikk, men hadde jeg bare kunnet velge mellom Frp og RV, hadde jeg valgt RV. Frp er det eneste partiet i Norge uten empati.

5870430[/snapback]

Hvordan kan et parti ha empati? Har et parti følelser? Det er folkene bak som eventuelt har empati. Og det er mange i FrP som har både empati og andre følelser.

5870823[/snapback]

Man kan føre en politikk med empati som en grunntanke. Frp er empatiske ved å påstå at deres politikk gir økt velstand for alle, men virker heller lite opptatt av enkeltskjebner, som innvandrere, kriminelle og så videre.

Merk at jeg skrev virker. Men hvis man skiller konsekvent mellom hva politikere sier og gjennomfører - som er mange Frp-eres løsning hver gang Hagen henger ut en samfunnsgruppe - blir demokratiet heller håpløst.

Lenke til kommentar
Man kan føre en politikk med empati som en grunntanke. Frp er empatiske ved å påstå at deres politikk gir økt velstand for alle, men virker heller lite opptatt av enkeltskjebner, som innvandrere, kriminelle og så videre.

5871342[/snapback]

Når det gjelder kriminalitet er FrP mest opptatt av at offeret skal få hjelp og støtte, fremfor å overfokusere på de kriminelle.. så det er kanskje derfor du har det inntrykket.

Lenke til kommentar

5871342[/snapback]

Når det gjelder kriminalitet er FrP mest opptatt av at offeret skal få hjelp og støtte, fremfor å overfokusere på de kriminelle.. så det er kanskje derfor du har det inntrykket.

5871520[/snapback]

Ja, men det hjelpes godt av at Frp også skriver om hardere straffer i partiprogrammet sitt. Det er dog positivt at de ikke skriver altfor mye om dette.

At Hagen har benyttet enhver mulighet til å argumentere for at Krekar bør kastes ut så fort som mulig, og ikke etter vanlig prosedyre, har heller ikke hjulpet for min del. Det vitner om noe som kanskje er lite respekt for rettsikkerhet og "loven er lik for alle"-prinsippet.

Lenke til kommentar
Ja, men det hjelpes godt av at Frp også skriver om hardere straffer i partiprogrammet sitt. Det er dog positivt at de ikke skriver altfor mye om dette.

At Hagen har benyttet enhver mulighet til å argumentere for at Krekar bør kastes ut så fort som mulig, og ikke etter vanlig prosedyre, har heller ikke hjulpet for min del. Det vitner om noe som kanskje er lite respekt for rettsikkerhet og "loven er lik for alle"-prinsippet.

5871587[/snapback]

Krekarsaken er ganske spesiell. Han har jo blant annet erklært krig mot Norge.. men det ble vel trukket tilbake. Det blir kanskje også litt snevert å se på hva én person har sagt i én sak når du gjør opp en mening.

Lenke til kommentar

Nå har vi hatt de borgelige partiene i regjering noen år, omtrent alt har gått nedover. Nå har vi de røde/grønne partiene, omtrent alt forsetter å gå nedover.

Ed1t: Greit, renta har vært lav. Men de har bare gjort at flere har tatt opp for store lån, som de ikke klarer å betale ved rente økning.

5871303[/snapback]

Hmm, går ikke Norge som det suser om dagen? Så hva nøyaktig er det du mener går nedover?

Lenke til kommentar

5871303[/snapback]

Hmm, går ikke Norge som det suser om dagen? Så hva nøyaktig er det du mener går nedover?

5871946[/snapback]

At det kuttes ned på alt. Både helsesektoren og eldre omsorgen. Oljepengene skal spares til en dag de er verdt lik null. Åpne sluser.

Lenke til kommentar
Dette er nok en ubegrunnet og feilaktig påstand.

Er du fullstendig sprø mann? Sosialismen _bygger_ jo på å hjelpe de svake og fattige.

Sosialismen bygger på at produksjonsmidlene ikke er på private hender.

Og uansett hva målet er med soialismen, så kan man diskutere om dette målet er nådd eller om det er mulig å nå, men det er en litt annen diskusjon. Poenget her er at påstanden din om Frp er uriktig. Det er en ren bortforklaring og tåkelegging å begynne å diskutere hva sosialisme handler om.

Den borgelige modellen til forskjell handler mer om å ikke la utvikling og hardere konkurranse stoppes av at enkelte faller av.

Jeg anbefaler at du leser Frps program før du lirer av deg mer tøv. Frp vil på ingen måte fjerne velfedsstaten, men slike fakta er kanskje ikke så viktige?

Det er den rike mann som tjener på en politikk i regi av FRP.

En usannhet blir ikke sannere av at man gjentar den flere ganger.

Vi andre får billigere alkohol da.

Denne kommentaren er ikke bare usaklig og irrelevant, men viser nok en gang at du ikke har peiling på hva Frps politikk handler om.

Ahh.. Jeg har da lest programmet til Frp. Enkelte av delene flere ganger.

Og jeg anbefaler flere andre og også gjøre akkurat det. Tror ikke jeg hadde våget å komme med så sterke utsagn om partiet om det ikke faktisk ER fordi jeg er smertefullt klar over politikken som partiet styres etter. Hvis FRP styrer landet i 3 år vil Norge omtrent se slik ut i 2012. :whistle:

Vi kan nok en gang konstatere at du vrenger av deg påstander, vage sådanne, uten å komme med konkrete eksempler eller sitater fra Frps partiprogram.

Det er flere ganger mens man leser partiprogrammet at man nesten ikke aner om man skal tolke det som står der som spøk eller alvor.

Javel? Kan du nevne f.eks. tre konkrete eksempler på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...